10 סיבות להתאמן עם משקולות חופשיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לעתים נראה כי חדרי הכושר עמוסים באינספור מכשירים משוכללים והמשקולות החופשיות נשארות אי שם מוזנחות מאחור. אבל עם כל הכבוד- ויש כבוד, המשקולות החופשיות צריכות לתפוס מקום נכבד בתכנית האימון שלכם. אז מהם הגורמים המרכזיים להזנחת המשקולות? מדוע אימון עם משקולות חופשיות יכול שורף יותר קלוריות? והאם הוא מתאים לכולם? 10 עובדות מנצחות על אימון המשקולות.

משקולות חופשיות או לא להיות
מה הסיבות לכך שהמשקולות החופשיות נשארות מוזנחות מאחור?

נראה כי מתאמנים רבים מפחדים "יחסית" מעבודה עם משקולות חופשיות וזאת מכמה סיבות שלא תמיד גם מוצדקות:
א. החשש שיש צורך במיומנות גבוהה להרמת משקולות.
ב. האפשרות "להרוס את הגב".
ג. החשש (בעיקר בקרב נשים) מ"התנפחות" בלתי רצויה.
עכשיו חשוב לי להבהיר כי אימון עם משקולות חופשיות מעט יותר מורכב לעומת עבודה על מכשיר כוח ייעודי אבל עדיין ניתן לבצעו גם ללא מיומנות מוקדמת אלה רק עם הדרכה מסוימת אך לא מורכבת מידי. חשוב לציין גם כי אימון משקולות לא "דופק את הגב" כפי שרבים נוטים לחשוב, כל עוד האימון מתבצע בצורה נכונה ועם משקלים מתאימים – אין שום בעיה. ולסיום: משהו קטן (בייחוד אליכן הנשים): נשים החוששות מניפוח חייבות להירגע ולהבין שאימון עם משקולות חופשיות לא יגרום להן להיראות מגושמות ושריריות אלא רק אם במקרים בהם נוטלים סטרואידים או שאר חומרים אסורים. אם טרם השתכנעתן תוכלו לקרוא קצת יותר גם כאן- באימון משקולות לנשים.

10 יתרונות מנצחים באימון המשקולות

1. טווחי תנועה רחבים

טווחי התנועה באימון משקולות יכולים להיות גדולים יותר ולכן ייתכן שיפור בגמישות מפרקים ובאורך השרירים.
2. מגוון של תנועות

באימון עם משקולות חופשיות אפשר לבצע כמעט כל תרגיל ולכל קבוצת שריר שנרצה מבלי שנצטרך לעבור מכשיר או תחנה, במקרה הכי גרוע תצטרכו רק לשנות את המשקל.
3. אימון משקולות שורף יותר

באימון משקולות ניתן לשרוף יותר קלוריות בגלל האפשרות בה ישנה עבודה המערבת מספר שרירים גדול יותר בו זמנית.
4. אימון משקולות משפר את איזון הגוף

גוף האדם הוא מכונה לא סימטרית ולכן במצב שבו ישנו צד חזק או חלש, אימון המשקולות יכול לעזור ולבטל את חוסר האיזון שנוצר. באימון עם מכשירי כוח ייעודיים הצד החזק תמיד יעבוד יותר מבלי שתרגישו ולכן במקרים אלו אימון בעזרת משקולות חופשיות יהיה יעיל יותר.
5. אימון משקולות משפר את התפקוד היומי

באימון עם משקולות חופשיות ניתן לעבוד טוב יותר על תנועות פונקציונאליות הלקוחות מחיי היומיום מאשר עבודה עם מכונה ייעודית, שם התנועה מוגבלת יותר ומוכתבת על ידיה.
6. משפר את שיווי המשקל

בעבודה עם משקולות חופשיות תוך כדי עבודה על שרירים מסוימים, נדרשת עבודה גדולה יותר של מייצבים, שרירי בטן וזוקפי גב. שיפור שיווי המשקל יסייע ביציבות הגוף במהלך היום וכך גם עשוי להוביל לפחות מעידות בלתי רצויות.
7. שיפור היציבה

עם משקולות חופשיות תוכלו לעבוד בצורה סימטרית וממוקדת יותר על יציבה ליקויה.
8. יצירתיות באימון

בשבילי אין כמו אימון במשקולות חופשיות. למה? האימון עם משקל חופשי מאפשר לי להיות יצירתי ובכך ליצור מגוון תנועות ותרגילים שונים ומאתגרים.
9. יוצאים מהשעמום

באימון עם משקולות חופשיות כפי שכבר הזכרתי ניתן לבצע אימון מגוון ויצירתי ולכן אימון שכזה גם ישבור את המונוטוניות והשעמום של האימון הסטנדרטי על המכונות.
10. משקולות לכולם

אימון עם משקולות חופשיות מתאים לכולם. החל ממתאמנים מתחילים שבו ניתן לשים דגש על הרמת משקלים נמוכים, יחד עם השילוב של מכונות. האימון עם משקולות חופשיות מתאים לנשים (כפי שאמרתי כבר: אל תחששו מניפוח), מתאים לילדים (אל תחששו להיתקע בגובה) כל עוד האימון מבוצע כהלכה ובהדרכה של מדריך מוסמך תוכלו להפיק ממנו גם את המירב.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.