ליהנות בחדר הכושר: 10 כללים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הגעתם לחדר הכושר בשביל להתאמן, להתחזק ולהיכנס לכושר? כמה חבל שיש מתאמנים שמתעקשים להרוס לכם את החוויה. למרות שלחדרי כושר יש כבר תקנון וקוד התנהגות משלהם, הנה לכם 10 כללים שלא רשומים בשום מקום כדי שנוכל להפוך יחד את חדר הכושר למקום בטוח ונעים יותר.

הופכים את חדר הכושר לנעים יותר

1. שתפו מתאמנים נוספים

בזמן שאתם נחים בין הסטים על מכשיר מסוים, תהיו אדיבים ותנו למישהו אחר לעשות ולהיכנס לסט משל עצמו.

2. שחררו מהלחץ

השאירו מקום למתאמן שלידכם, כדי שגם הוא יוכל להרים את המשקולות ולהניע את הידיים מבלי שיצטרך בכלל לבקש מכם לזוז. קצת מרווח אף פעם לא מזיק.

3. אל תחסמו את המראה

אני יודע שזה נשמע טיפשי ולא רציני, אבל זו האמת. מסתבר שזה דבר שמעצבן את מרבית המתאמנים. פעם אמרתי לעצמי: "נו…שיסתכל על עצמו כל היום במראה….אבל שיעשה זאת אצלו בבית". היום אני מבין שזה לא רק רגע של סגידה עצמית, זה קשור גם לרצון לראות את מנחי הגוף והיציבה האישיים בזמן ביצוע התרגיל. אפשר להבין את המתאמן וגם לזוז טיפה הצידה, זה לא מזיק לאף אחד מהצדדים.

4. תמיד עם מגבת

אימון ללא מגבת לא רק שיעביר אליכם את החיידקים של המתאמן הקודם, אלא גם ישאיר סימן של זיעה מרוחה על מכשיר הכושר לזה הבא אחריכם. תחשבו כמה לא נעים להתאמן אחרי מישהו שלא הביא מגבת. במרבית מכוני הכושר בארה"ב יצא לי לראות איך אפילו לקחו את זה צעד אחד קדימה. לצד כל מכשיר כוח או אירובי ניתן לראות  תרסיס מחטא ונייר לניגוב. זאת אומרת: יש מי שיודע שחדר כושר זה מקום בו מזיעים והחיידקים רק חוגגים, אז אל תשכחו לקחת מגבת ונגבו את הזיעה הניגרת, כדי שיהיה נעים יותר למתאמן שאחריכם.

5. מים מים בששון – התחשבו בכולם ושחררו את מתקן השתייה

רגע לפני שאתם ממלאים בקבוק שלם משלכם, הסתכלו סביב ותעשו כבוד לאלו מאחוריכם שרק רוצים לקחת לגימה ולהרטיב את הגרון. קצת לא נעים לראות 5 אנשים אחרי ריצה של שעה ממתינים בתור רק כדי לקחת לגימה קלה ומצננת, בזמן שמישהו שהגיע זה עתה לחדר הכושר עומד וממלא בקבוק של ליטר וחצי במשך 5 דקות. גלו קצת התחשבות.

6. בטיחות – תאבטחו את המשקולות

שימו לב שאתם נועלים את מוטות המשקולות משני הצדדים, אי סגירה של אחד מהצדדים יכול להפר את האיזון על ידי הטיה קלה (אפילו של ס"מ) ולסכנה של ממש. יחד עם זאת, שימו לב גם שאתם מחזירים את משקולת היד באופן מלא ולא חלקי לסטנד. לעתים יש כאלה שמחזירים את המשקולת בצורה חלקית בלבד, במצב כזה המשקולת יכולה אפילו ליפול רק מנשיפה. לא נעים.

7. תעשו כבוד למשקולת – אל תטיחו את המשקולת על הרצפה בסיום הסט

זה אחד הדברים המעצבנים והרועשים ביותר שיש. הטחת המשקולות מיד בסיום הסט, זהו חלק בלתי מובן מאקט של "כן…אני הרמתי את זה" . אל תהיו כאלה. אנשים באים לחדר הכושר בכדי להשיב לעצמם את האנרגיות וליהנות – אל תהרסו להם את זה.

8. אם הרמתם -אתם בטח יכולים גם להחזיר

זה לא כל כך נעים להלך בין מכשולים בחדר הכושר. בשביל שיהיה לכולנו נעים יותר, פשוט החזירו את המשקולות למקום. תאמינו לי: אם אתם יכולים להרים את זה, אני בטח שאתם גם יכולים להחזיר את זה למקום.

9. שמרו על היגיינה

זה שאתם לא מריחים את עצמכם לא אומר שאחרים לא מריחים אתכם. אל תשכחו לכבס את בגדי האימון אחרי האימון (תתפלאו לשמוע שיש כאלה רק תולים אותם לייבוש או מחזירים אותם במצבם אל תוך התיק עד האימון הבא). אל תשכחו להשתמש תמיד בדאודורנט לפני כל אימון, זהו חלק בלתי נפרד וחשוב בדיוק כמו שאתם לא שוכחים לבצע את תרגילי הבטן.

10. תעזבו את הטלפון

לא רק שמתאמנים רבים אוחזים בידם את המכשיר הסלולארי במהלך האימון, הם גם מדברים ומפריעים לכל הסובבים. חשוב לזכור- זה חדר כושר לא חדר ישיבות! בחדרי כושר רבים ישנו איסור על דיבור בסלולארי בזמן האימון, אבל לא תמיד ניתן לאכוף את זה. עשו טובה: השאירו את הטלפון הסלולארי בחדר ההלבשה ותנו להתאמן בשקט.

בואו נהפוך את חדר הכושר למקום טוב יותר עבור כולנו.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.