אימון פונקציונאלי: להתאמן כמו מקצוענים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

ישנן סיבות רבות וטובות למה אדם יטרח בכלל לעשות ספורט. האחד מעוניין בפיתוח הגוף והשני מעוניין בכלל בהצרת ההיקפים. אפשרות נוספת התופסת חלק גדול יותר בתקופה האחרונה בקרב קהל המתאמנים היא "האימון הפונקציונאלי". נתחיל ונאמר כי בפועל האימון שורף הרבה יותר קלוריות, מפעיל יותר שרירים ומטרתו לשרת אותנו כבני אדם בתנועתיות התפקודית היומית.

למה בכלל אימון פונקציונאלי?

אימון פונקציונאלי זהו אימון בו תוכלו להשתמש במינימום המכשור ולהפיק את מקסימום התוצאות תוך שהוא מסייע בשיפור רוב הפעילויות היומיומיות הכרוכות בתנועה ובמאמץ גופני. מטרת האימון אינה רק כדי שתוכלו להרים משקל גבוה יותר או לשרוף יותר קלוריות אלא מיועדת בעיקרה לחיזוק השרירים המייצבים של הגוף.

 

האימון כבר נמצא כמה שנים בחיתולים, אבל מאמני כושר רבים שהשכילו לכלול קצת מרפרטואר התרגילים לאימון פונקציונאלי בתכנית האימון, רק זוכים לתוצאות טובות יותר ולשבחים מצד המתאמנים. אימון כושר פונקציונאלי הוא אימון המשפר את יכולותיו ואת כישוריו של המתאמן בפעולותיו היומיומיות ובתוך כך מסייע גם בשיפור איכות חייו. ניתן לבצע אימון שלם על מכשירים או אביזרים יעודיים כמו מכישר הקינאזיס או משקולת הקטלבלס' המיועדים לאימון הפונקציונאלי.

אימון פונקציונאלי לספורטאים

האימון הפונקציונאלי הוא תפיסת אימון המדגישה את אימון הגוף בשילוב ותאום של רב מערכות הגוף העוסקות בתנועה. יישום של צורת אימון זו בתכניות אימון הספורטאי ישפר וישכלל את מערכות השרירים והשלד, שיווי משקל, מערכת העצבים, יציבות ויציבה, וכמובן יראה את התוצאות לא רק בשיפור הכושר הגופני אלא גם בביצועיו הספורטיביים בענף הספורט בו מתחרה.

צפו בטניסאית מריה שראפובה בפרסומת בו היא מדגימה מעט מאימוניה

 

 


צפו באצנית אליסון פליקס בפרסומת בו היא מדגימה מעט מאימוניה




ועוד אחד של מריה שראפובה מחוץ לחדר הכושר



שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.