חשיבות ארוחת הבוקר: 5 עובדות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

"בבוקר תאכל כמו מלך, בצהריים כמו בן של מלך ובערב תאכל כאביון" כך הרמב"ם לפני המון שנים, וכנראה שהוא גם צדק.

כעניין שבשגרת יומינו, בין הדברים הראשונים שאנו מבצעים כשאנו מתעוררים בבוקר, זה להכין כוס קפה, לאכול ארוחה קטנה ולצאת לדרך- לתחילתו של יום חדש. האם אי פעם שאלתם את עצמכם "למה בכלל צריך ארוחת בוקר?", "למה אומרים תמיד שזה כל כך חשוב?" ובכן, זה הזמן לעשות קצת סדר בדברים. ארוחת בוקר- כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול!

ארוחת בוקר: למה זה כל כך חשוב?

על מנת להבין את חשיבותה והשפעתה של ארוחת הבוקר, עלינו להבין בקצרה את המתרחש בגופינו במהלך השינה. במהלך שינת הלילה הגוף במנוחה, קצב חילוף החומרים בגוף (המטבוליזם, שכולל תהליכים שונים ומגוונים שמתרחשים בגוף) יורד, הגוף מנצל בצורה יעילה ואיטית את מאגרי האנרגיה אשר צבר בארוחת הערב וכתוצאה מזה, מאגרי האנרגיה הזמינים בגוף מתמעטים.

כאשר אנו קמים בבוקר ומתחילים להניע את הגוף ולבצע את הפעילויות היום יומיות, יש צורך באנרגיה זמינה בהתאם, שתסייע לגוף לחזור למצב תקין של פעילות שגרתית ושתעלה את קצב חילוף החומרים לרמה הנדרשת. מערכת חילוף החומרים בגופינו מתוחכמת מאוד ונקבעת בעת התעוררות משינה בבוקר. כאן למעשה, טמונה חשיבותה של ארוחת הבוקר!

ארוחת הבוקר היא שבירת הצום של הלילה והיא מחדשת את מאגרי האנרגיה הזמינים בגוף. בנוסף לכך, ראוי לציין כי זמן קצר לאחר שאנו מתעוררים, אנו חשים בתחושת כמיהה למתוק. הרגשה זו נובעת מרמות גבוהות של חומר שנקרא: נוירופפטיד. הנוירופפטיד תפקידו לשדר תחושת כמיהה לפחמימות ורמתו עולה לאחר צום הלילה. כאשר לא אוכלים ארוחת בוקר, רמתו של הנוירופפטיד נותרת גבוהה בדם ואף ממשיכה לעלות- דבר הגורם בסופו של דבר להתקפי רעב חזקים בהמשך היום, שעלולים להוביל לצריכה עודפת ומיותרת של קלוריות. זאת גם הסיבה העיקרית לכך שרוב האנשים שאינם אוכלים ארוחת בוקר, מתקשים לרדת במשקל.

ארוחת בוקר: אם לא נאכל - נצרוך יותר במהלך היום

וזה חברים… רק על קצה המזלג!

קבלו 5 עובדות על ארוחת הבוקר

1. ארוחת הבוקר עשויה לשפר את חילוף החומרים בכ-25% לפחות!

2. די לתירוצים – 1 מתוך 4 אנשים לא אוכל ארוחת בוקר, מסיבות של: חוסר זמן, הרגל רע, "דיאטה", "חיסכון בקלוריות" וכו'. כפי שכבר  שמתם לב, לא ממש ישתלם לכם לדלג על הארוחה. תקדישו לה כמה דקות.

3. תתרכזו ותחייכו- ממחקרים רבים שנעשו, נמצא כי המדלגים על ארוחת הבוקר מרוכזים פחות, מרגישים חסרי אנרגיה ולעיתים אף מדוכאים.

4. קשה יש רק בלחם וגם אותו אוכלים- אם בכל זאת אתם מתקשים להתמיד באכילה של ארוחת בוקר, אל דאגה! כל שעליכם לעשות זה להתמיד לפחות במשך שלושה שבועות ולאחר מכן, גופכם יבצע הסתגלות למצב החדש, כלומר: אכילת ארוחת בוקר תהפוך להרגל.

5. ואם כבר קיבלתם את המודעות והתיאבון, תדאגו שארוחת הבוקר תכלול גם חלבונים וגם פחמימות. לגבי הפחמימות, רצוי כי אלה יהיו פחמימות מורכבות ולא פשוטות. פחמימות מורכבות מתפרקות לאט יותר ובכך מסייעות בשמירה על רמת סוכר תקינה בדם ותחושת שובע לאורך זמן.

בתיאבון!

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.