אימון ישראלי: CORE FITNESS

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


היא בונה ומפתחת שיטות אימון עם זיהוי צרכים מהשטח, מגבה זאת עם מדע ומשלבת עם החלק האמנותי ויצירתי שבה. כך עם פריחת היוגה והפילאטיס בסוף שנות ה- 90 תמי קיס בנתה את שיטות האימון כמענה לקהל מגוון ומשתנה המגיע לחדר הכושר ומחפש גירוי נוסף.

מאת: שי אלנקרי


צילום: שלי לוי

היא נוסעת, לומדת, קוראת אבל יוצרת דברים שלא נראים באף מקום. בסוף שנות ה-90 כאשר היוגה והפילאטיס התחילו לפרוח היא פיתחה את ה-  core conditioning כמענה לקהל מגוון ומשתנה המגיע לחדרי הכושר ומעוניין באימון המתמקד על יציבה. כהמשך ישיר לאימון יציבה וכוח פונקציונאלי היא גם פיתחה את ה –  core fitball conditioning  , ובהמשך גם את ה-core dance עם דגש אומנותי המושפע מאוד מטכניקת המחול. ממש בעת האחרונה פיתחה תמי קיס ויצאה עם שיטת אימון חדשה הנקראת core fitness , שיטת אימון המשלבת אלמנטים רבים באימון אחד. אז מי אמר שאין שיטות אימון מובהקות תוצרת ישראל?

דביר אלנקרי ותמי קיס במהלך האימון. צילום: שלי לוי

מהי שיטת CORE FITNESS ?

קור פיטנס הוא השלב הבא אשר תחילתו בשכלול יציבה, המשכו בתנועה וכעת הוא מגיע למקום האתלטי ספורטיבי. אימון זה כולל רצפים המשלבים אביזרי התנגדות, אימון יציבה מתקדם, רצפי אירובי וכוח מתפרץ. השיעור יכול להכיל אביזר אחד או כמה אביזרים, העקרונות הינן עקרונות אימון ה-קור בשילוב ההיבט התנועתי \ספורטיבי יחד עם אימון מובנה של השרירים הגלובאלים תוך הכרות וניצול מקסימאלי של כל אביזר.

קור פיטנס: הדבר הבא? צילום: שלי לוי

מה שונה ה– CORE FITNESS משאר שעורי הסטודיו שאנו מכירים?

ה-core fitness ייחודי בכמה דברים, הוא נותן מענה לכל מרכיבי הכושר הגופני. בדרך כלל מטרת שיעור תהיה חיזוק ,יציבה או פעילות אירובית. בשיעור זה המענה הוא לכל המטרות הללו ובשונה מאימון אינטרוולים, הוא מורכב מרצפים משתנים, עליות וירידות מתמידות לרצפה ומעלה ולא מריבוי חזרות של אותו תרגיל (כמו הבודי פאמפ למשל). כלומר האימון מצד אחד חזק, אתלטי ומחזיר אותנו לתרגילים בסיסים מצויינים, אך עם טוויסט של פוקוס עכשווי בתכנים, בהנחיות, בהיבט של אימון תפקודי ובשימוש יצירתי וחדשני עם אביזרים משתנים.

מענה לכל מרכיבי הכושר. צילום: שלי לוי

מיהו קהל היעד של שיטת האימון? האם מתאים לכולם?

האימון מתאים לכל קהל בכל גיל עם אפשרות גדולה לוויסותים. הוויסותים יבואו לידי ביטוי בהתנגדות קלה יותר, בהקלה במשימות למשל: פחות ניתורים, יותר מגע עם הרצפה, קיצור מנופים וכדומה. לא הייתי ממליצה למתאמנים הנמצאים בשלב התחלתי מכיוון שהאימון דורש מיומנות והכרות בסיסית עם תרגילי יציבה והבנת הגוף. מאוד מתאים לכל אותם מתאמנים אשר משתעממים בשיעורי החיזוק, פילאטיס והעיצוב הרגילים ורוצים לראות תוצאות או אפילו מתאים לכל אלה שרוצים להוסיף תנועה ואנרגיה לאימונים שלהם. האימון גם מאוד מתאים לגברים, לילדים (עם ההתאמות הדרושות) ובפירוש לכל הגילאים. כמובן שחשוב שיהיה ניסיון אימון קודם.

מתאים לכל הגילאים. צילום: שלי לוי

מה היתרון של שילוב כל האלמנטים בבסיס השיטה?

האלמנטים המשולבים הם כוח וסבולת, כוח מתפרץ, שיווי משקל, זריזות, פעילות קרדיו ווסקולארית, אימון שרירי הליבה, אימון יציבה, טווחי תנועה וגמישות פונקציונאלית. אחת הבעיות שאנו שומעים כל הזמן שלמתאמנים אין זמן. אימון צריך להיות יעיל באופן מקסימאלי. אם באימון אחד אנו יכולים לתת מענה קרדיו ווסקולרי, כוח, יציבה, שיווי משקל, וקוארדינציה-מה יכול להיות טוב מזה? נכון שבאופן אידיאלי אנשים היו מקדישים זמן לאימון כוח לחוד, אירובי וכדומה אבל אם מטרת המתאמן  היא לשפר בריאות כללית, לשרוף שומנים, להעלות את קצב חילוף החומרים, לשכלל יכולות תנועה ולבנות סבולת וכוח – הרי זה המענה המושלם. חשוב לציין כי האימונים משתנים כל הזמן תוך שמירת רמת גירוי גבוהה לאורך כל האימון.

במקרה שיש מטרות ספציפיות יותר, כגון פיתוח מסת שריר או הכנה לריצת מרתון האימונים יהיו שונים…יש להוסיף ולציין שאימון זה מאוד תורם גם ליכולות של אימונים ספורטיבים ואימוני OUTDOOR שכה פופלאריים כיום עקב הדרישה המתמדת לשיווי משקל וכוח דינאמי (לדוגמא-שכיבות סמיכה תוך תנועה סיבובית על הרצפה או זחילה בסטודיו, קימה מהירה וכניסה לבאלאנס). ההתמודדות בשיעור היא עם אביזרים לא צפויים כמו כדור, גליל, חצי גליל וכדומה.

התמודדות בשיעור עם שלל אביזרי אימון. צילום: שלי לוי

לסיכום השיטה

ניתן לומר שהצרכים של אנשים ביחס לזמן הפנוי שלהם הם רבים, והם מעוניינים לחוות פעילויות ספורטיביות מחוץ לחדר הכושר הרבה יותר מאשר בשנים עברו. לכן כאשר הם מגיעים לחדר הכושר או לסטודיו הם מעוניינים לספק את המענה שיתרום, יחזק ויגן עליהם בעת הפעילות בחוץ. ה-core  fitness מעבר ליתרונות שנמנו בתחילה, מותאם לשמר ולשפר אורח חיים פעיל, ספורטיבי ומשתנה.

מאת: שי אלנקרי

תמי קיס בפעולה. צילום: אריאלה קרצו

תמי קיס, בעלת האקדמיה של תמי קיס המציעה קורסי המשך והשתלמויות למדרכים

מנהלת מקצועית, רשת גרייט שייפ. מעבירה השתלמויות ושיעורי מסטר בארץ ובחו"ל

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.