ללא קילוגרמים מיותרים בחג: 7 טיפים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

ארוחות החג עשויות להכיל כמויות של קלוריות עצומות, כאלו שיגרמו לכולנו לקום מהשולחן עם בטן מלאה עד אפס מקום, ועם מחיר "כבר" במיוחד. ללא ספק, ריבוי הארוחות, ריבוי המנות וזמן החגים מביא איתו אלפי קלוריות מיותרות שבסופו של דבר מתבטאים בקילוגרמים מיותרים. קבלו 7 טיפים שיסייעו לכם לעבור את החג ללא קילוגרמים מיותרים.

 

כושר

1. בערב החג חושבים ומתכננים חכם

אל תתרצו לעצמכם. זה לא רק ערב אחד וזהו. לדבריה של הדיאטנית נטע חן ליבנה זה מתחיל בערב החג ומלווה בארוחות רבות נוספות לאורך כל החודש הקרוב.  אין כמו ארוחת חג, ואם אתם מתארחים זה עוד יותר כיף- להגיע לארוחה שלא התאמצתם בכלל להכין. אל תתעצלו, בררו מראש מה הולכים להגיש בארוחה, ואם אין בתפריט ירקות או בכלל סלט, הציעו אתם להביא אתכם סלט או ירקות בתנור. התחילו את הארוחה באכילת ירקות שימלאו אתכם ורק אז עברו לאכילת המנות האחרות שמוגשות. כך תאכלו יותר ירקות ופחות מנות עשירות בקלוריות.

 

2. לא צמים לפני ארוחות החג

הנטייה להימנע מאכילה לאורך כל היום או "לצום" רגע לפני ארוחת החג תגרום לכם לאכול הרבה יותר קלוריות בארוחת החג עצמה. אל תגיעו רעבים לארוחת החג, אכלו ארוחות קטנות לאורך כל היום ואלו ישמרו אתכם מאוזנים יותר לקראת הארוחה הגדולה.

3. שומרים על תנועה במהלך החג

המשיכו לעסוק בפעילות גופנית גם במהלך תקופת החגים. גם אם אין זמן ללכת לחדר הכושר ואתם עדיין מעוניינים להישאר עם המשפחה תוכלו לנסות לעשות ביחד. תוכלו להסתפק בצעידה יומית שתסייע בהוצאה אנרגטית נוספת לזכר אותם קלוריות מארוחת החג. תוכלו ליהנות משפע של פעילויות: טיילו עם הכלב בסיום הארוחה, טיול עם המשפחה בחיק הטבע, שחייה בבריכה ועוד.
שומרים על תנועה גם בחגים. צילום: מקסים גולובנוב

4. צלחת "אחת" וגמרנו

לא להתבלבל מכל הטוב שעל השולחן, לזכור שלא חייבים לטעום מהכל. השתמשו בשיטת "צלחת אחת" כלומר, קחו צלחת אחת ושימו מעט מכל מאכל שאתם אוהבים ואז שבו לאכול, כך לא תרגישו שפספסתם כלום. הימנעו מתוספות מיותרות כשאתם כבר שבעים בסיום המנה.

5. עושים בחירות נכונות – מעדיפים פירות

אם כבר הגענו לקינוח והנשמה בכל זאת רוצה משהו מתוק אז העדיפו פירות וירקות במקום עוגיות, מתוקים או פיצוחים בסיום הארוחה. כך למעשה תחסכו מעצמכם מאות של קלוריות מיותרות. הסתפקו בכוס סלט פירות בסיום הארוחה יחד עם 3-4 שקדים או בוטנים, אינכם צריכים יותר מזה.

6. אוכלים ירקות כמנה ראשונה

למנה ראשונה בארוחת החג רצוי לצרוך כמה שיותר ירקות. אפשר לאכול ירקות בכל צורה ובאופן חופשי: מרק ירקות, אנטיפסטי, ירקות מאודים או מבושלים, סלטי ירקות שונים ומגוונים וכתוספות למנה העיקרית ועוד. בירקות יש יחסית מעט קלוריות וסיבים תזונתיים המסייעים בתחושת שובע לזמן רב יותר.

 

7. אוכלים לאט וגם נהנים יותר מהארוחה

 

הידעתם כי עוברים 20 דקות מרגע הביס הראשון עד לשדר ממרכז השובע שבמוח המודיע כי אנו שבעים? כן, מוחנו יודע לזהות תחושת שובע רק לאחר כ-20 דקות בממוצע ולכן מומלץ לאכול לאט יותר, להניח את המזלג בין ביס לביס, לקחת לגימת מים וכמובן ליהנות מכל רגע. אכילה איטית יותר תגרום לכם לאכול הרבה פחות קלוריות ובכך גם פחות להוסיף לאפשרות של הקילוגרמים המיותרים.
חג שמח!

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.