בולסים פחות – חוסכים יותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
הדיאטה לא זזה ואתם שנייה לפני ייאוש? אל תשברו! תהליך ההרזיה מלווה כל הזמן בעליות ובמורדות, עכשיו אחרי שאתם כבר בתוך התהליך, ייתכן שתצטרכו לעשות כמה שינויים קלים בתזונה. אז מהן בכלל קלוריות? איך יוצרים מאזן קלורי שלילי? ואיך חוסכים 700 קלוריות ביום בלי בכלל להרגיש? קבלו 4 רעיונות ותחליפים נהדרים.
לעשות את הבחירות הנכונות

רגע לפני הטיפים: מתחילים בשינוי גודל הצלחת

פשוט שנו את גודל הצלחות בבית מ-30 ס"מ ל-25 ס"מ. עפ"י מחקרים שנעשו בנושא נמצא כי במצב של שינוי והקטנת גודל הצלחת (לא חייבים למדוד אפשר פשוט להשתמש בצלחות קטנות יותר לעין) סביר להניח שתאכלו כ- 22% פחות רק בגלל השינוי הקטן שנעשה! אין מה לעשות: גם העיניים אוכלות! אז עכשיו אחרי שהקטנתם את גודל הצלחות בבית השאלה הנשאלת היא: מה שמים בדיוק בצלחת על מנת שנוכל לראות שינוים במשקל?
לשם כך אנו צריכים להתחיל להיות מודעים למושג שנקרא קלוריות. בטח כולכם שמעתם את המונח אבל לא כולכם ידעתם מה לעשות איתו. בכל קנייה בסופר השכונתי ניתן לראות צרכן ממוצע אשר מחפש את הערך התזונתי או את הקלוריות של המוצר.

אבל מה זה בכלל קלוריות?

המילה קלוריה היא לא קללה, היא יחידת מדידה לחום ולאנרגיה. קלוריה מודדת את כמות החום הנדרשת על מנת לחמם סמ"ק אחד של מים במעלה אחת.  אבות המזון הן שתורמות את הקלוריות שבאוכל. כל גרם פחמימה מספק 4 קלוריות. 1 גרם חלבון מספק גם כן 4 קלוריות, ואילו 1 גרם של שומן מספק 9 קלוריות לגרם. מכאן אנו למדים שאוכל שומני הוא גם בעל ערך קלורי גבוה יותר, דבר שהופך להיות בעייתי כאשר אנו מכניסים לגוף כמות יותר גדולה ממה שאנחנו צריכים. האנרגיה העודפת מהמזון, (הקלוריות) לא יכולה להתנדף לה ככה סתם באוויר ובמצב שכזה הדרך של הגוף להתמודד עם "השאריות" (עודפים) היא ליצור יותר רקמת שומן או במילים אחרות: להשמין.
קלוריה: זה לא קללה.
נשמע לכם מסובך ? זה ממש לא.

למעשה בבחירת גרסה דלת קלוריות של מרבית המאכלים האהובים עליכם במהלך היום, תוכלו להפחית משמעותית את צריכת הקלוריות היומית שלכם ובכך גם להשיל מספר קילוגרמים ללא מאמץ ניכר, ובלי בכלל להשתמש במילה "דיאטה".

איך אפשר להתחיל ולחסוך קלוריות?

בואו ניקח כמה דוגמאות מאוד פשוטות וסיטואציות מחיי היומיום של כולנו ונבחן איך אפשר יהיה לחסוך כמה מאות של קלוריות בכל יום, וכמה אלפי קלוריות בכל חודש!
1. בואו נתחיל עם הקפה היומי שלנו. בקפה שחור יש כ-5-10 קלוריות. לא רציני, נכון?  לעומת זאת בקפה הפוך המהודר, זה שאנו מזמינים בפגישות,יש כ-100 קלוריות (עשוי גם להגיע ליותר. משתנה בהתאם לגודל הכוס ולסוג החלב). אם לדוגמא אתם שותים 2 כוסות קפה הפוך בכל יום ותחליטו להמירם ל-2 כוסות קפה שחור במקום, אתם כבר חסכתם לעצמכם כ-180 קלוריות!
2. בארוחת הבוקר למשל תוכלו לאכול 2 צנימים מלחם קל עם גבינה וירק בעלות פחותה מ-150 קלוריות, לעומת זאת במאפה (זה שמוצע בדרך כלל במבצע בתחנות הדלק) יש כ-250 עד 300 קלוריות (תלוי כמובן בגודל). החיסכון שלכם: לפחות 100 קלוריות!

3. בצהריים למשל ניתן לאכול סלט עם חזה עוף על האש או עוף צלוי בעלות של כ-250 קלוריות, אך מנגד: קחו את אותו סלט אליו תוסיפו קרוטונים ורטבים שמנים ותגיעו בקלות ל-500-600 קלוריות! החסכון שלכם: כ-300 קלוריות!
4. בא לכם משהו מתוק? קינוח? קחו תפוח! בתפוח עץ בינוני יש כ-50-60 קלוריות לעומת שתי שורות של שוקולד פרה הנמסים לכם בפה תוך מספר שניות יש כ-160 קלוריות. לא חבל? החיסכון שלכם: 100 קלוריות!
בא לכם משהו מתוק? קינוח? קחו תפוח!

עושים את הבחירות הנכונות

יש עוד אינספור דוגמאות מחיי היומיום, אך יותר מכל חשוב לעשות את הבחירות הנכונות ולעלות במעט את המודעות לצריכת הקלוריות ולקריאת תוויות המזון. בסדר היום הטיפוסי שהבאנו לפניכם ישנו הפוטנציאל לחסכון קלורי יומי של כ-700 קלוריות, זוהי כמות לא מבוטלת של קלוריות אשר עשויה להוביל אתכם לגירעון קלורי חודשי של 21,000 קלוריות, קרוב ל-3 ק"ג בכל חודש! מעכשיו: תוכלו לרדת במשקל מבלי בכלל להשתמש במילה הכל כך נוראה "דיאטה". סדרת שינוים קלים בתזונה יכולה להשפיע במידה ניכרת על המשקל ועל ההיקפים. שילוב של תזונה נכונה, פעילות גופנית והרבה מודעות זה המתכון הבטוח להצלחה בירידה ובשמירה על המשקל לאורך זמן.
מאת: שי אלנקרי ורועי בר

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.