8 כללים לשמירה על המשקל בפסח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
חג הפסח הנו חג המצריך שינויים והערכות בהרגלי התזונה ואורח החיים. גם במהלך החג אפשר להמשיך לשמור על תזונה נכונה ומבלי לפגוע בגזרה. אם גם אתם נמצאים עמוק בתהליך של דיאטה או הקפדה על תזונה נכונה, אלו הם 8 הכללים עליהם תצטרכו לשמור במהלך החג כדי שתוכלו לעבור את החג ללא קילוגרמים מיותרים.

חג הפסח: כללים לשמירה על המשקל

1. אל תגיעו רעבים לארוחת החג
כשעה לפני היציאה מהבית הפחיתו את הרעב, שבו בנחת ואכלו מצה מופחתת קלוריות ועשירה בסיבים תזונתיים, בתוספת ממרח (כפית תמרים\ריבה\דבש) או לחלופין יוגורט דל שומן ופרי. להגיע רעבים סמוך לארוחת החג תגרום לכם לאכול הרבה יותר וללא אבחנה.
2. הרבו בשתיית מים לפני הארוחה
שתו לפחות 2 כוסות מים לפני הארוחה, זה יעזור לכם להימנע מנשנושים עתירי קלוריות שנחטפים בלי לשים לב טרם הארוחה החגיגית החלה.
3. העדיפו מצה מופחתת קלוריות
השתדלו לא להוסיף מצה עם כל ארוחה, זו תוספת של קלוריות מיותרות. העדיפו פריכיות אורז מלא או מצה קלה שעשירה בסיבים תזונתיים ומכילה רק 80 קלוריות ליחידה במקום כ-130 ברגילה .
זכרו! מצה שלמה ורגילה=4 פרוסות לחם קל או 2 פרוסות לחם רגיל. מצה קלה = 2 פרוסות לחם קל.
4. העדיפו פירות לקינוח
העדיפו פירות וירקות במקום עוגיות, מתוקים ופיצוחים בסיום הארוחה, כך למעשה תחסכו מאות של קלוריות מיותרות. הסתפקו בכוס סלט פירות בסיום הארוחה יחד עם 3-4 שקדים או בוטנים, אינכם צריכים יותר מזה.

5. המשיכו להיות פעילים במהלך החג
המשיכו לעסוק בפעילות גופנית גם במהלך חג הפסח גם אם אין זמן ללכת לחדר הכושר ואתם עדיין מעוניינים להישאר עם המשפחה. תוכלו להסתפק בצעידה יומית שתסייע בהוצאה אנרגטית נוספת לזכר אותם קלוריות מארוחת החג. תוכלו ליהנות משפע של פעילויות: טיילו עם הכלב בסיום הארוחה, טיול עם המשפחה בחיק הטבע, שחייה בבריכה ועוד.
6. שיטת הצלחת "האחת"
לא להתבלבל מכל הטוב שעל השולחן, לזכור שלא חייבים לטעום מהכל. השתמשו בשיטת "צלחת אחת" כלומר, קחו צלחת אחת ושימו מעט מכל מאכל שאתם אוהבים ואז שבו לאכול, כך לא תרגישו שפספסתם כלום. הימנעו מתוספות בסיום המנה.
7. המעיטו בשתיית יין
היזהרו משתיית כוסיות היין. כל כוסית יין יבש מכילה כ- 80 קלוריות ויין אדום מתוק מכילה כ- 160 קלוריות. בהנחה שאנו מחויבים לשתות כ- 4 כוסות יין בערב פסח, כדאי שתחשבו טוב לפני. טיפ: העדיפו לגימה אחת על פני כוס שלמה.
8. המעיטו באכילת מטוגנים
העדיפו פשטידות על פני מצות או לביבות מטוגנות. כך תחסכו את כמות השמן הרבה ואת הקלוריות המיותרות.
המלצות לאכילה במשך היום:
2 מצות (רצוי קלות-כן יש דבר כזה)
עד חצי קופסת גבינה לבנה (עד 5% שומן)
1 פרי
יוגורט דל שומן
סלט ירקות גדול בתוספת כפית שמן זית.
בארוחת ליל הסדר:
מעט חרוסת
חצי מצה
טעימות קטנות מ-4 כוסיות יין.
מנת דג מבושל או ממולא
מרק צח (רצוי ללא קניידלעך)
מנת בשר (לא מטוגן! צלי או עוף בלי העור וללא שומן)
תוספות: תפוח אדמה אפוי, סלט ירקות, ירקות מבושלים
קינוח: סלט פירות או מנת אגסים ביין
שתייה: מים או משקה דיאטטי

כדאי לזכור!
אכילת מצות עלולה לגרום לעצירות הנגרמת כתוצאה מאחוז המים נמוך במצה. רצוי להמעיט בהם ולהרבות בשתייה, 12 כוסות מים לפחות.
קלוריות במוצרי פסח
מצה 130 קלוריות, 80 קלוריות למצה קלה
קנידלעך 80 קלוריות (ליחידה)
גפילטע פיש 150 קלוריות (לקציצה אחת)
כבד קצוץ 100 קלוריות (2 כפות)
תפו'א 140 קלוריות (לתפוח אדמה בנוני)
עוגית בוטנים 130 קלוריות (ליחידה)
עוגיית קוקוס 90 קלוריות (ליחידה)
יין 120 קלוריות (כוסית יין יבש). יין מתוק 160
מצה מטוגנת 220 קלוריות
חרוסת 110 קלוריות (2 כפות)
מערכת כושר ישראל

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.