משדרנית רדיו למאמנת כושר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
עם עודף משקל וסדר יום מאוד לא ספורטיבי מצאה את עצמה שדרנית הרדיו לימור דהאן בקבוצת סיכון כמעט לכל מגיפה בעולם המערבי. באמצע שנות השלושים לחייה החליטה לעשות תפנית משמעותית בחייה, התחילה דיאטה, פעילות גופנית ותאמינו או לא: היום היא גם מדריכת כושר שרוצה ללמד אחרים שאפשר להפוך את החיים למשהו הרבה יותר בריא, אסתטי וכייפי.
לימור דהאן, אשת תקשורת ושדרנית רדיו מזה שני עשורים. סבלה מעודף משקל של 25 ק"ג מגיל 14 עד 34 וחיה חיים מאוד לא ספורטיביים.
באמצע שנות השלושים היא החליטה לעשות את השינוי, וזאת לאחר שגילתה שהיא נמצאת בקבוצת סיכון לכל מגיפה מובילה בעולם המערבי…
היא התחילה בדיאטה מבוקרת וגם התחילה בצעידות יומיות. בשלב מסוים, היא אפילו ניסתה לרוץ. בהתחלה הצליחה לרוץ 2-3 דקות בלי למות, עובדה שסייעה לה לנסות שוב ושוב וכך לאחר מספר חודשים, אפילו הצליחה להגיע למצב בו הייתה מסוגלת לרוץ אף מרחקים ארוכים. בהמשך גם הצליחה למצוא עצמה משתתפת במירוצים מפעם לפעם. כך התחילה לשלב בהתמדה בין העבודה לריצות קבועות. בכל סופ"ש הייתה יוצאת  לריצה ארוכה בפארק הירקון. לימים, הסתיים הרומן שלה עם תחנת הרדיו בה עבדה והתפנה לה יותר זמן. בזמן זה החליטה שמעניין אותה להתחיל ללמוד משהו. היא התבייתה על הדרכת חדר כושר כי מצאה בזה עניין. לדבריה של לימור: "העיסוק שלי בספורט על בסיס חובבני מילא אותי. מיד עם תחילת הקורס הבנתי שאני מתאהבת. היה לי ברור שאעסוק בזה."
לימור דהאן:
1.אז למה דווקא תחום הכושר?
הבחירה בתחום הכושר התחילה כתחביב. הייתי אדם מאוד לא בריא והחלטתי לעשות עם זה משהו. אחרי הורדה משמעותית במשקל ואחרי שהפכתי לאישה שעושה ג'וגינג כמה פעמים בשבוע, התחלתי ללמוד רשמית את התחום. העיסוק בתחום הכושר והבריאות, שומר עלי במסגרת נכונה אבל נותן לי הזדמנות להיות דוגמה לאנשים אחרים ולהראות שאפשר להפוך את החיים שלנו למשהו הרבה יותר בריא, אסתטי וכייפי.
2.כמה שנים את כבר בתחום?
מספר השנים בתחום: חובבני כ – 8 שנים. כמאמנת כושר – 3 שנים.

3. בימים אלה: עם מה את משלבת את עיסוקך בתחום הכושר?
בימים אלו אני משלבת את תחום אימון הכושר עם כמה דברים:
בתקשורת: מרצה באקדמיה ובמסגרות פרטיות, עבודות קריינות, מתקלטת מידי פעם, מייעצת בענייני תוכן.
לימודים: סטודנטית לפסיכותרפיה גופנית – ביוסינטזה.
בספורט: עוזרת לסטודנטים בקורסים של הדרכת חדר כושר לעבור את בחינות ההסמכה ואת הבחינות העיוניות.
חוץ מזה: בהריון ומשמינה בנחת.

4.מהי הייחודיות שלך הגורמת לקשר אישי עם המתאמנים?
אני מניחה שכימיה היא כימיה. אני מאוד תקשורתית וקשובה. מבינה שלרוב הלקוחות, שעת האימון היא מצד אחד עינוי שרצוי שיעבור מהר, אבל מאידך זו גם שעה שלהם לעצמם. אז בין סט לסט, יש שיחות נפש, מתפתחת קירבה ונרקמות מערכות יחסים של ממש. יתרון נוסף שלי נעוץ במקצוענות ושירותיות. אני מרחיבה את הידע המקצועי כל הזמן, מקפידה על בריאות המתאמנים לא פחות מאשר על חתירה למטרה מוגדרת מראש. אני מאוד נהנית כשלקוחותי רוצים להבין לשם מה ולמה הם עושים תרגיל כזה או אחר.
5.מהו המוטו או פילוסופיית האימון שלך?
הקשבה לגוף, הקפדה על כללי זהירות, מתיחת גבולות בהדרגה ובלי "חזירות". הרעיון הוא להרגיש טוב ולהראות טוב. כשנפצעים או מותשים, שני אלו יורדים לטמיון. מטיפה לשילוב בין אירובי לאנאירובי כדרך חיים.
6.איך נראה האימון שלך?
משתנה בהתאם לצרכי הלקוח. אין אצלי אקזוטיות בתרגילים. מאמינה בקלאסיקות. שומרת על אוירה קלילה, זורמת, וכיפית אבל בלי שהמתאמן שם לב, אני קורעת לו את הצורה.
7.אביזר כושר מועדף: יש דבר כזה?
מכונות, פולי ומשקל חופשי בחדר כושר. אין לי סבלנות לגומיות וכדורים.
מאת: שי אלנקרי
לאתר האינטרנט של מאמנת הכושר לימור דהאן לחצו כאן

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.