תחזית שנתית עולם הכושר 2013

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

שנת 2012 נגמרה והנה שנת 2013 בפתח. אז מה הספקתם לעשות היום? גלשתם קצת באינטרנט? הייתם בעבודה? טיפלתם בילדים? התעדכנתם בחדשות האחרונות? שנת 2013 לא תהיה כל כך שונה מ-2012 אבל בהחלט מהירה יותר, הכל חייב להיות 'כאן ועכשיו'. קהל שוחרי הכושר בישראל יעדיף את תרגילי משקל הגוף הקלאסיים על פני שיעורי הפילאטיס ויחפש אלטרנטיבות קצרות ומהירות יותר. לפניכם התחזית השנתית שלי לשנת 2013 בעולם הכושר הישראלי.

 

 

תחזית שנתית עולם הכושר -2013. צילום: MAX DIGITAL

1. אימוני כושר קצרים

בשנה שעברה זה היה אצלי במקום החמישי, אך לדעתי השנה זה יתפוס תאוצה ולכן גם תפס אצלי את המקום הראשון. אין אחד מאיתנו (כולל אותי) שנמצא במרוץ חיים אינטנסיבי, בו אנו מתקשים למצוא זמן לתחביבים, שלא לדבר על צעידה קלה בפארק. הלו"ז היומי שלנו מלא עד אפס מקום, זה מתחיל בבוקר עם הסעות לילדים, נמשך בצהריים במקום העבודה ונגמר בבית בשעות הערב המאוחרות עם המשפחה. זמן לאימון? ממש לא! אימון הכושר נדחק לו לסדר העדיפות האחרון. נגמרו הימים בהם האימון הגופני הוא בגדר "הכל או לא כלום".חשוב לזכור כי גם אימון קצר מביא תוצאות נהדרות. בשנת 2013, כשהכל נהיה מהיר (אינסטנט) והצריכה שלנו הופכת למהירה יותר (הכל כאן ועכשיו), כך גם בעולם הכושר. כולם מחפשים לעשות את זה קצר ומהיר! סביר להניח שנראה יותר תכניות אימון קצרות של 20 עד 30 דקות בלבד. אימונים קצרים, ממוקדים אך יותר אינטנסיביים.

2. אימוני כוח

הפשוט, הישן, וזה שכולנו מכירים הכי טוב. אימון משקולות :מאז ומתמיד טענתי שזה לא רק למפתחי גוף בלבד. זה מתאים לכלל האוכלוסייה, וזה הרבה יותר ממומלץ. גם בשנים הקרובות זה יהיה הלב של מרבית מועדוני הכושר. כולנו יודעים את תרומתה של הפעילות לגוף האדם. אימוני משקולות (כוח) הם לא רק למפתחי גוף מקצוענים (בודי בילדרים). עם כל האביזרים השונים והמשונים סביב עולם הכושר, קצת שכחנו והדחקנו את המשקולות לפינה. אימון משקולות לא רק מחזק את שרירי הגוף, את הרצועות והגידים ובכך מקטין את הסיכון לפציעות שונות אלא מסייע רבות לתהליך הירידה במשקל. בואו נאמר שאתם בתהליך של הרזיה בה אתם דואגים לשלב אימונים אנאירוביים (אימוני משקולות) לצד האימונים האירוביים (סיבולת), תוכלו ליהנות מאפקט משמעותי יותר אם תרימו משקולות. פעילות אירובית לבדה לא תמיד מספיק טובה. יחד עם זאת, אימוני משקולות מסייעים בשמירה על צפיפות העצם, מעקבים את תהליכי ההזדקנות ונותנים הרגשה נפלאה לעוסקים בכך. אז למה אתם מחכים?

 

3. אימונים מבוססים משקל גוף

בשנה האחרונה כבר זכינו לראות יותר ויותר מועדוני כושר או אימוני קבוצות (בחוץ) מבוססי תרגילי משקל גוף. קחו לדוגמא את התרגילים הבאים: כפיפות גו בשכיבה, שכיבות סמיכה, ישיבה וקימה מכיסא (סקוואט), הרחקת ירך בשכיבה על צד הגוף, פשיטת גו בשכיבה ועוד. כל אלה מהווים רשימת תרגילים חלקית. תרגילים המתבצעים כנגד משקל גוף, אותם ניתן לבצע גם בבית או מחוצה לו. אימוני משקל גוף יכולים להתבסס על עזרי אימון נוספים כמו רצועות ה-TRX, אינדו בורד, ידיות שכיבות סמיכה ועוד…ניתן לבצע אינספור תרגילים כנגד משקל גוף, ואף לשפר את היכולת הגופנית אך חשוב לזכור שהדבר תלוי כמובן ברמת המתאמן (היכולת לווסת את רמת ההתנגדות יחסית מוגבלת). בשנה הקרובה נראה יותר ויותר שיעורים המבוססים על משקל גוף הן בחדר הכושר והן מחוצה לו.

 

אימוני משקל גוף: יתפסו יותר ב-2013. צילום: CC BY Keith Allison

4. תכניות כושר לירידה במשקל

אמנם הקבינט החברתי כלכלי אישר פה אחד את הצעת משרד הבריאות כבר לפני קצת יותר משנה ליצירת "תוכנית לאומית לקידום אורח חיים פעיל ובריא". אבל גם בשנת 2013 זה יהיה אחד הנושאים החמים בישראל. נזקי ההשמנה גובים מאיתנו כ-10 מיליארד שקל בשנה ולפיכך הממשלה אישרה כ-200 מיליון שקלים לטובת המלחמה מול אחת המגפות המשמעותיות ביותר במאה ה-21.מטרת התוכנית היא לקדם אורח חיים פעיל ובריא בקרב אזרחי ישראל, להתמודד עם מגיפת ההשמנה והסוכרת באמצעות חינוך והסברה. כולם כבר יודעים שהשילוב המנצח לירידה במשקל הוא השילוב של פעילות הגופנית עם תזונה נכונה ולכן מקומות שישכילו לפתח תכניות מסוג זה תחת מעטפת השרותים המוצעים רק ירוויחו.

5. אימונים פונקציונאליים

דרך האימון והמושג פונקציונאלי כבר נמצא איתנו כמה שנים טובות, אבל מה זה בכלל פונקציונאלי? בואו נדבר על זה. כמעט כל חדר כושר או אפילו מאמני כושר אישיים, דואגים לכלול בין רפרטואר התרגילים או השיעורים בסטודיו 'תרגילים פונקציונאליים' ואף מציינים כי מלמדים בשיטת ה'אימון הפונקציונאלי'. אוקיי….אבל לצערנו, לא כולם יודעים כי אימון פונקציונאלי זה לא רק לעלות על בוסו עם רגל אחת כאשר היד הנגדית מרחיקה משקולת. אימון פונקציונאלי זו תפיסת אימון. אימון פונקציונאלי הוא אימון שמטרתו העיקרית היא לשפר את יכולותיו ואת כישוריו של המתאמן בפעולותיו היומיומיות ובתוך כך לסייע גם בשיפור איכות חייו. גם השנה נראה יותר ויותר שיעורי סטודיו המשלבים עשרות תרגילים המדמים תנועות מחיי היומיום באמצעות משקל גוף, אביזרי אימון נלווים, רצועות אימון, משקולות וגומיות. יחד עם זאת ישנם אימונים פונקציונאליים המתאימים לספורטאים, ובמקרה זה מנתחים את ביצועי הספורטאי במהלך הפעילות הספציפית ודואגים לחיזוק בהתאם לתנועות הפופולאריות המבוצעות.

 

6. קבוצות ריצה

בשנה הקרובה, חדר כושר שלא ישכיל לכלול קבוצות ריצה בין שירותיו השונים, פשוט מפספס…בגדול! אני אומר את הדברים לא כי אני רץ חובבן שסיים בשנה האחרונה שני מרתונים, אני אומר את זה כאיש מקצוע בתחום הכושר המסתכל על התחום מהצד. כמות הרצים הגודשים את הפארקים, השבילים ואת חופי הים רק עולה משנה לשנה. אין כמעט עיר בישראל או אפילו יישוב קהילתי שאינו מקיים אירוע ריצה אחד בשנה. כן…ממש ככה, אפילו ישובים מהפריפריה מקיימים מרוץ שנתי עם מקצים של 5 ו-10 ק"מ. ישנה עלייה ניכרת בכמות הרצים הפוקדים את המרוצים השונים ברחבי הארץ. בשנתיים האחרונות מרתון נוסף הצטרף למרתונים הישראלים לצד טבריה ותל אביב: מרתון ירושלים. כלומר: 3 מרתונים בינלאומיים בשנה! כל שלושת המרתונים הגדולים יחד עם מרוץ הלילה של נייקי מושכים יחד למעלה מ-70,000 רצים. נתון שלא היה כמותו מעולם בישראל. אז כמו שאמרתי, בשנה הקרובה, נראה עלייה נוספת בכמות הרצים והמרוצים. וכשיש הענות לענף כה מרתק כריצה, יש מי שמשכיל לפתח ולייבא שלל מוצרים נלווים שהופכים את חוויית הריצה למהנה הרבה יותר.

 

 

קבוצות ריצה: הדבר הבא בתוך תחומי חדר הכושר?

7. אימוני חוץ – OUTDOOR

כמו במקרה של קבוצות הריצה שציינתי קודם, גם כאן ישנה דרישה ברורה מצד קהילת הכושר בישראל למשהו שונה, אחר ומיוחד. אימוני OUTDOOR הם פתרון נהדר. האימונים יכולים מגוונים והם אינם תופסים את חלל הסטודיו של המועדון. כל מה שנדרש זה קונספט של אימון, רעיון והדרכה מקצועית. זה מתחיל בדבר הבסיסי ביותר כמו קבוצות הליכה או ריצה וממשיך עם אימוני חוץ משודרגים כמו 'בוטקאמפ', רכיבה, טריאתלון (שילוב של ריצה, שחייה ורכיבה), אימונים על מחזוריים לחיזוק הגוף, הליכה נורדית באמצעות מקלות אימון ייעודיות, רולר בלייד ועוד. אימוני OUTDOOR הם אימונים קבוצתיים שוברי שגרה, בהם משטחי העבודה משתנים, ישנם מרחבים פתוחים והרבה אבל ירוק בעיניים…תוסיפו לזה הווי חברתי שמדרבן והנה קיבלתם מתכון מנצח שמוביל להתמדה ולתוצאות בפעילות הגופנית.

 

בהצלחה גם ב-2013!

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.