כמה צעדים ביום ישמרו לכם על הבריאות?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לא משנה איפה תעשו את הפעילות, בחדר הכושר או מחוצה לו, מחקר חדש שנערך ברזיל ופורסם בכתב העת Menopause קובע  כי הליכה של 6000 צעדים ביום עשויה להפחית אצלכם את הסיכון לסוכרת, השמנה ולמחלות לב בצורה משמעותית. ארגוני הבריאות המובילים בעולם ומשרד הבריאות האמריקאי, ה- ACSM  בראשם, ממליצים על פעילות גופנית יומית בכדי לעלות את איכות החיים ולשפר את המצב הבריאותי ול'הרחיק' ככל שניתן את המחלות.

 

הליכה: אפשר גם פחות מ-10 אלף צעדים ביום? צילום: CC-BY-o5com

הכל עניין של צעדים

מרבית האנשים שאינם מבצעים פעילות גופנית סדירה עשויים ללכת מדי יום מספר צעדים שמהווה לא יותר מ-3000 או 4000 בלבד. חצי מכמות הצעדים המומלצת על פי המחקר. לצערנו עדיין ניתן להבחין ברבבות אנשים הבוחרים להשתמש בכלי הרכב לנסיעות קצרות במיוחד, לעתים אפילו לסופרמרקט השכונתי הנמצא במרחק של 300 מטרים מפתח הבית. הדבר עוד יותר משמעותי כשמדובר בילדים ובני נוער. דור הילדים/ נערים מורגל להסעות הפרטיות של ההורים (לבית הספר, לחוג, לחברים, לקניון וכו') על אף שניתן בקלות לעשות זאת ברגל.

המחקר: לצעוד יותר ולעלות את איכות החיים

המחקר החדש מראה כי להרגלים של אורח חיים אקטיבי – אפילו אם רק מדובר בפעילות גופנית מסודרת בחדר הכושר או רק מפעילויות רגילות של חיי היום-יום – יש את הכוח והיכולת לשפר את אורח החיים והבריאות אצל נשים. המחקר אשר נערך בברזיל חקר כ-300 נשים בגילאי 45-72. הנחקרות התבקשו לענוד מד צעדים (פדומטר) שתיעד את כמות הצעדים שביצעו בכל יום. יחד עם זאת הנשים עברו בדיקות של רמת הסוכר בדם, כולסטרול, ואת היחס בין היקף המותניים להיקף הירכיים (כדי להעריך את מידת ההשמנה הבטנית).

 

קבוצת המחקר חולקה ל-2: בהתאם למספר הצעדים היומיים: 32% מהנשים (נשים פעילות שצעדו מעל 6,000 צעדים ביום) ונשים שאינן פעילות (פחות מ-6,000 צעדים ביום.) בקבוצה הפעילה מספר הצעדים היה קצת מעל ל-9000 צעדים ביום, לעומת הקבוצה הלא פעילה שצעדה כ-1,570 צעדים בלבד. לאחר ניתוח התוצאות עלה כי בקבוצת הנשים הלא-פעילות (1570 צעדים) הסבירות הייתה גבוהה יותר פי 2 לעודף משקל או השמנת יתר! הסיכון לפתח סוכרת היה גבוה פי 2.7! בשורה התחתונה:  3 מתוך-5 גורמי הסיכון למחלות לב וסוכרת: היקף מותניים רחב, רמות גבוהות של טריגליצרידים, רמות נמוכות של כולסטרול HDL המכונה "הכולסטרול הטוב", לחץ דם גבוה ורמות גבוהות של סוכר בדם.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.