פעילות גופנית: למה בכלל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
במיוחד לתקופת החורף, אך לא רק, מנינו עבורכם מספר סיבות על סמך מחקרים: למה כדאי ומומלץ לעשות פעילות גופנית. על מנת לעודד אתכם להמשיך בשגרת האימונים גם בתקופה זו של השנה יש לנו חדשות משמחות עבורכם: מהרגע שיצאתם לצעידה או הריצה היומית, התחלתם לדווש בשיעור ספינינג או נכנסתם לשיעור פילאטיס אתם מתחילים ליהנות מהיתרונות של הפעילות הגופנית. "ניתן להבחין בשינויים בגוף בתוך שניות ספורות" כך אומר ד"ר מיכאל אולסון מרצה לפיזיולוגיה של מאמץ מ- Auburn University at Montgomery (אלבאמה ארה"ב). "הדופק מתחיל לעלות וכך גם כמות הדם שמוזרמת אל השרירים. שריפת הקלוריות עולה לצורך אנרגיה והמתאמן חש שיפור מיידי במצב הרוח".
פעילות גופנית: שחור על גבי לבן
בשביל שנוכל לשמור אתכם עם מוטיבציה גבוהה יותר ובכדי שתשתכנעו אחת ולתמיד, קבלו 6 עובדות ויתרונות מחקריות של הפעילות הגופנית:
1. על פי מחקר שנעשה בקליניקת קופר בדאלאס (The Cooper Clinic in Dallas) נמצא כי פעילות גופנית אירובית של כ-30 דקות כ-3 עד 5 פעמים בשבוע תוסיף לתוחלת החיים שלכם 6 שנים!  אם תוסיפו לזה עוד מספר אימוני התנגדות (אימון משקולות) אז לא רק שתחיו יותר, גם תיראו צעירים יותר, תהיו מאושרים יותר, אנרגטיים יותר ותצליחו לשמור על הגזרה.
2. פעילות גופנית תחזק את הריאות שלכם. כאשר מבצעים פעילות אירובית, המוח שולח אותות להגברת קצב הנשימות והנשימות נעשות עמוקות יותר. כתוצאה מכך מתגברת גם אספקת החמצן לשרירים.
3. המוטיבציה שלכם בשיא. אודות למבול של אנדורפינים, אשר מגורמים להרגשת "היי" המוכרת היטב אצל רצים, רוכבים ומתאמנים בכלל, אתם מרגישים כשירים מנטאלית ומלאי אנרגיה.
4. פעילות גופנית משפרת את ההגנה הטבעית שלכם – היא טובה נגד צינון, שפעת ומחלות נוספות. פעילות ספורטיבית מעלה את רמת ההמוגלובין בגוף, אותו חלבון המכיל ארבעה יוני ברזל שמסייעים למערכת החיסון ומונעים זיהום. "כל אימון אירובי בו הזעתם מסייע לחיזוק מערכת החיסון למשך 24 שעות" כך לדבריו של ד"ר קבריק בריאנט המדען הראשי של ( ACE -American Council on Exercise ).
5. פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח – במהלך פעילות גופנית במוח מופרשים כימיקלים מסוג סרוטונין, דופאמין ונוראדרנלין, הדבר קורה למשך כמה שעות לאחר האימון ובאותו היום, כך למעשה אחרי פעילות גופנית היום שלכם יכול להיראות אחרת לגמרי.
6. פעילות גופנית מעודדת את שריפת הקלוריות גם בזמן מנוחה- "על כל 100 קלוריות שתשרפו בזמן מאמץ גופני אתם יכולים לצפות לשריפה של 15 קלוריות נוספות אחרי האימון" כך לדבריו של ד"ר בריאנט. אם למשל ביצעתם הליכה של 5 ק"מ אתם תשרפו לערך 300 קלוריות באותו האימון ו-45 נוספות לאחריו.
פעילות גופנית: מצב רוח מרומם גם לאחר האימון

כושר גופני: 3 טיפים חשובים לסיום

1. בצעו אימון אינטרוולים (הפוגות) – אימון אינטרוולים הוא האימון המומלץ הן לשיפור כושר הגופני והן לשיפור מצב הרוח. נשים אשר ביצעו אימון אינטרוולים במחקרו של ד"ר אוסלון התאפיינו בשיפור מצב רוח בצורה ניכרת יותר לעומת קבוצת ביקורת אשר ביצעה אימון רצף.
2. על מנת להגביר את שריפת הקלוריות הוסיפו 2 אימוני כוח במהלך השבוע. אימוני כוח יגבירו את המטבוליזם (קצב חילוף החומרים) ל-38 שעות נוספות, זאת על פי מחקר שנעשה ב- Ohio University in Athens .
3. אם אתם מבצעים את האימון על בטן ריקה, סביר להניח שתרגישו אחרי אימון סחרחורת קלה, בחילה ואף כאב ראש. ניתן לתקן זאת מיד על ידי מאכל פחממתי כמו בננה, תמרים או פרוסת לחם, הדבר "יתדלק" את הגוף ויסייע בהתאוששות. לא לשכוח לשתות מים בכמות מוגברת יחד עם החטיף. חשוב לציין כי אימון אינטנסיבי וארוך יכול לגרום להתייבשות.
השתכנעתם ?! יופי. אז קדימה לאימון!
מאת: זוהר צוק

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.