ממריצים את חילוף החומרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הרזיה עם בטן שטוחה היא לא מילה גיסה והיא ללא ספק אחת מהמטרות היותר נחשקות של רבים מאיתנו. ההיגיון הבריא אומר שכדי לרדת במשקל ולהשטיח את הבטן, דרוש מאמץ רב. לא כולם נהנים ומוכנים להקדיש זמן וסובלנות לאימונים מפרכים ולהקפדה על תזונה נכונה. מרבית  אנשי המקצוע מעולם התזונה כבר ממליצים כי יש להימנע ממוצרים (בעיקר פירות וירקות) שעברו תהליך של תסיסה (תהליך שבו משמרים את המוצרים), מסטיקים, מלח ואלכוהול (בגללים הסוכרים והקלוריות שבו). לטענתם, צריכת מאכלים אלו מובילה לספיחת נוזלים בגוף ובעקבות כך להרגשה המלווה בנפיחות. לעומת זאת, אכילת ארוחות קטנות כל 3-4 שעות במהלך היום תסייע בהגברת חילוף החומרים והפחתה של בתחושת הרעב. בכתבה הבאה לא תקבלו ממני קיצורי דרך או המלצות לדילוג על פעילות גופנית אך בהחלט תקבלו 5 טיפים נהדרים שיסייעו לכם בהמרצת קצב חילוף החומרים בדרכים הפשוטות ביותר.

 

ממריצים את חילוף החומרים ויורדים במשקל

בזמן שכולם מחפשים אחר כדורי הפלא המרזים, גימיקים של דיאטות ושאר קיצורי דרך, למה שלא תעשו זאת בדרך הטבעית?

1. מתחילים לזוז – בטח כבר שמעתם אינספור הרצאות, כתבות ותוכניות שלמות המדברות על יתרונות הפעילות הגופנית אך זו נשארת בגדר חלום…מחקרים רבים הראו כי הפעילות הגופנית יכולה לעלות את קצב חילוף החומרים אפילו במשך 24 השעות שלאחר האימון. אימון אירובי בעצימויות משתנות (אינטרוואלים) יכול לתרום לכך רבות. יחד עם זאת מומלץ לשלב גם את אימוני הכוח בכדי לעלות את רקמת השריר הרזה, דבר שיתרום גם הוא לשריפה של קלוריות נוספות במהלך היום, אפילו כשאתם ישנים.

 

2. בוקר טוב ובתיאבון- כבר שמעתם את זה יותר מפעם: ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום. במהלך השינה המטבוליזם שלנו יורד בצורה דרסטית, ארוחת הבוקר היא הארוחה הנותנת לגוף את אות הפתיחה להתעורר ולהתחיל לעבוד. בדיוק כמו שהמכונית שלנו לא תיסע עם מיכל ריק, כך גם גוף האדם. למקרה שטרם שמעתם, מקור המילה באנגלית  breakfast (ארוחת בוקר) הוא break = שבירת ,  fast = צום. שבירת צום הלילה היא הדרך הטובה ביותר לעלות את קצב חילוף החומרים, ותוכלו לעשות זאת באמצעות ארוחת בוקר. להתאמה אישית של תפריט אני תמיד ממליץ להתייעץ על כך עם דיאטן או דיאטנית קלינית.

 

3. אכלו יותר – העובדות והמחקרים בשטח הוכיחו את עצמם לא פעם, אכילה של מספר ארוחות קטנות הפרוסות לאורך כל היום (4-6 ארוחות), יסייעו בעלאת קצת חילוף החומרים ולא להפך כפי שרבים סבורים. לצערנו מספר ארוחות קטן יאט את קצב חילוף החומרים ואף עשוי יהיה להכניס את הגוף למגננה. במקום שהגוף יעבוד למענכם הוא נלחם בכם!

 

4. יותר שומן (טוב) –לא טעיתי, אבל גם לא התכוונתי שתרוצו לדוכן השווארמה הקרוב ותבקשו תוספת נדיבה. מחקרים הראו כי צריכה של שומנים טובים מסוג אומגה 3 ואומגה 6 מעלים את קצב חילוף החומרים ושריפת השומנים. את אומגה 3 או 6 תוכלו למצוא בדגים (סלומון וטונה) ובאגוזים, זרעי פשתן, שמן קנולה ועוד.

 

5. ישנים יותר – משמינים פחות – חוסר בשעות שינה לא רק יוריד את הערנות והתפקוד שלכם במהלך היום, קצב חילוף החומרים שלכם עשוי לרדת משמעותית. כשקצב חילוף החומרים יורד, יעילותו של הגוף מבחינת הוצאה קלורית פוחתת. הקפידו על 7-8 שעות שינה בלילה ובכך הגוף יתפקד טוב יותר ויהיה חיוני יותר.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.