הליכה נורדית – צעידה ספורטיבית בליווי מקלות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הליכה נורדית היא ללא ספק הלהיט שכובש את אירופה וסחף אחריו מיליונים מכל טווחי הגילאים. מדובר בהליכה המתבצעת בעצימות גבוהה באמצעות שני מקלות קלים ומיוחדים הניתנים להתאמה אישית בהתאם לגובה, משטח הליכה ומניעת זעזועים. המקלות עוצבו על מנת לתת דגש ולהפעיל  גם כן את פלג הגוף העליון בזמן הצעידה.

הליכה נורדית. צילום באדיבות וילם לוקס

היכן פותחה שיטת האימון?

האימונים בהליכה נורדית התחילו בפינלנד בשנות השלושים כאשר במקור תופעלה לאימונים בחודשי הקיץ עבור גולשי סקי במסלולים קשים. בשנת 1997 הוכר ענף זה באופן רשמי, הוקמה אגודה שהכשירה מדריכים והספורט צבר תאוצה במהירות ברחבי אירופה. כיום  הליכה נורדית הוא הספורט הצומח ביותר מבין ענפי הספורט השונים באירופה.

מהם יתרונות ההליכה נורדית? קבלו 8 עובדות

1. המקלות מעניקים תנופה, כך שההליכה נמרצת ומהירה יותר והתחושה רעננה.

2. קצב דופק הלב גבוה ב – 10% ושריפת הקלוריות גבוהה ב-20%-55%  מאשר בהליכה ללא מקלות.

3.  80%-90% משרירי הגוף מופעלים בשעת ההליכה (לעומת 60% בהליכה רגילה).

4. השימוש במקלות מקטין את העומס ממפרקי האגן, הברכיים, הקרסוליים, הצוואר, הכתפיים והגב.

5. מחזק את פלג הגוף העליון בנוסף לתחתון.

6. שיווי משקל ויציבות טובים יותר בזמן ההליכה.

7. המקלות מקנים יציבות ותמיכה לעמוד השדרה.

8. ניתן להתאמן בכל שטח: רחוב, פארק או ברחבי הטבע.

למי מתאים סגנון הליכה זה?

– צועדים המעוניינים להפיק יותר מן ההליכה.

– רצים המעוניינים באימון משלים.

– בעלי עודף משקל.

– בעלי מוגבלויות פיזיות כגון בעיות מפרקים וגב.

– שיקום לאחר פציעות וניתוחים.

 

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.