בוקר או ערב: מתי הזמן המושלם ביותר לאימון?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לעתים, השיקולים במהלך היום לביצוע פעילות גופנית הם לא רק קשורים ללו"ז היומי שלנו אלא גם "לשעון הגוף" המושפע ממספר גורמים פיזיולוגיים. יש את אלה המעדיפים לבצע אימון כושר דבר ראשון על הבוקר בעוד שאחרים לא יהיו מסוגלים לחשוב בכלל על אימון בשעות הבוקר ויעדיפו את אחר הצהריים. אז מתי הזמן הטוב ביותר לאימון? מתי הזמן הטוב ביותר לאימון אירובי או כוח? האם השעה בה אנו מתאמנים משפיעה על הביצועים שלנו?

הזמן הטוב ביותר לאימון: יש דבר כזה? צילום: MAX DIGITAL

מהו הזמן האופטימאלי לאימון גופני?

על פי מחקרים נראה כי בשעות אחר הצהריים המאוחרות (16-17) טמפרטורת הגוף נמצאת בשיאה, דבר המסייע לשרירים לתפקד בצורה האפקטיבית ביותר. זוהי כנראה אחת מהסיבות שרבים מאיתנו מעדיפים למלא את חדר הכושר בשעות אלה ולא בשעות הבוקר או הצהריים (בלי קשר ליום העבודה).

אימון כוח: טוב יותר אחר הצהריים?

במחקר שנערך גם כן, נמצא כי מצב הכוח שלנו עולה ב-5% סביב אמצע היום (בין השעות 15-17) ולפיכך הביצועים האנאירוביים כגון: ספרינטים או הרמת משקולות משתפרים ב-5% אחוזים לקראת שעות הצהריים המאוחרות.

האם אימון אירובי טוב יותר אחרי הצהריים?

כן. מסתבר שהמערכת האירובית גבוהה יותר ב-4% אחר הצהריים.

האם פציעות מתרחשות פחות אחר הצהריים?

הנה לכם סיבות נוספות לאימון אחר הצהריים. שעות אחר הצהריים לאימון כושר הן השעות הטובות ביותר לא רק לביצועים הגופניים אלא גם למניעת פציעות, וזאת מ-3 סיבות מרכזיות:
1. אנחנו ערים יותר וקשובים לגוף.
2. טמפרטורת הגוף נמצאת בשיאה ולכן גם השרירים יהיו חמים וגמישים יותר.
3. היכולת של השרירים לייצר כוח נמצאת בשיאה.
בגלל שלושת הסיבות המוזכרות, הסיכוי שלנו להיפצע בשעות אחר הצהריים קטן יותר.
זמן האימון: לא רק בריא ללוח הזמנים שלכם, עכשיו טוב גם למזעור הפציעות.
אימוני אחר הצהריים: הסיכוי להיפצע קטן יותר

אם אני מתאמן בשעות הבוקר: האם האימון לא יהיה  בכל זאת יעיל יותר?

אל תטעו. אימון בוקר ימשיך להיות יעיל – אל תוותרו עליו! אולם תוכלו להוציא מעצמכם מעט פחות אבל תאמינו לי, עשו מה שמשתלב הכי טוב מבחינתכם בסדר היום, אם צריך – פשוט השכימו קום. בשורה טובה לאלו שבכל זאת החליטו שהבוקר עושה להם טוב: במחקר נוסף נמצא כי מתאמני הבוקר מצליחים להתמיד באימונים הרבה יותר מאלו המתאמנים אחר הצהריים. אז הנה, בכל זאת נתנו לכם סיבה מספיק טובה להמשיך ולהתאמן גם בשעות הבוקר.
מתאמני הבוקר: מתמידים יותר באימונים

האם אימון בשעת ערב מאוחרת יפגע לי בשינה?


רוב המחקרים תומכים בכך שפעילות גופנית משפרת את איכות השינה, אבל האם אימון בשעת לילה מאוחרת עשויה לפגוע בשינה? מחקרים הראו שיפור באיכות השינה גם אצל מתאמני הבוקר וגם אצל מתאמני אחר הצהריים כאחד, אבל זה לא ברור לחלוטין אם אימון סמוך לשעות השינה (חצי שעה עד שעה) עשוי לפגוע בשינת הלילה, וזאת לאחר מחקרים שבדקו זאת אבל לא מצאו כל השפעה רעה על השינה.

בשורה התחתונה: אז מתי כדאי להתאמן?


אם בלבלתי אתכם, ואתם עדיין מתקשים להחליט באיזה שעה להתאמן ביום, יש לי חדשות עבורכם: הבחירה הייתה ונמצאת בידיים שלכם! לא משנה מה תקראו, ולא משנה מה יגידו לכם, הבחירה בשעת הפעילות מבוססת ברובה על המטרות האישיות, לוח הזמנים וסגנון החיים של כל אחד מאיתנו.  מומלץ תמיד לבחור בזמן שתואם את אורח החיים האישי, וזאת בכדי שלא תרגישו שהאימון הופך לשעבוד או מטלה מיותרת עליה אתם רוצים רק לסמן V.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.