למי אין זמן לאימון?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בחירות בחיים הן בעיקר עניין של סדרי עדיפויות. אם יש משהו שחשוב לנו, לא משנה כמה עסוקים נהייה, איכשהו נצליח גם למצוא לכך זמן. אורח חיים אקטיבי מהנה, דורש מאיתנו גם לא מעט ויתורים: אם תתאמנו בבוקר, לא תוכלו לזפזפ בטלוויזיה עד מאוחר, ואם תתאמנו בערב אחרי העבודה, ייתכן שתפסידו שעת איכות עם הילדים והמשפחה. אז איך מאזנים את המצב? ואיך בכלל מוצאים זמן לאימון?

מוצאים זמן לאימון. צילום: MAX DIGITAL

זמן לאימון: מי בכלל יכול למצוא?

חשוב להבין כי זמן זה עניין של סדרי עדיפויות. לכל אחד מאיתנו יש 24 שעות ביום ו-168 שעות בשבוע, אני לא מכיר מישהו שיש לו דקה יותר. אנחנו היחידים להחליט מה לעשות עם כל דקה ושנייה במהלך היום. אדם עובד בממוצע 8-9 שעות, ישן בין 6 ל-8 שעות ונותר לפחות עם 6-8 שעות נוספות לזמן איכות ולטיפול בדברים האישיים כמו (ילדים, משפחה, חברים, בילויים, סידורים, בנקים, מספרה, דואר, פייסבוק, בתי קפה ו….חדר כושר). אין בעולם אדם שלא יכול למצוא לפחות 3 שעות בשבוע לאימון גופני. אתם יודעים מה? נניח אפילו שתצטרכו רק 6 שעות, נחשיב גם את זמן הנסיעה וכל ההתארגנות סביב. נו…תוך כדי קריאת שורות אלו: מצאתם איזו שעה, שעתיים או יותר? אני בטוח שכן! עדיין לא? קבלו 5 טיפים נהדרים שיעזרו לכם להופיע לאימון הבא שלכם.

1. מתאמנים דבר ראשון על הבוקר

רוב מכוני הכושר פתוחים כבר משעות הבוקר המוקדמות כך שאין לכם תרוץ. נכון שבתקופה זו מזג האוויר בבוקר גורם לנו להעדיף להישאר מתחת השמיכה ולוותר על האימון, אבל אל תשכחו כי ביצוע אימון גופני מיד על הבוקר יגרום לכם לתחושה טובה יותר שתלווה אתכם לאורך כל היום לצד אנרגיות גבוהות יותר. עדיין לא השתכנעתם? במחקר שנערך בבלגיה קבעו חד משמעית: אימון שנעשה על הבוקר, (אבל לפני הקפה והעוגייה)  הוא האימון שהכי יתרום לדיאטה הרבה יותר מאימון שנעשה על בטן מלאה- ובכך יסייע לכם לא לעלות במשקל! באופן אישית, אני לא ממליץ להגיע לאימונים על בטן ריקה, זה פגוע לעתים באיכות האימון, ולכן "נשנוש" קל של פרי או חטיף יכול לעשות את ההבדל מבחינה אנרגטית באימון.
בלי תירוצים: מתאמנים על הבוקר!

2. אז למה לא באמצע היום? אימון בצהריים.

יותר ויותר מועדוני כושר מבינים היום את החשיבות של מצרך הזמן, ובהתאם לכך מציעים תכניות מהירות המתאימות לעובדים בצהרי היום. בתכנית: 20-30 דקות של אימון, מקלחת וארוחת בריאות. לכמה זמן נעדרתם ממקום העבודה? סביב ה-60-70 דקות כולל ארוחת צהריים. כפי שכבר ציינתי, מוטב לבצע אימוני כושר קצרים על לא כלום. דבר נוסף, בשעות הצהריים חדרי הכושר ריקים ממתאמנים, תוכלו לבצע אימון על מחזורי, כלומר: ביצוע סדרת תרגילים (4-6 תרגילים) ואחריה פעילות אירובית מדודת זמן (דילגית, דקה של ריצה וכדומה) – וחוזר חלילה, על-פי מספר המחזורים. בגירסה אחרת תוכלו לבצע תרגיל כוח אחד ומיד אחריו לבצע תרגיל אירובי קצר כמו ריצה/ מדרגה, דילגית וכדומה.
ומה עם אימון באמצע היום?

3. בואו נפתח יומנים – יום שני ב-20-00 בערב, מתאים?

יצא לי להגיד את זה כבר כל הרבה פעמים אבל אני אומר את זה פעם נוספת: תתחילו להכניס את הפעילות ליומן בדיוק כמו כל פגישה אחרת. אתם תוהים איך בכל זאת אפשר להכניס את הפעילות הגופנית בין לוח הזמנים העמוס? קודם כל, קחו את היומן, קחו כיסא ושבו. תעצמו את העיניים וקחו נשימה עמוקה. אם עבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה שעשיתם את זה אתם מוזמנים לעשות זאת שוב…עכשיו שאתם מעט יותר רגועים, תפתחו את היומן ותתחילו לעבור על השבוע הקרוב…אפילו על החודש הקרוב. אני בטוח שיש כמה חורים ריקים בהם אין איזו ישיבה דחופה או פגישה להצלת המולדת. עכשיו זה הזמן לסמן במקומות הריקים את אימון הכושר….כן…כן ואפילו את השעה! כדאי להוסיף הערה ליד האימון כמו למשל: "ריצת ערב בפארק" , "אימון משקולות בחדר הכושר" , "שעור פילאטיס אצל גלית" , "טניס עם אבי" או כל דבר אחר וספציפי. תכנון מראש יקל עליכם למצוא זמן לאימון וגם להופיע אליו!

4. אפשר גם מאוחר בערב

השעות 20-00 או 21-00 בערב לא מסמנות רק את השעה של מהדורת החדשות! אפשר לסיים את יום העבודה ולנסוע ישירות למכון הכושר או פשוט להחליף בגדים ולצאת להליכה/ריצה/רכיבה. אם סיימתם את יום העבודה מוקדם יותר, נסו לבלות במעט בחיק המשפחה ולאחר מכן צאו להשלמת האימון שלכם, אפשר לפנות שעה ולחזור הביתה. תחשבו כמה שעות ישבתם היום, לא מגיע לגוף קצת להיות יותר בתנועה?

אפשר גם בסוף יום העבודה.

5. צאו מהקיבעון: אימונים קצרים לא פחות יעילים מארוכים

לעתים, המחשבה על אימון ארוך ומייגע גורמת לנו לוותר על האימון כבר בשלב צחצוח השיניים בבוקר. חשוב להיות ממוקדים ותכליתיים, ואין שום סיבה שתתאמנו שעתיים או יותר כאשר גם אימון משולב של 30 עד 60 דקות, יכול לספק לכם את התוצאות לירידה במשקל, פיתוח וחיזוק השרירים ולסייע לכם בשיפור הכושר הגופני. התפיסה המוטעית כי "הכל או לא כלום" איננה נכונה כאשר זה מגיע לאימון כושר.  באימון כושר מתרחשים תהליכים מקבילים: תהליכי בנייה ותהליכי הרס. באימון ארוך מידי תהליך ההרס גובר על תהליך הבנייה ולכן האימון מתחיל להיות פחות אפקטיבי. מחקר חדש שפורסם ב- Journal of Physiology חושף כי אימונים קצרים ועצימים הרבה יותר אפקטיביים מאימונים הנפרסים על פני שעות בחדר הכושר. המחקר מנפץ את המיתוס שכדי להיות בכושר צריך לבלות שעות על גבי שעות של אימונים מידי שבוע. במחקר שבו בדקו את יעילותו של אימון האינטרוואלים בעצימות גבוהה או כפי שמכונה גם high intensity interval training- HIT , טוענים החוקרים שאימון מהיר, קצר ואנרגטי לא פחות אפקטיבי והשרירים מעורבים אף יותר באימון מסוג זה.

משפט לסיום:

אדוארד סטנלי אמר פעם: "מי שלא מוצא זמן היום לאימון גופני יצטרך בבוא היום למצוא זמן לטיפול במחלות שלו". זכרו תמיד כי האימון אמור להשתלב בסדר היום שלכם ולא להיפך.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.