סרטי"רוקי" , "התנקשות", "מסלול מסוכן", "רמבו", "נקמתו של אנג'לו", "סחרור מסוכן", "קופלנד", "בלתי נשכחים", "מרדף אל תוך הלילה" ועוד, מהווים רק רשימה חלקית של סרטים בהם הכוכב הראשי היה סילבסטר סטאלון. סילבסטר סטאלון, הנו אחד מגיבורי האקשן של הוליווד, שומר על גזרה רזה ושרירית עבור תפקידיו והדבר מתבטא בביצוע אימוני כושר מתאימים על בסיס קבוע ואימוץ אורח חיים בריא בכלל. סילבסטר סטאלון שומר על גופו השרירי גם בשנות השישים לחייו. כשבוחנים סרטים שונים בהם הוא שיחק, רואים שלעיתים המשחק בסרט זה או אחר הצריך תוכנית אימונים מתאימה ושינוי גופני מסוים. לדוגמה, בסרטו "בלתי נשכחים" (סרט בשיתוף כוכבי האקשן של הוליווד – ארנולד שוורצנגר וברוס ויליס, מבנה גופו מזכיר את המבנה שהיה לו בצעירותו. למרות השמירה במהלך כל השנים על מבנה גוף רזה ושרירי, משקלו של סטאלון השתנה רבות.

השתדל לאמץ אורח חיים בריא. צילום: cc by Gage Skidmore

להלן 2 דוגמאות מתוך כמה סרטים בהם שיחק סילבסטר סטאלון:

1. לקראת הסרט "ויקטורי" סילבסטר סטאלון אכל רק 200 קלוריות של חלבון ותפוח אדמה אחד ביום וירד דרסטית במשקל הגוף ל- 72 ק"ג.

2. לקראת הסרט "רוקי 3" הוא רזה עוד יותר. מסתבר שבאותה תקופה הוא אכל 10 חלבוני ביצה ביום, פרוסת לחם ומדי פעם פרי. מבחינת האימון – באותה תקופה הוא רץ בשעות הבוקר 3.2 ק"מ וביצע שעתיים של קפיצות חבל. אחר הצהריים הוא רץ שוב. משקלו פחת ל- 70 ק"ג. לאחר שהגיע למשקל רזה זה הוא בנה מסת שריר ללא עלייה באחוזי השומן עד שעלה למשקל של 80 ק"ג. סילבסטר סטאלון מודה שמדובר בדיאטות חריפות מאוד שלא בריאות ולא מומלצות לאף מתאמן והוא נהג כך בשביל התפקיד בלבד. שגרת האימונים של סילבסטר סטאלונה  לקראת הסרטים "רוקי" ו"רמבו" הייתה אינטנסיבית. הוא היה מאוד מסור ונחוש להפחית עוד את מסת השומן עוד ולהעלות את מסת הגוף הרזה (מסת השריר). לקראת הסרט הוא העלה מסת שריר, בכ- 4.5 ק"ג, בתקופת זמן קצרה. בתקופה זו לדבריו אחוז השומן התת-עורי בגופו ירד מ- 6% ל-4.5% (למותר לציין שאחוזי השומן הממוצעים אצל גבר הנם בטווח של 20-14% בממוצע. אחוזי שומן כה נמוכים, כפי שצוינו שכיחים רק אצל מפתחי גוף מקצוענים ולעיתים אתלטים).

הגיע לאחוזי שומן נמוכים. צילום: cc by Lord_Henry

סילבסטר סטאלון התעמל פעמיים ביום, 6 ימים בשבוע: בימים שני, רביעי ושישי: בבוקר – לחיצות חזה על ספסל בווריאציות שונות, משיכת פולי עליון בישיבה וכן ביצוע מגוון תרגילים לחיזוק שרירי הבטן. אחה"צ – הפעלה של שרירי הכתפיים באמצעות שני מכשירים ייעודיים, ובנוסף, ביצוע התרגיל הרחקת כתפיים בעמידה עם משקולות יד, כפיפת כתפיים בעמידה עם משקולות יד, תרגילים לחיזוק שרירי הידיים ולסיום- הפעלה של שרירי הבטן באמצעות כפיפות גו באופנים שונים וכפיפות ירך בשכיבה. בימי שלישי, חמישי ושבת: בבוקר – תרגילים לחיזוק שרירי השוקיים וביצוע התרגיל סקווט המיועד לחיזוק שרירי הרגליים.

אחה"צ – הפעלה של שרירי מקרבי השכמות ומרחיקי אופקית של הכתף (Posterior Deltoid) באמצעות התרגיל – הרחקה אופקית בשכיבה עם משקולות יד. כמו כן, בוצעו התרגילים חתירה בהטיית גו עם משקולות יד, תרגילים שונים לבטן ועוד.תוכנית אימונים זו של סילבסטר סטאלונה הנה רק דוגמא. הוא ביצע 3-4 תרגילים לכל חלק בגוף, 3-4 סטים לכל תרגיל, 8-12 חזרות בסט. כמו כן, הוא גיוון את אימוניו כדי להימנע ממצב של פלאטו בו נעצרת ההתקדמות ואז תיתכן רגרסיה.