וידאו: קחו לכם כדור לאימון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

ככלי מרכזי כמעט בכל שעורי הסטודיו, הפיטבול יכול להיות אביזר יעיל, מאתגר ואפילו מהנה גם בחדר הכושר עצמו. כמעט כל תרגיל הנעשה בשכיבה או בישיבה ניתן לבצעו גם על הכדור הגדול, זה שהגיע בכלל מעולם השיקום והיום כמעט בלתי אפשרי לנתקו מחדר הכושר. קבלו 8 תרגילי כושר שתוכלו לבצע עם הכדור הגדול, והכי חשוב: גם תוכלו לעשות זאת בבית.

כדור גדול (FITBALL ) -הרבה יותר מסתם כדור

איך בוחרים כדור בהתאמה אישית?

את הפיטבול תוכלו למצוא בכמה גדלים, קוטר של 55 – 65 – 75. את הגודל מתאימים לפי גובה המתאמן. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לשבת על הכדור ולבדוק שהזווית שנוצרה בין השוק לירך לא קטנה מ-90 מעלות אך גם לא הרבה מעבר. גובה מדויק: לגובה שנע בין 1.50-1.63 מטר, קוטר הכדור המתאים הוא 55 ס"מ. לגובה של 1.64-1.81 מטר הקוטר המתאים הוא 65 ס"מ ולגובה של 1.81 מטר ומעלה, מומלץ שקוטר הכדור יהיה 75 ס"מ.

למה אימון על פיטבול ולא על ספסל או מזרן?

היתרון של אימון כושר תוך שימוש בכדור הפיטבול הוא תחושת חוסר היציבות שגורם הכדור. ערעור היציבות ושיווי המשקל מאתגר את הגוף ומסייע בהפעלה של שרירים מייצבים. קחו לדוגמא את כפיפות הבטן המסורתיות בשכיבה, כל מה שצריך זה לנתק את השכמות פעם אחר פעם ולהתרומם תוך ביצוע כפיפת בטן, לעומת זאת עם כדור ה- FITBALL לא תוכלו רק להתרומם, תצטרכו גם לייצב את עצמכם על הכדור גם משאר הכיוונים האחרים. עבודה מאתגרת זו לא רק תחזק את שרירי הבטן אלא גם תפעיל את השרירים העמוקים המייצבים המהווים את ליבת הגוף. כך למעשה זה פועל ויפעל בכל תרגיל ותרגיל המבוצע בישיבה ובשכיבה.

מאת: דביר אלנקרי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.