סוכרת: 7 טיפים למניעה בעזרת בישול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
מנתוני המועצה הלאומית לסוכרת, עולה כי בישראל חיים היום כחצי מיליון איש החולים בסוכרת ועוד כחצי מליון ישראלים נמצאים במצב של סוכרת סמויה. לאור נתונים חמורים אלה יערך ביום שני 22 בנובמבר 2010 בגני התערוכה בתל אביב אירוע ייחודי בהשתתפות קובעי מדיניות ומחוללי שינוי תחת הכותרת "סוכרת המגפה של המאה ה-21 – ניתן לעצור את זה". האירוע יהווה חוד חנית לפרויקט לאומי מתמשך שמטרתו לעצור את התפרצות המגיפה בארץ על ידי רתימה של גורמי שינוי בעלי אופי מדיני. להבדיל מכנסים ואירועים אחרים בתחום הסוכרת שנערכו עד היום בהשתתפות אנשי רפואה בעיקר, ישתתפו באירוע הזה שרים, חברי כנסת, קובעי מדיניות ואף ראשי ערים מכל רחבי הארץ אשר יצטרפו לפרויקט מניעת סוכרת באמצעות תוכנית מוניציפאלית להגברת המודעות בכל עיר על ידי שינוי אורח החיים, הכולל אכילה נכונה, פעילות גופנית ומניעת השמנה. לקראת תחילת הפרויקט מגיש השף ד"ר רני פולק המתמחה בבישול בריא למניעת מחלות, 7 טיפים למניעת סוכרת בעזרת תזונה ובישול נכונים:
מבשל בריא בהדסה. צילום: איציק בירן
1. בזמן הבישול, מומלץ שתכינו מעט יותר מכל תבשיל שאתם מכינים והקפיאו חלק מהאוכל מוכן. חשוב לדעת כי אוכל שתבשלו בעצמכם יכיל בדרך כלל פחות פחמימות מלחים ושומן מכל מזון מעובד אותו תיקנו מוכן.
2. הגבירו את צריכת הירקות, אפילו המבושלים. זה נכון שחלק מהויטמינים מתפרקים מאוד מהר בזמן בישול וחלקם אפילו מיד עם החיתוך של הירק (כמו ויטמין C) לעומת זאת יש לא מעט מרכיבים תזונתיים בירקות שבישול דווקא הופך אותם לזמינים יותר כמו למשל ליקופן. צרכו ירקות, טריים, מבושלים ואפילו קפואים.
3. השקיעו בעצמכם ובחרו מוצרי מזון טריים ואיכותיים. – תבשיל או סלט שהוכן ממוצרים אלה, טעמו יותר יהיה עשיר ואיכותי ויחסוך לכם שימוש במשפרי טעם כמו מלח שומן וסוכר.
4. נצלו במלואה את עונת החורף הקצרה כסיבה להוספת מרק לארוחה. המרק יעזור לכם להיות שבעים לזמן רב יותר עם כמות קלוריות מעטה יותר.
5. העשירו את הקינוחים שאתם מכינים בתבלינים מתאימים כמו, וניל, קינמון, הל, אניס, פלפל אנגלי, ציפורן ועוד, כך שטעמו יהיה עשיר יותר ותזדקקו לתוספת ממתיק בכמות קטנה יותר.
6. אל תשתמשו בכמות גדולה של סוכר חום. על אף התחושה הרווחת שמוצרים חומים, בריאים יותר מלבנים, תכונות הסוכר החום דומות לאלו של הסוכר הלבן, כך שמבחינה בריאותית ההבדלים בניהם זניחים.
7. רכשו מאדה מזון פשוט וקל לתפעול ולימדו את רזי הבישול האסייתי העשיר במתכונים מאודים.  כך תגלו שהסלמון שלרוב מתייבש בתנור נותר עסיסי ושהברוקולי שמאבד טעם במי הבישול נשאר טעים. הבישול באדים, מעבר להיותו בריא, שומר על מרקמו ועל טעמו של האוכל.

מאת:  ד"ר רני פולק

בוגר לימודי רפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית. למד בישול בבית הספר הצרפתי Le cordon bleu, מנהל המרכז לבישול בריא בהדסה אופטימל.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.