איך לשמור על המשקל בחופשה – 8 טיפים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הקיץ כבר כאן והחופש הגדול הגיע, זמן לצאת או לתכנן את החופשה השנתית. בחרתם יעד אטרקטיבי ומפתה בדיוק כמו שרציתם, ועכשיו הגיע הזמן – עולים למטוס! איכשהו, ברגע שעולים על המטוס שוכחים בכלל איך לאכול או איך להתנהג בשליטה. בדיוק כמו סדר היום יום שלכם. לא משנה לאיפה אתם נוסעים ולכמה זמן,  אתם יוצאים לאתגר גם בכל הנוגע למה שנכנס לכם לפה.  כן. לתזונה. שלא תטעו, אתם לא ממש חייבים לפקוד את חדר הכושר מבוקר ועד ערב, לצעוד לאורך ה'שאנז אליזה' או לחצות את מנהטן בשחייה. זה ממש לא הרעיון, אפשר לשלב אפילו 20 עד 30 דקות ביום של פעילות לצד אינסוף אפשרויות שישמרו אתכם במסלול הבטוח. קבלו 8 עצות שיעזרו לכם לשמור על הגזרה גם בזמן החופשה.

 

לומדים לשמור על הגזרה גם בחופשה

1. שומרים על תנועה גם בחופשה

כפי שכבר כתבתי – זה לא אומר שצריך לפקוד את חדר הכושר מבוקר ועד ערב, אבל יש לזכור כי זה שיצאתם לחופש לא אומר שיצאתם לחופש גם מפעילות גופנית. בדיוק כמו שאתם ממשיכים לצחצח שיניים, כך גם על פעילות אקטיבית של גופכם ניתן ורצוי לשמור. אפשר גם במתכונת מצומצמת יותר, אבל בהחלט כדאי להמשיך לשמור. המשיכו לעסוק בפעילות גופנית גם במהלך החופשה ולכך תקדישו אפילו 20 או 30 דקות ביום.  גם אם אין זמן ממש ללכת לחדר הכושר של המלון או לצאת לריצה בחיק הטבע תוכלו עדיין לנסות לעשות יחד עם המשפחה. איך עושים זאת? נסו לעלות במדרגות המלון במקום במעלית, במקום רק לשכב על מזרון הים של הבריכה, לא יזיק אם תוסיפו אלמנט של שחייה ופשוט תחתרו מצד אחד של הבריכה לעבר הצד השני (אפשר לעשות זאת כמשחק / תחרות עם הילדים). ניתן לשכור אופניים ולטייל בעיר בה אתם שוהים, זה הופך את הטיול למעניין בצורה קצת שונה ממה שאתם מכירים (תגמעו יותר קילומטרים ותזכו להכיר פינות נידחות ומעניינות). אם בחרתם יעד בו ניתן גם לבצע ספורט ימי, אז תמיד ניתן לקחת קייאק ולחתור (אפילו 10-20 דקות), סאפ (פאדל בורד) גלשן חתירה שהופך ליותר מעניין ופופולארי בעולם. אם מצאתם את עצמכם במלונות הכל כלול אזי תוכלו למצוא גם מגרשי טניס במתחם, חדר כושר, חוגים לאורך היום ובוודאי גם בריכה. כבר אמרתי לעלות במדרגות במקום מעלית? חוץ מכל אלה, סביר להניח שתרצו לבקר באתרים השונים בעיר היעד אליה הגעתם, ועל כן תוכלו להוסיף צעידה יומית ולהלך בין שלל האתרים המגוונים בהם אתם מתכוונים לבקר. נסו להחנות את הרכב רחוק יותר או לרדת בתחנת הרכבת תחנה אחת קודם (רק אם אתם מכירים את הדרך, רק אל תאשימו אותי שנאבדתם). כל אלה ועוד יוסיפו לכם יותר צעדים וגם תיראו דברים שלא תכננתם!

 

2. בארוחות המלון חושבים חכם

בלי תירוצים. זה לא רק שבוע אחד וגמרנו. אל תשכחו כי להיפטר משבוע אחד של חטאים יכול לקחת לכם אפילו חודש ימים! זה מתחיל בארוחות הבוקר או הצהריים במלון, בהם מעמיסים את השולחן מכל הבא ליד, ממשיך בנשנושים לאורך כל יום הבילוי וממשיך בארוחות עתירות קלוריות ושומנים לאורך כל החופשה (בייחוד בזמן הקינוחים, הגלידריות, הפיצריות, השוקולד האירופאי הטוב ועוד…). אין כמו לאכול במסעדות, זה בהחלט כיף להגיע לארוחה שלא התאמצתם בכלל להכין. העדיפו לאכול ירקות קודם, בכל צורה ובאופן חופשי: מרק ירקות, אנטיפסטי, ירקות מאודים או מבושלים, סלטי ירקות שונים ומגוונים וכתוספות למנה העיקרית ועוד. בירקות יש יחסית מעט קלוריות וסיבים תזונתיים המסייעים בתחושת שובע לזמן רב יותר. היו חכמים בנוגע לכל הנכנס אליכם לפה במהלך השבוע ושימו לב שאתם גם נותנים לפה לנוח (אפשר לדבר ולצחוק…בעצם גם לאכול, אבל בהקפדה). תוכלו ללכת לסופר באזור שבו אתם נופשים, ורכשו לעצמכם ירקות, פירות או חטיפי אנרגיה קלים. קנייה נבונה בסופר (אפילו בחופשה) תאפשר לכם לשלוט במה שאתם מכניסים לגוף.

 

לא חייבים לאכול מהכל. צילום: CC BY epSos.de
לא חייבים לאכול מהכל. צילום: CC BY epSos.de

 

3. אל תגיעו רעבים

גם בזמן החופשה חשוב מאוד לא להגיע לארוחות רעבים. השתדלו לאכול במהלך היום ארוחות קטנות (פירות, חטיפי אנרגיה, סנדוויצ'ים שהוכנו במעוד מועד) כך לא תגיעו רעבים לארוחת הערב ותתחילו לפצות על היום בו "שכחתם לאכול". השתדלו לאכול ארוחה קטנה כל 3-4 שעות. לא מומלץ לפתוח פערים גדולים בין הארוחות ולהגיע רעבים לארוחה, מה שגורם לגופנו לאכול יותר קלוריות בארוחה הבאה ובכך גם לעלות במשקל. כשאומרים כל 3 או 4 שעות, גם חטיף קל או פרי בין הארוחות הגדולות ייחשב….אז לא לספר סיפורים שאין לכם זמן….
 

4. צלחת "אחת" וגמרנו

לא להתבלבל מכל הטוב שמוגש בבית המלון, לזכור שלא חייבים לטעום מהכל. השתמשו בשיטת "הצלחת האחת" וגמרנו. כלומר, קחו צלחת אחת ושימו מעט מכל מאכל שאתם אוהבים ואז שבו לאכול, כך לא תרגישו שפספסתם כלום. הימנעו מתוספות מיותרות כשאתם כבר שבעים בסיום המנה.
 

5. עושים בחירות נכונות – מעדיפים פירות

 

אם כבר הגעתם לקינוח והנשמה בכל זאת רוצה משהו מתוק, העדיפו פירות במקום עוגיות, מתוקים, שוקולדים, מוסים או כל המטעמים המוגשים בבופה המלון. כך למעשה תחסכו מעצמכם מאות של קלוריות מיותרות. הסתפקו בכוס סלט פירות בסיום הארוחה או מספר חתיכות של אבטיח או מלון, לצד זה תוסיפו 3-4 שקדים או בוטנים והנה לכם קינוח מושלם. 

 

6. אוכלים לאט וגם נהנים יותר מהארוחה

 

לא משנה אם אתם בארץ או בחופשה – אכלו תמיד לאט. הידעתם כי עוברים 20 דקות מרגע הביס הראשון עד לשדר ממרכז השובע שבמוח המודיע כי אנו שבעים? כן, מוחנו יודע לזהות תחושת שובע רק לאחר כ-20 דקות בממוצע ולכן מומלץ לאכול לאט יותר, להניח את המזלג בין ביס לביס, לקחת לגימת מים וכמובן ליהנות מכל רגע. אכילה איטית יותר תגרום לכם לאכול הרבה פחות קלוריות ובכך גם פחות להוסיף לאפשרות של הקילוגרמים המיותרים.
 
למדו ליהנות מהארוחה. אכלו  לאט

 

7. היזהרו מאלכוהול

 

אפילו שאתם יודעים כי מחר אתם לא עובדים ומתאים לכם לשתות "ולתפוס ראש" השתדלו להמעיט באלכוהול. הכי פשוט:  אלכוהול מכיל כ 7 קלוריות לכל גרם, הכי קרוב לשומן (המכיל 9 קלוריות לגרם). זה גורם לו להיות משמין כמעט פי שתיים יותר מפחמימות או חלבונים (שניהם מכילים כ 4 קלוריות לגרם). כלומר: בבירה בפחית או בבקבוק של 330 מ"ל יש 120-150 קלוריות, כוס יין יכולה להגיע ל-150-200 קלוריות (200 מ"ל משקה), וודקה עם רד בול כ-250 קלוריות וכוס מרגריטה יכולה להגיע גם ל-300 קלוריות. שלא תגידו שלא ידעתם!

 

8. טריק "בגד הים"

 

העצה האחרונה שלי היא למעשה "טריק". טריק קטן שבאמת עוזר לנו להיות בשליטה. נסו לדמיין את עצמכם כל היום מסתובבים בבגד הים. מה הדבר שאתם הכי חופצים בו? להיראות טוב ולהרגיש טוב עם עצמכם בבגד הים, נכון? עכשיו, תרגישו חופשי להיות רוב היום בבגד הים במהלך החופשה. למה? כשאנו לובשים את בגד הים, המחשבה הראשונה שעולה לנו היא: "להיראות טוב עם בגד הים – ולהיכנס אליו". נסו ללבוש אותו הרבה במהלך החופשה, זה בהחלט יעזור לכם לשמור על אכילה מתונה ומאוזנת יותר.

 

חשוב לזכור: לכל דבר יש מחיר: אם תוותרו לעצמכם ותשחררו את הרסן, אתם עלולים למצוא את עצמכם בסיומה של החופשה עם מספר קילוגרמים מיותרים. ואז מה? אימונים, תזונה ואימונים….אבל כמה? לעתים בשביל להיפטר מנזקי החופשה אנחנו עובדים כחודש ימים. האם זה שווה? זו כבר שאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם, עכשיו הכדור בידיים שלכם!

חופשה נעימה.

 

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.