5 טעויות שמאמנים אישיים עושים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אימונים אישיים מהווים נתח משמעותי כיום בתחום הכושר בכלל ובחדרי הכושר בפרט. הדרישה לאימוני כושר פרטניים עולה, מספר המאמנים האישיים עולה גם כן, ובהתאם, תחום הכושר האישי מגלגל מליוני שקלים בכל שנה. ככל שיש יותר אנשי מקצוע כך מספר הטעויות עולה. קבלו 5 נפוצות.

 

אימוני כושר אישיים: מהווים נתח משמעותי כיום בענף הכושר

טעות #1 –  תמחור אימונים לקוי

ימי ראשון ושני אחה"צ הן השעות המבוקשות ביותר לאימון. שעות אלו צריכות לעלות כפול מהמחיר הרגיל. 11-15% מהצרכנים מעדיפים לקנות את המוצר הכי יקר רק כדי לטפוח לעצמם על האגו. מנגד, שעות הבוקר המאוחרות עד אחר הצהריים בדרך כלל מתות. נסו להיכנס לכל חדר כושר בארץ וכמעט לא תראו פעילות של אימונים אישיים בשעות אלו. לקוחות רבים ישנו את שעות העבודה והסידורים שלהם רק כדי להספיק להגיע לאימון שמחירו נמוך או "טוב" יותר. הורדת המחירים, אפילו בחצי, בשעות אלו ימלא את השעות המתות שלכם וסך ההכנסה החודשית שלכם. זה לא עניין של אגו, זה ישר ולעניין. האם אתה מעדיף לעבוד 6 שעות בשבוע, בעבור 150 ₪ לשעה,  ולא להצליח לגייס מתאמנים חדשים, או 26 שעות בממוצע של 90 ₪ לשעה? את המחיר תעלו כשתהיו מלאים, אלא אם אימון אישי איננו מקור ההכנסה העיקרי שלך, אין סיבה לא להתאים את עלויות המוצר שלך לשוק המקומי.

טעות #2 – "אני מאמן, לא איש עסקים!"

איך אחרים ידעו מה אתם שווים וכמה אתם תותחים אלא אם תצליחו לשכנע אותם בכך? מאמן טוב חייב לדעת לשווק את עצמו. בדיוק כפי שבתיאוריה אתה יכול להיות תותח בביומכניקה, אנטומיה ופיזיולוגיה של המאמץ, כל עוד לא תדעו איך ללמד אחרים (עוד על כך בטעות הבאה) ליישם את הידע, כל זה לא יהיה שווה כלום מבחינה פרקטית. מכירות באימון אישי לא אומר לרמות מישהו על מנת שיקנה משהו שאינו צריך. מכירות זה להשיג אדם שירצה להתאמן איתי. כלומר, שיקנה אותי. אני הוא המוצר. במקום לקשקש במשך שעות על שיטות אימון חדשניות, להציע עיסויים בסוף האימון, תנסו לברר עם המתאמן ישירות מה הוא או היא צריכים, ואם אתם יודעים שאתם יכולים לעזור – תציעו! זוהי מכירה. לקוחות קונים פתרון לבעיה שלהם ואם אתם הוא הפתרון – תתנהגו כמו איש עסקים.

 

טעות #3 – "קיואינג קיואינג"

היא אות כלשהי, מילה או תנועה, שבאה להסביר או לתקן תנועה מסוימת בתרגיל שהמתאמן מבצע. לעולם אל תציפו את המתאמן ביותר מדי Q'ים, דבר זה יגרום לבלאגן אחד גדול. מקסימום 2 סימנים חשובים שונים בכל סט, במשך מספר סטים, יביאו לביצועים טובים יותר בלי לגרום לשיתוק מוחלט בגלל הצפת יתר של דברים חדשים להתרכז בהם.

 

טעות #4 – להיות מומחה להכל!

פעמים רבות אני שומע ורואה פרסומות של מאמנים מומחים לירידה במשקל, חיטוב, בודיבילדינג, כח, נשים בהריון, גמישות, הכנה לגיבוש ומה לא? אנשים אוהבים "מומחים". לא "ג'קס אוף אול טרייד".  אני מגדיר את עצמי כמומחה לכח וחיטוב לצמיתות. ברור שכולנו יודעים, מי פחות ומי יותר, משהו גם על שאר הנושאים. הרי למדנו על זה בקורסים השונים. מציאת נישה לא רק שתסייע לייחד ולהבדיל אותך משאר המאמנים, היא גם יוצרת פרסטיז' כלשהו (איפה תעדיף לקנות גרביים? בסופר, ליד הקופה או בחנות בגדים רצינית?) . וברגע שמישהו ניגש אליי ושואל אם אני במקרה מכיר תרגיל טוב לכתף כואבת אני אומר "בטח!". כי הרי למדתי גם על זה.

 

 

אל תהיו מומחים בהכל: נסו להתמקצע בנישה

טעות #5 – הנאה על חשבון יעילות

כשרק התחלתי כמאמן, לא הייתי מספיק בטוח בעצמי ובידע שלי והרגשתי צורך לבדר לקוחות ולגרום להם בעיקר ליהנות מהאימון. אני לא אומר שזה דבר רע, רק צריך לדעת לשלב בין הנאה לבין יעילות. הרי הסיבה העיקרית שאנשים לוקחים מאמן אישי היא כדי לשפר יכולות פיזיות, בריאותיות ואסתטיות. לתת למתאמן או למתאמנת לעשות חצי סקוואט בעמידה על בוסו ולשיר את ההמנון של כורדיסטן לא יגרום להם להיות חזקים ובטח לא להוריד באחוזי השומן. רוב האנשים רוצים תוצאות, כשהם מקבלים תוצאות הם יישארו אתכם ויספרו עליכם לחברים נוספים.

 

לאתר ולפרטים נוספים על הכותב

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.