5 טעויות אכילה נפוצות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אז למה לא רואים תוצאות? זוהי השאלה הנפוצה של מרבית העוסקים בענייני דיאטה ותזונה. כל כך הרבה טעויות משותפות, אלו הן רק 5 טעויות נפוצות והפתרון מאחוריהן.

הטעויות הנפוצות בתזונה

1. משדרגים ומגדילים את המנה תמורת חיסכון בתשלום

רבים סבורים כי להגדיל ולשדרג את המנה תמורת מספר שקלים נוספים זהו חסכון כספי אך לא יודעים כי זוהי מלכודת של קלוריות מיותרות. חשבו על מנה שתתאים לגודל האגרוף שלכם ולא לפי הכיס. עשו לעצמכם הרגל וחשבו תמיד כי גודל האגרוף שלכם זהו גודל הקיבה שלכם ודאגו לאכול בהתאם.

2. כשחושבים שכל דבר נוזלי חסר קלוריות

תהיו בטוחים שאפילו נוזל יכול להיות פצצת קלוריות וסוכרים שיכול לגרום לכם להשמין לא פחות מאכילה של אוכל מוצק ושמנוני. צריכה של משקאות מוגזים ומסוכרים מכילים עשרות קלוריות בכל לגימה ויכולים להצטבר לאלפי קלוריות מיותרות מידי חודש, דבר שעשוי לגרום לכם לעלייה במשקל בלי בכלל שתשימו לב. לא סתם בימים אלה הוחלט להוסיף מס על משקאות מסוכרים בניו יורק, ולא ירחק היום שזה יהפוך לבעיה גלובלית. הפחיתו את צריכת המשקאות המוגזים (אפילו הדיאטטים) והעדיפו תמיד מים.

3. אנחנו לא תמיד יודעים מה זה להרגיש "באמת רעב"

אם אינכם יודעים מתי אתם באמת רעבים יהיה לכם קשה לדעת מתי אתם באמת שבעים ולכן לא תדעו גם מתי להפסיק. דאגו שהאכילה שלכם תהיה מושכלת ודעו מתי להפסיק, וזוהי הדרך לעשות זאת:

א. לפני שאתם מתחילים לאכול, הרגעו ודרגו את מידת הרעב שלכם מ-1 (רעבים)עד 10 (מלאים).

ב. אכלו לאט ועצרו מפעם לפעם ודרגו איך מידת הרעב שלכם השתנתה במהלך הארוחה.

ג. כשאתם מסייימים את הארוחה דרגו את עצמכם פעם נוספת. דאגו לא להיות רעבים מאוד בהתחלה וגם לא שבעים מאוד בסוף הארוחה, זהו המצב האידאלי והטוב ביותר.

4. מתקשים להבדיל בין השומנים הטובים לרעים

רוב האנשים עדיין מתקשים להבין שחלק אחד של שומנים הוא בעצם טוב עבורנו. מומלץ שתתרחקו משומן רווי וטראנס אבל מומלץ שתצרכו את השומן הבלתי רווי שנחלק ל: חד בלתי רווי ורב בלתי רווי.  את השומנים הבלתי רווים תוכלו למצוא בדגים, אגוזים, אבוקדו, זיתים ובשמן קנולה. מחקרים אף הראו כי לשומן הטוב יש חלק נכבד בהצלחת תהליך הדיאטה ולכן אל תתעלמו ממנו לחלוטין.

5. כשאנחנו מתמכרים למיקרוגל

רבים מאיתנו חוזרים הביתה בסיומו של יום עבודה, חוטפים משהו מהפריזר ומכניסים לחימום במיקרוגל. אכילה רבה של אוכל מעובד וקפוא, תהיה דלה בסיבים תזונתיים, אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) ותחסר את מרבית הוויטמינים הדרושים. העדיפו סלט ירקות טרי על פני ירקות קפואים, עדיפו חזה עוף טרי אותו אתם מכינים במקום על פני שניצלים המוכנים לחימום, העדיפו אוכל אותו אתם מכינים על פני כל מאכל שזה עתה יצא מן המקפיא, הטעם טוב יותר והרווח כולו שלכם.

מאת: דביר אלנקרי


שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.