ברנפלקס: עם או בלי סוכר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אחת האמונות היא כי סוכרתיים יכולים לאכול רק דברים ללא סוכר. במילים אחרות, עליהם להתרחק מדברים המכילים סוכר לגמרי. לא כך הדבר.

חשוב להבין כי יש הבדל בין סוכר ששמים בתה או בקפה לבין סוכר ששמים בעוגה, עוגיה או בתבשיל. ומה ההבדל: האינדקס הגליקמי.

האינדקס הגליקמי של סוכר בתה גבוה מאד מאחר וכל שיש לגוף לעשות הוא לפרק את מולקולות הדו-סוכר שבסוכר הלבן. לעומת זאת, בתבשילים האינדקס הגליקמי נקבע בהתאם לתכולה ולא רק הסוכר: קמח, ביצים, שמן, אגוזים, סובין וכדומה . בתערובות ותבשילים מוכנים יש להתמקד בכמות הפחמימות הכללית. כמובן, שעדיף לצרוך את אלו העשויים מפחמימות מלאות.

צילום: cc by Mike Haufe

במאמר זה אני נותנת דוגמה של ברנפלקס עם סוכר וברנפלקס ללא סוכר. חשוב לציין כי שני הסוגים עשויים מחיטה מלאה וסובין דבר המבטיח אינדקס גליקמי נמוך

התוצאות

ברנפלקס ללא סוכר

גודל המנה

קלוריות

גרם פחמימות

30

78

16.7

100

260

55.6

ברנפלקס עם סוכר

גודל המנה

קלוריות

גרם פחמימות

30

85.8

16.6

100

286

55.4

ב-30 גרם של ברנפלקס ללא סוכר יש 5.1 גרם רב כהלים מכלל הפחמימות.

הרב כהלים נוצר מהממתיקים. זוהי פחמימה שמתעכלת לאט יותר ולכן נהוג להחשיב רק חצי מכמותה.

לכן במנה של 30 גרם ברנפלקס ללא סוכר: 14.15 גרם פחמימות.


במנה של 30 גרם יש 16.7 גרם פחמימות בברנפלקס רגיל לעומת 14.15 גרם פחמימות בברנפלקס ללא סוכר.

כלומר, במנה אחת הבדל של 2.5 גרם פחמימות .

טיפ אישי: העדיפו לשים קצת פחות חלב ואכלו את הדבר האמיתי

מאת: איריס פלג

מורת דרך ומלווה לסוכרתיים

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.