גבר: האם דיאטה רק לנשים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

האם אתה רואה עצמך מתרפד בצמיגים בחלוף השנים? האם הספורט היחיד שאתה עושה הוא הליכה לחדר הישיבות והפעלת שרירי הלעיסה בלגימת קפה ומאפה כמובן? האם אתה מרגיש חסר חיוניות: נרדם על המחשב במשרד או נרדם לאשתך מול העיניים? האם גם אתה עברת אבולוציה או שנשארת צייד (אם לא אז איפה אתה)?

האם אתה מגוון את התפריט שלך עם דגנים – פיתות לבנות, "ירקות" ( מי אמר בריאות ולא קיבל?)– קטשופ ותפוחי אדמה (מטוגנים כמובן), מיני חלבונים (זה חשוב לבניית השריר….) פרות ומיני עופות? כל התשובות נכונות?

צילום: cc by FAT MANDY

ושתי שאלות בונוס….

האם אתה חושב שדיאטות זה רק לנשים?

האם אתה חי בסרט?

אז זהו שכנראה שכן.

קצת נתונים ואז פתרונות:

לידיעתך, ההשמנה הגברית, הידועה כ"השמנה בטנית" (מעל 102 ס"מ היקף מותן) קשורה במחלות שאינך רוצה בהן, מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

מצב ההשמנה ועודף המשקל בגברים בישראל אינו מעודד – ע"פ סקר בריאות ותזונה 2003 כ45% מהגברים בגילאי 24- 65 מוגדרים כבעלי עודף משקל ומעלה.

לצעירים בינינו מחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב ורעות אחרות עשויות להיראות מחלות של הגיל המבוגר – אז זהו שלא! התנהגותנו התזונתית ואורח החיים שלנו – יש להם משקל רב בסיכון שלנו לפתח את אותן המחלות, נוסיף לכך את המהלך הטבעי של החיים – ההתבגרות של גופינו והשתנותו ואת הסיפור המשפחתי שלנו .

אז מה עושים?

מוותרים? ממש לא! מחכים למחלה, נטפל בה כבר שתגיע ובינתיים נחייה את החיים?  שוב לא!

מניעה קלה בהרבה מטיפול במחלות (על אף שרבים חושבים אחרת). מי שחושב שחיים טובים – משמעותם לאכול הכל, מהכל ו"בלי לדפוק חשבון" – כנראה שבאמת לא עבר אבולוציה תזונתית –התנהגותית.

שינוי תזונתי – התנהגותי הוא עניין של רכישת הרגל חדש וזניחתם של הרגלים ישנים. הרגל הוא פעולה אוטומאטית ובכדי לשנותו צריך להתאמץ בהתחלה עד שההרגל החדש מוטמע היטב.

ומה ההרגלים שיש לשנות?

נקודות תורפה, לדוגמא, של הגבר הישראלי והפתרונות שלהן הינן:

1. ארוחת הבוקר: חושב לדלג עליה? תשתה כבר קפה ומאפה במשרד? תחשוב שוב. ארוחת בוקר איכותית תקנה לך חיוניות להמשך היום: שלב חלבונים ופחמימות איכותיים כמו קוטג' ולחם מלא. אכול יוגורט עם אגוזים טריים ופרי לצידו.

2. "שעות התדלוק" : הדלק שלך איננו קפאין, סוכר לבן ופשוט ושומן צמחי מוקשה (בדיוק מה שיש במאפים המתוקים וגם המלוחים השונים). נכון שקפה הוא מעורר עצבי והוא תענוג (וככל הנראה איננו מסוכן כפי שנהגו לחשוב), אך מה שלידו ובתוכו צריך להישקל בתבונה. קוראסון שקדים שלם – יש בו כמעט 1200 קק"ל שהם יותר מ50% מהקלוריות היומיות שאתה צריך… עשה טובה לך ולעורקים שלך וותר עליו, או צרוך אותו יחד עם עוד 4 סועדים ורק פעם ב…

3. ארוחת הצהריים: "תרבחו ותסעדו" זה רק במימונה או באירועים מיוחדים ולא כל צהריים… וגם אם אתה מקבל תלושים מהעבודה, הם לא ייתנו לך תלושים למרשמי תרופות לתיקון העוולות שעוללת לעצמך.

החלף ארוחה אחת, לפחות פעם בשבוע מבשרית לצמחית או לדגים, אכול כמו הצרפתים מנות קטנות (אפשר גם יין, ותר או התחלק בקרם ברולה), התחל בסלט וקפץ למנה העיקרית (אפשר לוותר על התוספת פעם ב…).

ועוד 3 טיפים חשובים לסיום

1. היוועץ בדיאטן/נית, התייעץ עם רופא המשפחה ועם אנשי מקצוע אחרים (הקדם תרופה למכה).

2. הרבה באימונים

3. צר לי אין תרופה/כדור/שיקוי/ניתוח שיעשה את העבודה במקומך- פשוט עשה!

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.