כושר ותזונה: 12 מיתוסים נפוצים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
האם מדובר "באמיתות מקצועיות", או שמה מדובר במיתוסים? השמועות שסובבות אותנו בחיי היומיום ללא כל אחיזה במציאות או במדע יכולות לפעמים להטעות אותנו ולהוביל אותנו למקום אליו אנו לא רוצים להגיע. בסקירה הבאה אנפץ 12 מיתוסים נפוצים המתייחסים לעולם הספורט והפעילות הגופנית ואציג בפניכם את האמת המדעית לגבי אותם נושאים.
1.מיתוס – על מנת "לחטב" צריך לעשות הרבה חזרות עם מעט משקל בסטים
עובדה – בשביל לחטב משמע להוריד אחוזי שומן צריך להתאמן בעומסים מתמשכים ולשלב אימוני אירובי ותזונה נכונה.
2. מיתוס – הליכה שורפת יותר שומן מריצה.
עובדה – בהליכה אמנם אנו שורפים "יותר שומן" באחוזים אך כמות הקלוריות הנשרפות קטנה יותר. לדוגמא: אם בהליכה של 30 דקות תשרפו כ-200 קלוריות מתוכן כ-65% של שומן, הרי בריצה של 30 דקות אתם עשויים לשרוף כ-300 קלוריות מתוכן כ-50% ממאגרי השומנים. תעשו את החשבון ותראו שבסה"כ הכללי הריצה תשרוף עבורכם יותר.

3. מיתוס – על מנת לרדת במשקל צריך לאכול כמה שפחות, וכמה שפחות יותר טוב
עובדה – בשביל לרדת במשקל צריך לאכול כ-5-6 ארוחות קטנות במהלך היום, יחד עם הקפדה על אכילה מאוזנת של אבות המזון.
4. מיתוס – שומן הוא האויב
עובדה – ישנם שומנים טובים וחיוניים לגוף (בלתי רוויים) שאפילו עוזרים לשרוף שומן (אבסורד, אבל נכון) דוגמא לשומנים טובים: אבוקדו,שמן זית, אגוזי מלך, שקדים ועוד..ידוע גם כי צריכה של שומנים מסוג אומגה 3 מסייעת לשרפת שומן ואף מונעת מחלות רבות.

שומנים: יש גם שומנים טובים

5. מיתוס – כפיפות בטן יורידו לי את הבטן
עובדה – שילוב של פעילות אירובית (ריצה, רכיבה, שחייה, הליכה וכו') בשילוב תזונה נכונה יחד עם חיזוק שרירי הבטן יסייעו בהשטחת הבטן והפחתת אחוזי השומן. כפיפות בטן בלבד רק יחזקו את השריר אך לא יגרמו למעטפת השומן להיעלם.
6. מיתוס – אפשר להפחית שומן נקודתית רק מאזור מסויים בגוף
כמה פעמים שמעתם את המשפט: " אני רוצה להוריד רק באיזור של המותניים הטוסיק והירכיים " ?
עובדה – אין שום אפשרות להוריד שומן נקודתית. לא כדורי פלא ולא חגורות רוטטות. הם אולי ישרפו לכם את הכיס אבל לא את השומן. לא ניתן לכוון מאיפה נרצה שהשומן ירד, מומלץ לשלב פעילות אירובית, תזונה נכונה ומאוזנת יחד עם תרגילי חיזוק לכל חלקי הגוף.

7. מיתוס – אם אפסיק להתאמן השריר יהפוך לשומן
עובדה – שריר לעולם לא יהפוך לשומן ושומן לא יהפוך לשריר. רקמת השומן ורקמת השריר הן רקמות נפרדות
ולכל אחת תפקיד אחר , אולי תאבדו מנפח השריר ותעלו באחוזי השומן אבל ללא כל ספק הרקמות לא יתחלפו במקרה של הפסקת האימונים.
8. מיתוס – אחרי שש בערב אסור לאכול
עובדה – מומלץ לשלב אכילה מושכלת כל שלוש עד ארבע שעות. הבעיות מתחילה לקראת שעות בערב, בשעות בהם אנשים מרבים לנשנש ולבלות קרוב למקרר יותר ויותר. מכאן נולד המיתוס של "לא לאכול אחרי שש בערב". היו חזקים, תוכלו להמשיך לאכול גם אחרי שעה זו, רק הקפידו שזה יהיה אוכל ולא שטויות.
9. מיתוס – רצוי להתאמן ככל שאפשר וכמה שיותר – יותר טוב

עובדה – אימונים ארוכים ומייגיעים עשויים להוביל אתכם לאימון יתר, להוביל לפציעה ולמנוע מכם את התוצאות הרצויות. אם תרצו להפוך את האימונים לחלק מאורח החיים שלכם תצטרכו להקפיד על מנוחה וגם על אימונים קצרים יותר.
10. מיתוס – השרירים גדלים בשעה שאנחנו מתאמנים
עובדה – השרירים גדלים בזמן שאנו נחים, מתאוששים ומקפידים לצרוך את המזון בצורה נבונה.

11. מיתוס – אם לא מזיעים לא מרזים
מכירים את אלה על ההליכון עם קפוצ'ון באמצע הקיץ? רבים סבורים כי הזעה מוגברת מסייעת בתהליך שריפת השומן והקלוריות. חשוב להבין כי בתהליך ההזעה אנו מאבדים נוזלים ומינרלים. איבוד משקל במהלך אימון הינו מדד להתייבשות ולא להרזיה ,
את כל הנוזלים שתאבדו באימון הגוף ידרוש בחזרה כבר בלגימת המים הקרובה.
12. מיתוס – בפרוסת לחם קלוי (טוסט) יש פחות קלוריות מפרוסת לחם טרי
עובדה – ההבדל בין לחם טרי וקלוי הוא בהרכב המים ומים כידוע הם חסרי ערך קלורי.

נגמרו התירוצים והאגדות מתחילים לעבוד.

מאת: ינקי אובזילר יועץ ומאמן כושר אישי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.