כאשר נודע לו כי אם לא ישנה את הרגליו הרעים, יפסיק לעשן ולצרוך מאכלים שאינם בריאים, ייחשף לבעיות לב קשות ויהיה נתון בסכנת חיים. מייד לאחר ששמע את הבשורה המרה, שינה שמעון דדון את דרך חייו, את התפיסה שבה דגל עד כה ושם לעצמו למטרה – להתחיל בחיים חדשים!

שמעון דדון - לפני ואחרי

איך קיבלת את ההחלטה לעשות את השינוי ולהפסיק עם ההרגלים הרעים?

הכל החל לפני קצת יותר מ – 3 שנים בזכות צירוף מקרים נדיר . ניגשתי לבדיקות התאמה נגד התקרחות דרך פרסומת שראיתי בטלוויזיה. הרופא, ד"ר אברהמי, שמע את נשימותיי וניבהל. אני זוכר שהוא אמר לי: "אין לי מושג בקרחות, אבל תוך שנה תחזור אליי עם בעיות לב קשות". נבהלתי מעוצמת דבריו… עוד באותו ערב הפסקתי לעשן. אציין כי תהליך ההרזיה והחזרה לחיים נבע מרצוני ומנחישותי להפוך למשהו אחר ואכן כך קרה.

 

מה עשית כדי לשנות את חייך?

הבטחתי לעצמי – שיקום מלא. קמתי בבוקר, קפה ראשון ללא סוכר בכלל, חטיף אנרגיה נייצ'ר וואלי, פירות ומים. זה הציוד היומי מאז בתיק. ויתור מיידי של קוראסונים, בורקסים ומיני מאפים. משקלי הכללי היה 94 ק"ג, רמת טריגליצרידים בדם של 398 וסוכר גבולי 106 (נתונים מבהילים ביותר), נשימות כבדות ומצב ירוד. בנחישות אישית מתמדת התחלתי ב – 5 ק"מ הליכה מידי ערב.

מהם הרגלי הכושר שעזרו לך בתהליך?

הרגלי הכושר שסייעו לי בתהליך היו באותו זמן הליכה כל ערב. מעבר לכך שילבתי גם ריצה איטית עד שגיליתי את ענף הרכיבה על האופניים. לא אשכח איך אחי הפתיע אותי עם אופניים במתנה. יצאתי לרכיבת מבחן של 100 מטרים וחזרתי עם האופניים בהליכה. אם היה אפשר לתרגם רמת כושר לספרות אז באותה תקופה הספרה 0 סיפקה תיאור הולם. כיום אני בדרך לסיים את חוצה ישראל אחרי שכבר הספקתי לעשות את מרוץ סובב כנרת – רכיבה יומית לאורך 30 ק"מ.

מה הייתה התזונה שלך?

התזונה התבססה על ארוחת בוקר שכללה 2 פרוסות לחם עתיר סיבים תזונתיים יחד עם פרוסת גבינה צהובה ושוקו בארוחת הביניים נהגתי לחטוף חטיף אנרגייה. בארוחת הצהריים מילאתי את בטני באורז/פסטה או פירה   בתוספת עוף שפעם בשבוע הוחלף בבשר בקר. ארוחת הערב כללה ביצה וירקות. מאז 3 השנים שעברו לא נגעתי בפיתות. בזכות ההתמדה והעקביות משקלי ירד בהדרגה ל – 73 ק"ג – עבורי משקל אידיאלי ומושלם! יש לציין שחיזוקים רבים הגיעו מידידי הוירטואלי שי אלנקרי שמאמריו היוו עבורי גורם השראה וחיזקו אותי מבחינה מנטלית.

כיום אני יוצא לרכיבות ארוכות עם חברים טובים, שומר על תזונה מאוזנת ונהנה מהחיים.

איך אתה שומר כיום על אורח חיים בריא ופעיל?

כיום, הגוף מבקש ונמנע לבד, ואני פועל לפי בקשתו, העיקר שלא להפריז. אני יוצא לרכיבות ארוכות עם חברים טובים, שומר על תזונה מאוזנת ונהנה מהחיים. אני בהחלט יכול לומר בלב שלם שגיליתי את שמעון מחדש. דבר נוסף שלא היה בעבר הוא תחושת האנרגייה האדירה המורגשת במהלך היום, שכאמור נובעת מהשינוי באורח החיים.

 

מהן התכניות לעתיד?

העתיד כבר כאן – חיתנתי את בני ואני האיש הכי מאושר בעולם. אילו רק הייתי ממשיך בשגרת החיים הלא בריאה הסיכויים שהייתי נוכח בחתונה היו שואפים לאפס. כיום אני פשוט מרגיש צעיר ותוסס. אני יכול לסכם שהגשמתי את חלומותיי הרטובים – לא סיימתי תיכון אך תואר ראשון בידיי. ירדתי 21 ק"ג מיותרים וכמות גדולה של אחוזי שומן, והכל בהחלטה שלי בלבד, ללא התערבות מצד גורמים זרים.

3 טיפים שעל כל אדם ליישם בתהליך לחיים בריאים יותר

1. לקום בבוקר עם חיוך

2. להיות אופטימיים

3. לשדר אך ורק אווירה חיובית!

 

לאכול במנות קטנות, לשכוח מהלחם במהלך היום ולנשנש פחות. ליהנות תמיד מקפה נקי, ללא סוכר וללא סיגריות.

 

פעילות גופנית קבועה – אפילו את המינימום.  במידה ובעצמי הייתי פונה לאדם כזה או אחר הייתי אומר לו: תכיר את עצמך מחדש, תתחיל לייחס חשיבות לצרכייך האמיתיים והכי חשוב – אהוב את עצמך! התעלם מתגובות אחרים במידה וחושבים שאתה מגזים – זה סתם מתוך קנאה. לסיום, חשוב שתזכור כי ילדייך רוצים שתראה את ילדיהם שרוצים לראות סבא. תן להם את המעט הזה – כי לחיות פירושו להיות.