חוזרים לשגרת האימונים והתזונה: קבלו 7 טיפים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

ארוחות החג כבר נאכלו, וחודש החגים כבר מאחורינו. אכלתם יותר מידי? לא נורא, זה הזמן לחזור למסלול. אל תכנסו לדיאטות כאסח כחלק מהענשה העצמית או כפרה על החטאים אלא עשו זאת בעזרת שבעת הצעדים הבאים שיסייעו לכם לחזור למסלול האימונים והתזונה בדרך הבטוחה.

כשרוצים לרדת במשקל העקרון הוא די פשוט: חוסכים בהכנסה של קלוריות ומגדילים את ההוצאה האנרגטית על ידי ביצוע של פעילות גופנית. ההקפדה על הנושא התזונתי והאקטיבי חשובה כאחד, ועל כן עלינו להפחית בצריכת הקלוריות היומית ע"י תזונה נכונה ומסודרת ובמקביל להגדיל את ההוצאה האנרגטית ע"י פעילות גופנית. הכל אפשרי ולכן יפה שעה אחת קודם. קבלו 7 טיפים שיעזרו לכם להתאושש מתקופת החגים ולחזור למסלול האקטיבי.

 

חוזרים לשגרת האימונים והתזונה. צילום: מקס דיגיטל

1. רושמים ביומן- זהו אחד הטיפים היותר חשובים שמסייעים רבות בתהליך החזרה לשגרה. במידה והמשקל אחרי החג לא מוצא חן בעינכם, פשוט נהלו יומן אכילה. כן, יומן אכילה יכניס אתכם למשמעת ולמודעות עצמית גדולה יותר בכל הנוגע למה שנכנס לפה. ברגע שתרשמו אפילו את המעידות הקטנות שלכם, יהיה קל יותר להבחין ולשלוט בתזונה ולהפוך אותה לנכונה יותר.

2. התחילו בשינויים הקטנים- מתלבטים אם להירשם למועדון כושר או להתחיל כל פעילות ספורטיבית אחרת? התחילו בצעד פשוט הרבה לפני שההחלטה תהפוך להתלבטות ארוכה. התחילו בצעידה יומית של 20-30 דקות, רדו מהאוטובוס תחנה או שניים לפני היעד שלכם, עלו במדרגות במקום במעלית, החנו את הרכב רחוק מהיעד (מקום עבודה, קניון או סופרמרקט). שינויים קטנים אלו יגדילו את ההוצאה הקלורית שלכם במשך היום ובכך יתחילו את הצעד הראשון לעבר השינוי המיוחל.

3. מחלקים ומרוויחים- נשארו לכם שלל מטעמים ומאכלים עוד מימי החג? אל תשאירו לעצמכם את הסיכוי להיכנע או לחסל בעצמכם, חלקו עם אחרים. העדיפו לחלק את המאכלים עם קרובי משפחה או חברים מאשר לחלוק אותם עם עצמכם. לפעמים מרגישים כי חבל על כמויות האוכל שבושלו ואם לא נאכל אותם עוד היום הם יזרקו כבר מחר. תמיד חשבו שאתם לא פח זבל שגורס הכל וכי מה שאנחנו אוכלים זה איך שאנחנו נראים.

4. שנו את הגישה- חשוב לזכור כי מצב הרוח שלנו מושפע מההחלטות אותם אנחנו מקבלים, לפיכך חשוב להחליט כי מצב הרוח שלנו יהיה חיובי ולא להיתקע במחשבות מעיקות בנוגע למשקל או חוסר הפעילות הגופנית ששרוי עלינו מתקופת החג. דאגו לחשוב חיובי וכי כל מה שהיה לפני ובמהלך החג לא ישפיע עלינו בימים אלה כאשר אנו מנסים לשנות את המצב. מה שהיה היה, פשוט תתקדמו.

5. אל תחשבו על דיאטה- שכחו מהמילה דיאטה של אחרי החג. הקונוטציה של המילה דיאטה מעוררת אצל רובנו קונוטציה שלילית של אוכל משעמם, אוכל רע, ייסורים, הרעבה, פרויקט זמני וכו'…רובנו מחכים כי תהליך הדיאטה יסתיים ונצא מעבדות לחרות אבל לא כך בחיים היומיומיים. עליכם להתייחס לתהליך כאל שינוי באורח החיים ויציאה לדרך חדשה, לא כאל פרויקט זמני שרק מחכים שיחלוף. עבדו על עצמכם מידי יום והפנימו את התהליך ואת הדרך החדשה.

6. הכניסו עניין וגיוון- בשבועות האחרונים חווינו יציאה מהשגרה ובלי בכלל ששמנו לב חלקנו יצא ממסלול האימונים. הקדשנו יותר זמן לניקיונות, לקניות, למשפחה ולבישולים ובכך הפעילות הגופנית נדחקה הצידה. לא נורא, זה הזמן לחזור למסלול. בכדי שנוכל לבצע נחיתה רכה וליהנות שוב, נסו לגוון בתכנית האימונים, מיקום האימונים (חדר כושר, פארק או חוף הים), החליפו את סדר התרגילים או אפילו נסו שעורי סטודיו חדשים כמו שיעורי זומבה, שיעורי קיקבוקס, שיעורי יוגה, שיעורי ספינינג וכדומה. הגיוון תמיד מוסיף עניין חדש ומוטיבצייה למה שכבר אבד.

7. תפסיקו לדחות למחר עשו היום- זה הטיפ האחרון ולדעתי גם הכי חשוב. קיבלתם החלטה שעכשיו זה הזמן להיכנס לכושר או להקפיד יותר על משמעת תזונתית? מצוין- התחילו בזה עכשיו! הוסיפו לתפריט שלכם את עקרון "עשו זאת עכשיו" ומצבכם ישתפר פלאים. אל תדחו את ההחלטה שלכם לעתיד עם משהו שאפשר להתחיל בו בזה הרגע. השתמשו בצמד המילים "מתחילים עכשיו" במקום "צריכים להתחיל…" השימוש בצמד המילים הראשון ייתן תוקף להחלטה שלכם ואפילו רצוי שתאמרו זאת כבל עם ועדה, כך תכניסו את עצמכם למצב שלא תוכלו לאכזב גם את הסובבים אתכם. בהצלחה!

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.