מה שלא בא בכח – בא בעוד יותר כח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

מדור חדש כאן אצלנו בכושר ישראל בניהולו של מאמן הכושר רובין יפים "מה שלא בא בכח – בא בעוד יותר כוח" – מדור שמטרתו לספק תשובות לשאלות נפוצות בתחום. אתם שואלים אנחנו עונים.

 

שאלה: מה שורף יותר?

היי, אני מתאמנת כבר הרבה שנים באימוני ספינינג ומדרגה. לאחרונה מספר חברים ותיקים מהשיעור פרשו מהפעילות לטובת אימוני משקולות בטענה שזה מחזק ושורף יותר קלוריות מפעילות אירובית. אשמח לשמוע את דעתך.

 

תשובה:

אינני יודע מהי מטרתך העיקרית באימונים אך אני מניח ש"בשריפת קלוריות" התכוונת לשומן. הדרך הטובה ביותר להוריד את אחוזי השומן בגוף היא על ידי אימונים אנאירוביים לקטיים, בעברית פשוטה:  פעילות בעלת קטעי מאמץ עצימים המלווים במנוחות קצרות. הדרך הטובה ביותר להיתחטב ולהתחזק היא באמצעות אימוני ספרינטים אנאירובים עצימים ואימוני משקולות מתאימים. חוסר האינפורמציה מתחילה בגלל המיתוס שאומר שבאירובי שורפים שומן אבל באנאירובי הגוף מפסיק לשרוף שומן ומשתמש יותר בפחמימה. האמת צריכה להיאמר ובקול רם. אמנם אימוני אנאירובי (כוח) יוצרים בעיקר הוצאת אנרגיה מגליקוגן אך אין זה אומר ששריפת השומן נעצרת. מעגל קרבס נכנס לפעולה ושריפת חומצות השומן עדיין בעיצומה… כמו כן, כפי שכתבתי רבות לאחרונה, אימוני משקולות המבוצעים בתכנון ועצימות נכונה מביאים לליפוליזיס. לכן, בניגוד לפעילות אירובית, בפעילות אנאירובית נכונה תזכי לחיזוק השרירים ועליה קטנה במסת השריר וכמובן שבמקביל אף תזכי בשריפת שומן גדולה יותר.

 

באימון כוח נכון זוכים לחיזוק השרירים לצד עליה במסת השריר

שאלה: כאבים בשריר הזרוע

אני חש בכאבים במרפק בזמן אימון יד אחורית (תל ראשי). הכאב חד ופתאומי ומופיע בעיקר ביישור מרפקים בשכיבה, כנגד מוט. לעומת זאת, כשאני עושה מקבילים או לחיצת חזה אין לי כאב. הייתי אצל רופאים ואף אחד לא מצא כלום. נתנו לי חומרים אנטי דלקתיים אבל הם לא עזרו ואז אמרו לי להפסיק להתאמן למשך מספר שבועות אבל כשחזרתי גם הכאב חזר. מה עושים? אני לא רוצה להפסיק להתאמן אבל גם לא מעוניין בהחמרת המצב.

 

תשובה:

לעיתים קרובות טועים באבחנה במצב הזה, או נכון יותר בסיבה. יש חשד לדלקת (טנדיניטיס) בגיד שריר התלת ראשי וממליצים להימנע מתרגילים אשר מפעילים אותו ורושמים תרופות אנטי דלקתיות שונות. העובדה שהכאב מתרחש בעיקר בפשיטות מרפקים בשכיבה אבל לא במקבילים או לחיצות חזה גורם לי לחשוד שהבעיה העיקרית היא בכלל באחיזה. אחיזה בסופינציה (כאשר כפות הידיים פונות לתקרה, כפי שקורה בלחיצה צרפתית כנגד מוט). שרירי כופפי האמה מתחברים בחלק המדיאלי התחתון של העצם, ממש ליד נקודת החיבור של גיד הטרייספס בעצם האולנה (ULNA). מתיחה של שרירים אלו כתוצאה ממנח שורש יד רפוי בזמן ביצוע התרגיל גורמת למתיחת הגידים שלהם ממקום חיבורם ופעמים רבות מביאה לתחושה לא נוחה וכאב במרפקים. פעמים רבות שמירה על שורש כף יד ישר או באחיזת מיד-פוזישן, האגודל פונה מטה, (כפי שניתן לעשות בעזרת משקולות יד) מביאה להקלה בכאבים מפני שהשרירים פחות מתוחים ולא מגרים את האזור. מקווה שזה יעזור, תעדכן אותי במצבך.

 

אהבתם? שלחו אלינו שאלות והמעניינות ביותר יזכו לתשובה ויפורסמו באתר.

 

לכתבות נוספות ולאתר של הכותב

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.