5 סיבות בגללן כואב לכם הגב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אם תחשבו רגע שגופנו הוא כדור הארץ, הרי שעמוד השדרה הוא מרכז כדור הארץ, במילים אחרות: עמוד התווך. להבדיל מאיברים ומשרירים אחרים בגופנו, עמוד השדרה הוא הבסיס, הוא המרכז ואין לו תחליף. עמוד השדרה הינו מרכיב חשוב בשלד. הוא בעל מבנה יחודי הנובע מהצורך להוות עמוד תווך, מאחז לשרירים, ולספק הגנה על חוט השדרה לצד התנועתיות.

מהם בכלל כאבי גב?

כאב גב תחתון הוא הכאב הנפוץ ביותר אחרי כאב ראש. כאבי גב תחתון בדרך כלל מורגש מאזור החוליות התחתונות ועצם העצה. לעיתים ניתן להרגיש את הכאב מוקרן לאזור הישבן או לאורך אחת מהרגליים. יש כל כך הרבה דברים טריוויאליים שאנו מבצעים מידי יום אשר פוגעים בחוליות עמוד השדרה, ביציבה ובתנוחת האגן. תנועות אלו משפיעות ישירות על עמוד השדרה ובגללן הגב שלנו עשוי לסבול בהמשך. אומרים ש-90% מהאנשים סבלו, סובלים או יסבלו מכאבי גב במהלך חייהם. אומרים ש- 60-70% מהסיבות לכאבי גב הן מכניות. אלו הן 5 הסיבות השכיחות בגללן כואב לכם הגב והפתרון לכך.

 

סיבות שכיחות לכאבי גב

1. אתם מפחדים מתרגילים בעמידה

כשעובדים על השרירים באימון אבל "פוחדים להעמיס על הגב" אתם יוצרים חוסר איזון, ובמקום לחזק ולאתגר אתם עושים בדיוק ההפך. להימנע מתרגילים המבוצעים בעמידה יובילו אתכם בדיוק למקום אליו אתם לא רוצים להגיע.

הפתרון: התחילו להתאמן גם בעמידה, זה לא יזיק, זה רק יועיל.

 

2. כשהבטן שלכם חלשה

רבים מהמתאמנים מזניחים את עבודת הבטן או מבצעים אותה בצורה לא תקינה. לבטן תפקיד חשוב בייצוב ושמירה על עמוד השדרה, בטן חזקה היא תעודת ביטוח לגב חזק.

הפתרון: אם הינכם מדלגים על עבודת הבטן בסוף האימון, שנו אסטרטגיה. תקפו את שרירי הבטן בתחילת האימון, כך לא יהיו לכם תירוצים בהמשך.

 

3. אתם יושבים יותר מידי

ישיבה מרובה לאורך זמן תגרום להתקצרות של קבוצת כופפי הירך, מצב הגורם לגלגלול אגן לאחור, ליצירת קשת מוגברת ולכאבים באזור הגב התחתון.

הפתרון: צאו לסיבוב אפילו לשתי דקות סביב המקום בו אתם נמצאים פעם בשעה-שעתיים ודאגו למתוח את שרירי פושטי הירך (המסטרינג).

 

4. אתם משתמשים בחגורת גב באימון

ניתן לראות לא מעט מתאמנים בחדר הכושר המסתובבים עם חגורת גב לאורך כל האימון וזאת בכדי "לשמור על הגב". תפקידה של חגורת הגב היא לנטרל את שרירי הבטן וזוקפי הגב ולאורך זמן היא גם עשויה להחליש את השרירים.

הפתרון: להיפטר מהחגורה ולתת לשרירים לעבוד כמייצבים בכל תרגיל ותרגיל.

 

5. אתם מתכופפים להרים חפצים בצורה לא נכונה

כשאתם רוכנים בעמידה להרים חפצים, את התינוק או אפילו משקולות בחדר הכושר כאשר הרגליים פשוטות לפנים וכל המשקל המורם מועמס על הגב.

הפתרון: היו קרובים לחפץ אותו אתם רוצים להרים, צרו בסיס רחב יותר ותמיכה כאשר הרגליים מפושקות במעט והתכופפו באמצעות הברכיים. שמרו על גב ישר כשאתם מתרוממים והשתמשו בעת ההרמה בשרירי הרגליים.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.