קצב לב נמוך מפחית התקפי לב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הידעתם כי קצב לב במנוחה הגבוה מ- 70 פעימות לדקה מגביר את הסיכוי להתקפי לב ב- 78 אחוזים? כך התגלה במחקר שנערך לאחרונה באיטליה. בתפריט: אימון אינטרוואלים, שינה עמוקה, שמן דגים ועוד הפתעות. בעזרת חמשת הטיפים הבאים גם אתם תוכלו להוריד את קצב הלב שלכם במנוחה.

1. תתקיפו באירובי
בצעו אימוני אירובי אינטנסיביים ולא רק ג'וגינג. אימונים אינטרוואלים הינם אינטנסיביים יותר מאשר ריצת ג'וגינג, משפרים את הכושר הגופני ומגבירים את זרימת הדם אל הלב בכל פעימה. לפי ירחון הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט נסו לרוץ 4 דקות ב-90 אחוז מהדופק המקסימאלי ולאחר מכן כ-3 דקות עברו לריצה קלה על 70 אחוזים מהדופק המקסימאלי. המשחק בין הדפקים יעזור לכם להוריד את קצב פעימות הלב במנוחה. מומלץ להיעזר בשעון דופק שיעזור לכם בשמירה על הדפקים המומלצים במהלך אימון האינטרוואלים.
cc by  666isMONEY

cc by 666isMONEY

2. התפנקו במסאג'
מסאג' רגיל יכול להרגיע את קצב פעימות הלב במנוחה. טכניקות אלו של הרגעה מפחיתות את ייצור האדרנלין ושחרור הורמוני סטרס. במחקר בריטי אחר גילו החוקרים כי טיפולי רפלקסולוגיה עשויים להוריד את פעימות הלב של מטופלים ב-8 פעימות לדקה גם לאחר הטיפול. בשביל לקבל מסאג' לא חייבים ללכת רק למרפאות ולמטפלים, אפשר לעשות זאת גם בעצמכם, פשוט החליפו טיפול בין בני הזוג.
3. אל תנסו להחזיק את זה
אם אתם צריכים ללכת לשירותים השתדלו לא להתאפק יותר מידי. במחקר אחר שנערך בטייוואן חקרו 40 אנשים עם רקע של מחלות לב בעברם. החוקרים מצאו כי הלחץ של שלפוחית השתן מעלה את קצב הלב ב-9 פעימות לדקה. כאשר השלפוחית מתרחבת היא מגבירה את פעילות מערכת העצבים הסימפאתית וכך מאלצת את הלב לפמפם לעיתים קרובות יותר, דבר שבעטיו מגדיל את הסיכון ללקות בהתקפי לב.
4. שנו שינה עמוקה יותר
הכלב של השכן נובח? הבעל נוחר? זה יכול לעשות שמות על קצב הלב. במחקר שנערך ב-2007 השתמשו חוקרים אוסטרליים במעבדות שינה בצליל הגורם לאנשים להתעורר משנתם מספר פעמים במהלך הלילה. קצב הלב של אותם אנשים עלה בממוצע ב-13 פעימות לדקה במהלך השינה. נסו לישון עם אטמי אוזניים או שתצטרכו להעביר את הבעל לחדר שינה של האורחים.
cc by driki

cc by driki

5. צרכו אומגה 3
במחקר שנערך באוניברסיטת UCLA בשנת 2007 מצאו כי אנשים הנוטלים גרם אחד של שמן דגים מידי יום הורידו כבר לאחר שבועיים את קצב פעימות הלב במנוחה בשיעור של 6 פעימות לדקה. שמן דגים עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3 ו-6 תורם לשמירה על הלב ולהורדת הדופק במנוחה.
מערכת כושר ישראל
.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.