משקולות חופשיות או לא להיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
נראה כי לפעמים חדרי הכושר עמוסים באינספור מכשירים משוכללים והמשקולות החופשיות נשארות לעתים מוזנחות מאחור. אבל עם כל הכבוד- ויש כבוד, המשקולות החופשיות צריכות להיות חלק בלתי נפרד מתכנית האימון בחדר הכושר. אז מה הסיבות להזנחת המשקולות? למה אימון המשקולות שורף לא פחות? והאם הוא מתאים לכולם? 10 עובדות מנצחות על אימון המשקולות.
מה הסיבות לכך שהמשקולות החופשיות נשארות מוזנחות?
נראה כי מתאמנים רבים מפחדים "יחסית" מעבודה עם משקולות מכיוון שסבורים שדרושה מיומנות גבוהה, חוששים "לדפוק את הגב" או חוששים (בעיקר חוששות) מהתנפחות לא רצויה. חשוב להבהיר שאימון עם משקולות חופשיות מעט יותר מורכב לעומת עבודה על מכונה ייעודית אבל עדיין ניתן לבצעו גם ללא מיומנות מוקדמת אלה רק עם הדרכה מסוימת אך לא מורכבת. חשוב לציין גם כי אימון משקולות לא "דופק את הגב" כפי שהרבה בטוחים, כל עוד האימון מתבצע בצורה נכונה ועם משקלים המתאימים לכם. ולסיום: נשים החוששות מניפוח חייבות להירגע ולהבין שאימון משקולות לא יגרום להן להיראות מגושמות ושריריות אלה רק אם ישתמשו בסטרואידים או שאר חומרים אסורים. תוכלו לקרוא על זה כפי שכבר כתבנו פה- אימון משקולות לנשים.

משקולות חופשיות או לא להיות

10 יתרונות מנצחים באימון המשקולות

1. טווחי תנועה רחבים
טווחי התנועה באימון משקולות יכולים להיות גדולים יותר ולכן יכול ייתכן שיפור בגמישות מפרקים ובאורך השרירים.
2. מגוון של תנועות
באימון עם משקולות חופשיות אפשר לבצע כמעט כל תרגיל ולכל קבוצת שריר שנצה מבלי שנצטרך לעבור מכשיר או תחנה, במקרה הכי גרוע תצטרכו רק לשנות את המשקל.
3. אימון משקולות שורף יותר
באימון משקולות ניתן לשרוף יותר קלוריות בגלל האפשרות לעבודה עם מספר שרירים גדול יותר בו זמנית.
4. אימון משקולות משפר את איזון הגוף
גוף האדם הוא מכונה לא סימטרית ולכן במצב שבו ישנו צד חזק או חלש, אימון המשקולות יכול לעזור ולבטל את חוסר האיזון הזה. באימון עם מכשירי כוח ייעודיים הצד החזק תמיד יעבוד יותר מבלי שנרגיש ולכן אימון משקולות יהיה יעיל הרבה יותר.
5. אימון משקולות משפר את התפקוד היומי
באימון עם משקולות חופשיות ניתן לעבוד טוב יותר על תנועות פונקציונאליות הלקוחות מחיי היומיום מאשר עבודה במכונה שם התנועה מוגבלת יותר ומוכתבת על ידי המכונה.

אימון משקולות משפר את איזון הגוף

6. משפר את שיווי המשקל
בעבודה עם משקולות חופשיות תוך כדי עבודה על שרירים מסוימים גם נדרשת עבודה גדולה יותר של מייצבים, שרירי בטן וזוקפי גב. שיפור שיווי המשקל יסייע ביציבות הגוף במהלך היום ובפחות מעידות בלתי רצויות.
7. שיפור היציבה
עם משקולות חופשיות ניתן לעבוד בצורה סימטרית וממוקדת יותר על יציבה ליקויה.
8. יצירתיות באימון
האימון עם משקל חופשי מאפשר לנו להיות יצירתיים וליצור מגוון תנועות ותרגילים שונים ומאתגרים.
9. יוצאים מהשעמום
באימון משקולות חופשיות כפי שכבר הזכרנו ניתן לבצע אימון מגוון ויצירתי ולכן אימון שכזה גם ישבור את המונוטוניות והשעמום של האימון הסטנדרטי על המכונות.
10. מתאים לכולם
אימון עם משקולות חופשיות מתאים לכולם. החל ממתאמנים מתחילים שבו ניתן לשים דגש על הרמת משקלים נמוכים עם שילוב של מכונות, מתאים לנשים (כפי שאמרנו אל תחששו מניפוח), מתאים לילדים (אל תחששו להיתקע בגובה) כל עוד האימון מבוצע כהלכה ובהדרכה של מדריך מוסמך ומתאים גם לבני גיל הזהב שיכולים להפיק מהאימון את המרב.
מאת: דביר אלנקרי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.