כך תשפיע הריצה על חיי המין שלכם לטובה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

סקר שפורסם במגזין הריצה האמריקני הידוע, RUNNURS WORLD, בו נשאלו הקוראים לגבי טיב יחסי המין לפני ואחרי שהתחילו לרוץ בעקביות מצא כי יותר מ – 75 אחוזים דיווחו כי הריצה שיפרה בצורה ניכרת את רמת ותדירות פעילותם המינית!

באופן שאינו מפתיע במיוחד, מחקרים מצביעים על כך שאנשים שמקיימים פעילות גופנית סדירה מנהלים חיי מין איכותיים יותר מאשר אלה שאינם מזיזים את עצמם יותר מידי.

הגמישות והזריזות היחסית של העוסקים בספורט מסייעת רבות במהלך קיום הסקס, שנחשב כמאמץ פיזי לא פשוט. מלבד זאת, לפעילות הגופנית יש השלכות מעבר לפן הפיזי. היא משפיע לטובה גם על הצד המנטאלי והרגשי שלנו, דבר שמסייע בקיום יחסי מין מוצלחים ומהנים יותר.

אנשים שמקיימים פעילות גופנית סדירה מנהלים חיי מין איכותיים יותר: CC BY by justbookmarkme

סקס ופעילות גופנית – האם זהו השילוב המנצח?

לצד כל היתרונות הפיזיים, המתאמנים נוטים לפתח מודעות רבה לגוף שלהם לצד תחושת ביטחון עצמי גבוה. כמו כן לא נשכח לרגע את העובדה שפעילות ספורטיבית מפחיתה מתחים ולחצים, משפרת את מצב הרוח ומסייעת לנו להירגע. כל אלו תורמים רבות במיטה.

וזה ממש לא נגמר… דבר מעניין הוא שהפעילים גופנית מדרגים גבוה יותר את רמת יחסי המין שלהם מאשר אלו המנהלים אורח חיים ישבני. ייתכן וזה נובע בגלל דימוי עצמי וביטחון עצמי גבוהים יותר או בגלל הרכב גוף, טונוס שרירים וסבולת מפותחים יותר.

שיפור יחסי מין – לא רק עבור צעירים

אל תחשבו לרגע שפעילות גופנית לשיפור הסקס משתלמת רק לצעירים שבינינו, שנוטים להיות בריאים יותר ובעליי חשק מיני גדול יותר ביחס למבוגרים.

מחקר שפורסם בכתב העת האמריקני, תולדות הרפואה הפנימית,  נמצא כי בני 50 ומעלה שהקפידו על ריצה של לפחות 3 פעמים בשבוע, הפחיתו את הסיכון לאימפוטנציה  ב – 30 אחוזים.

מסתבר שאם נשארים פעילים מחוץ לבית, יותר קל להישאר פעילים גם בתוך הבית.

איך זה שפעילים ספורטיבית זוכים בסקס טוב יותר?

פעילות גופנית מפעילה את מערכת העצבים הסימפתטית שמגבירה את זרימת הדם באיזור שבו ממוקמים איברי המין. מחקר שנערך בשנת 2003 מצא שנשים הגיבו טוב יותר לסקס לאחר 20 דקות של רכיבה. הן היו מסוגלות להרגיש מגורות יותר מהר לאחר האימון.

דרך אגב, מסתבר שלאחת הבעיות הקשות של גברים מבוגרים במיטה נמצא טיפול. מחקר מצא שפעילות גופנית עשויה לסייע בבעיות של אימפוטנציה.

מחקר שפורסם בשנת 2000 בכתב העת Urology, עקב במשך 9 שנים אחר 600 גברים. הממצאים הראו שהגברים ששמרו על עצמם והקפידו על פעילות גופנית ואלו שהחלו להתאמן בסביבות גיל ה – 40 הפחיתו באופן ניכר את הסיכויים לאימפוטנציה בהשוואה לגברים בעליי אורח חיים שאינו פעיל. הממצאים הראו שהגברים הפעילים הפחיתו את סיכוייהם ללקות בבעיות הקשורות באימפוטנציה מאשר גברים שלא היו פעילים. כמו כן אלו שחוו על בשרם בעיות במיטה יכולים לשפר את מצבם באמצעות פעילות גופנית.

מחקר אחר שפורסם בשנת 2004 בכתב העת של איגוד הרפואה האמריקנית מצא שפעילות ספורטיבית שגרתית ודיאטה מופחתת קלוריות שיפרו את היכולת המינית אצל אנשים בעליי עודף משקל קיצוני. כל זה בנוסף לירידה במשקל ולשיפור בדימוי העצמי שחלו כתוצאה מהשינויים בהרגלי התזונה.

האם יש לפעילות גופנית ממושכת השפעה על יחסי המין?

אנשים שהתכוננו לתחרויות הקשות ביותר (אלה שמצריכות 20 שעות של אימונים בשבוע – תחרות האיירונמן למשל) יעידו שלפעמים הרצון לישון גבר על הרצון לקיים יחסים.  למעשה, במקרים של אימון יתר יש ירידה בחשק המיני.

טוב או רע: סקס לפני תחרות?

במשך עשרות שנים התיאוריה המקובלת הייתה להימנע מסקס לפני התמודדות ספורטיבית.

ישנם ספורטאים שאף לקחו הפסקה מפעילות מינית מספר שבועות לפני. התסכול שנוצר מחוסר קיום היחסים נועד היה להגביר את רמת התוקפנות, במיוחד בענפי ספורט שבהם המתחרים היו באים במגע לזמן ממושך.

דוגמא חייה המראה את הצד ההפוך הוא בוב בימן, הספורטאי שעסק בקפיצה למרחק. בפעם היחידה שהוא קיים יחסים לפני תחרות גדולה הייתה בשנת 1968 באולימפיאדת מקסיקו סיטי. שם הוא ניפץ את שיא העולם בקפיצה למרחק בהפרש גבוה בהרבה מהשיא שקדם לפניו וזכה במדליית הזהב.

ובכל זאת: טוב או לא טוב?

התשובות לכך חלוקות, אך מחקרים מצאו כי התיאוריה של בימן היא הנכונה יותר. מחקר שנערך באיטליה הראה כי סקס למעשה מגביר את רמות הטסטוסטרון (הורמון המין הגברי) שככל הנראה תורם לאגרסיביות ביום ההתמודדות וכך להופעה טובה יותר. מחקרים מראים שסקס לפני תחרות עבור נשים התגלה כיעיל ביותר בכך שיוצר מעין משכך כאבים שמורגש מספר ימים לאחר מכן.

ממחקר שנערך באוניברסיטת ראטג'רס שבארה"ב, גירוי מיני אצל נשים יוצר מעין משכך כאבים המסייע בהרגעת אלו המורגשים בשרירים לאחר הריצה. הגורם העיקרי לכך הוא חסימת שחרור מוליך העצבי המזוהה עם כאב.

דוגמא נוספת לכך: מסקר שנערך במהלך אירועי מרתון לונדון ובו לקחו חלק כ – 2,000 משתתפים, נקבע כי הפעילים לילה לפני השיגו תוצאות טובות יותר מאלו שויתרו על ההנאה.

גירוי מיני אצל נשים יוצר סוג של 'משכך כאבים'. צילום: CC BY spicros78

בשורה תחתונה

קיום יחסי מין לפני פעילות ספורטיבית לא בהכרח יועיל לביצועים טובים יותר, אך גם לא יזיק, אלא אם כן יגרום לכך שנישן פחות. יחד עם זאת הסקס כן עשוי לסייע לנו להירגע וכתוצאה מכך לישון טוב יותר ביום שלפני. כמו כן פעילות גופנית לא תוכל לפתור את כל הבעיות הקשורות לפעילות במיטה. דבר אחד בטוח, שניהם יהוו עבורנו מקור בלתי פוסק של הנאה.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.