5 דרכים להפוך את האימון למהנה וממכר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כל כך הרבה כתבות מדברות על חשיבות הפעילות הגופנית – אך לא הרבה עסקו בכמה שאלות עיקריות שעולות ממתאמנים רבים: איך נהנים בכלל מהאימון ומתמכרים אליו? איך מתמידים וממה שואבים מוטיבציה? קבלו 5 דרכים שיעזרו לכם להפוך את הפעילות הגופנית למהנה ולממכרת יותר.
פעילות גופנית טובה לכולם, משפרת את בריאות הלב, מפיגה מתחים ומשפרת את איכות השינה. פעילות גופנית סדירה ידועה כמעלה את רמות האנדרופינים ובכך מרוממת את מצב הרוח. עד כאן הכול בסדר, אבל איך מתמידים בכך? מהו הגורם הפסיכולוגי הנסתר המשפיע על כל המכורים? איך אפשר להתמיד בפעילות גופנית עם קריירה, משפחה וחיי חברה? מה עושים להפגת השעמום והמונוטוניות של שגרת האימונים? אלו הם הנקודות שאליהם יש להתייחס:

1. קחו זאת בקלות


אחד הדברים החשובים בהתמדה בפעילות הגופנית היא הגישה. הכי חשוב זה לזוז. אתם לא מייעדים את עצמכם לתחרות באולימפיאדה או למרתון ניו יורק, אתם מעוניינים לשפר את הכושר הגופני למטרה בריאותית, נפשית וגופנית. אל תתנו לצמד המילים "פעילות גופנית" להפחיד אתכם. תשנו את הגישה ואת התפיסה בנוגע לפעילות הגופנית ותראו איך אתם מצליחים להתמיד בה לאורך זמן.

2. עשו דברים שגורמים לכם הנאה


עסקו בפעילות שממנה אתם נהנים בכל רגע וזו שגורמת לכם לחכות לאימון הבא. אוהבים לשחות? כנסו לבריכה. אוהבים אקסטרים? טפסו על קיר טיפוס. אוהבים להפעיל את השרירים אך לא בטוחים מה? הצטרפו לחדר כושר והתאימו תוכנית אימון אישית המפעילה את כל שרירי הגוף ללא יוצא מן הכלל. בפעילות מהנה שכזו תצליחו להפוך את הספורט לחלק מאורח החיים שלכם,

3. אל תעשו פעילות למען עשייתה בלבד


אם אתם עוסקים בפעילות גופנית רק כי אמרו לכם שצריך, סביר להניח שלא תצליחו להתמיד בה לאורך זמן. עליכם לקבל החלטה שפעילות גופנית זה דבר שאתם רוצים, אוהבים ומוכנים לעשות. במקרים שכאלה גורם המוטיבציה הוא זה שמכריע לכאן אן לכאן. אם אין לכם מוטיבציה, אתם תעדיפו לחזור הביתה מהיום הקשה בעבודה, להיזרק על הספה, לראות טלוויזיה ולאכול.
 

לא רק כדי לסמן "וי" על האימון

4. אתם צריכים מטרה


מהי המטרה אליה אתם שואפים? להוריד 10-15 ק"ג? מידה או שניים פחות במכנסיים? זהו את המטרה והציבו יעדים קטנים כל הדרך עד לכיבושה, למשל 2-3 ק"ג בכל חודש או מידת מכנסיים עד לאירוע הקרוב (בהנחה שזה לא קרוב מידי…) כבשו את היעד והציבו יעד נוסף, כך המשיכו עד למטרה הסופית.

5. מסגרת תומכת


במידה ולא תוכלו לעשות זאת באופן עצמאי כדאי שתשקלו הצטרפות לקבוצת תמיכה או להיעזר במאמן כושר אישי שיעשה זאת עבורכם. מאמן כושר אישי יציב עבורכם יעדים וילווה אתכם כל הדרך עד לכיבושם. הצבת מטרה ללא יעדים קטנים בדרך היא זו שגורמת לנו פחדים ואף לכישלון. מאמן כושר יכניס אתכם למסגרת תומכת הכוללת שקילה שבועית והצבת יעדים ריאליים להמשך השבוע, להמשך החודש ולהמשך התהליך. באימון כושר אישי הפחד מכישלון אינו קיים מכיוון שלמאמן הכושר יש את מלוא המוטיבציה שאתם תצליחו בתכנית. הצלחת המאמן היא המוניטין שלו.

בשורה התחתונה

ברגע שתהיו במסגרת המציבה לכם יעדים, מהר מאוד תמצאו את עצמכם לוקחים חלק בפעילות המאתגרת ולא רק לשם עשיית הפעילות הגופנית אלה גם נהנים ממנה. אל תשכחו כמה תועלות תוכלו להפיק כתוצאה מהאימון, וזכרו תמיד את ההרגשה העילאית ותחושת הריחוף המלווה אתכם בסיום, ההרגשה שללא ספק אליה כולנו מתמכרים!

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.