5 דרכים חזרה למסלול האימונים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
חזרה לאימונים לאחר הפסקה ממושכת תהיה חוויה לא פשוטה ואף מאתגרת, במיוחד אצל רבים מאיתנו שזנחו את הפעילות למשך שנים. יחד עם זאת, הדבר אפשרי עם מעט יותר נכונות וגישה קצת שונה מצידכם בביצוע התהליך. אני לא צריך לספר לכם כמה יתרונות יש לפעילות הגופנית: לא הייתם רוצים קצת לעצמכם?
חזרה לאימוני הכושר

אז מה מוביל להפסקת האימונים מלכתחילה?

יש תקופות בחיים שבהם אנו מתעצלים במקום להזיז קצת את הגוף. הסיבות העיקריות להזנחת אורח החיים הפעיל הן חוסר המוטיבציה ואורח החיים הלחוץ. ככל שתקופת העצלות ארוכה יותר, כך הקושי לחזור לאורח חיים מאוזן ופעיל גדול יותר. כדי להימנע מהמצב הלא סימפטי של שרירים רופסים ועצמות חלשות, כמו גם בעיות בריאותיות נלוות, הגיע הזמן לשנוס מותניים ולצאת לדרך. יש משפט שאומר: "עדיף מאוחר מאשר אף פעם", מכירים בטח, לא? אז קדימה…זה הזמן להגיד "כן" לאימון הכושר עוד היום.

קבלו 5 טיפים חזרה למסלול אימונים מהיר ונכון יותר

1.מציאת שותף לאימון: מומחים רבים בעולם בדקו וקבעו כי למציאת שותף בתהליך החזרה לאורח חיים פעיל יש השפעה חיובית על ההתמדה באימון. מלבד הרצון המשותף לחזור לכושר ואיתו המטרות המשותפות, שני הצדדים יפיקו אחד מהשני המון מוטיבציה, רצון להשקיע והצלחה בהתמדה יחד לאורך זמן. ללא שותף לפעילות ייתכן והחזרה לכושר תהיה מעט יותר קשה ואיתה הפיתוי להעביר את שעות היום מול הטלוויזיה. בעזרת שותף מתמיד ועקשן הדרך להשגת המטרה הנחשקת תיהפך לקלה יותר. וודאו שאתם חולקים את הפרויקט עם שותף אמיתי ונאמן, ולא עם מישהו שבשביל להרים אותו מהספה תצטרכו להקים פרויקט בפני עצמו.
2. ביגוד ומראה ספורטיבי: רכישת בגדי אימון ספורטיביים יגבירו את התלהבותכם וידחפו להמשך פעילות מהנה יותר. חשוב להקפיד שהביגוד יהיה נוח ומותאם לביצוע סוג האימון שלכם, כמו גם התאמת נעלי ההליכה או הריצה אשר יסייעו במניעת "נזקים" לכף הרגל. חשוב להבין כי פריט לבוש או נעל חדשה תשמור על רמות מוטיבציה גבוהות יותר באימון.
3. לוח זמנים: אחד הדברים השימושיים והיעילים בהשגת המטרה הוא להגדיר זמן פעילות בלוח הזמנים שלכם שיוקדש אך ורק לאימון. אחת הסיבות לכך שאנשים מפסיקים להתאמן לגמרי ועוזבים את אורח החיים הפעיל היא מפני שאינם מציבים את אימוני הכושר בלוח הזמנים האישי בדיוק כמו כל פגישה אחרת. חפשו זמן מתאים לפני או אחרי עבודתכם לטובת פעילות גופנית. תוכלו להירשם למכון הכושר הקרוב לביתכם או אפילו תוכלו להתחיל באימונים סדירים סביב הפארק השכונתי. לא מצליחים בכל זאת למצוא זמן? קבעו עם מאמן כושר אישי, הכניסו ליומן והתחילו להתאמן יחד. אימון עם מאמן פרטי ימקד יותר את האימון ולא ייתן לכם את האפשרות לברוח. הבחירה בידיים שלכם.
4. שקילה: השקילה הראשונית היא מדד טוב לאומדן "נזקים" לאחר חוסר פעילות ממושכת. השקילה הראשונית חשובה ביותר בכדי שתוכלו לראות בכל שלב של התהליך מאיפה התחלתם ולאן הגעתם. הצבת יעדים להמשך התהליך תיתן לכם מוטיבציה נוספת ובכך תוכלו להתקרב צעד נוסף אל עבר המטרה. חשוב להבין: כדי להיות מאוזנים עם המשקל אין צורך להיות אובססיביים ולהישקל כל יום מחדש, פעם בשבוע יהיה די והותר.
5.מוזיקה: איך אפשר בלי מוזיקה? ידוע כי מוזיקה מרוממת את מצב הרוח וגורמת לאנרגיות גבוהות יותר, אז למה לא להתחיל לרוץ עם הקצב? פרט למוטיבציה ולדחיפה שהמוזיקה נותנת בדרך להשגת המטרה, היא גם האמצעי הטוב ביותר בהפיכת אימון מתיש לחוויה מהנה. בחרו את רשימת השירים שלכם בקפידה, שירים אשר יקפיצו את האנרגיות וישפרו לכם את האווירה במהלך האימון. אם אינכם יודעים אילו שירים כדאי להכניס לרשימה, תוכלו להיעזר ב-20 השירים המומלצים בקישור הבא. רעננו ושנו מפעם לפעם את רשימת השירים, דבר אשר ישאיר אתכם נלהבים וחדורי מוטיבציה כל פעם מחדש.
לסיכום: השתמשו בטיפים שניתנו בחכמה. חזרו לפעילות בצורה מתונה ומבוקרת, אין כל צורך למהר מפני שמי שמתחיל מהר גם מסיים מהר. שמרו על תזונה מאוזנת ותתייעצו עם אנשי מקצוע שינווטו אתכם היישר למטרה. הדרך לאורך חיים פעיל ובריא יותר מונחת לפניכם, תיהנו ממנה כי רק כך תצליחו בה.
מאת: ליאור סוירי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.