אין זמן לחדר כושר? כך מוצאים זמן לאימון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

כשנמצאים במרוץ החיים, אנו גם מתקשים למצוא זמן לתחביבים, שלא לדבר על אימון גופני. רבים מאיתנו חוטפים כאב ראש רק מלהסתכל על היומן ולוח הזמנים הצפוף והאימון הגופני נשאר בכלל בגדר גחמה. לפתוח דף חדש ולתת אות חיים לסדרי העדיפויות אפשר לעשות בכל שלב בחיים. את אורח החיים אפשר לשנות אחרי החגים, בפתיחת החורף, בסיום הקיץ וכך רשימת "הזמנים המועדפים" יכולה להשתנות מאדם לאדם. מי מאיתנו לא אמר פעם: "אני צריך למצוא יותר זמן לעצמי" או "אני מחכה שיתפנה לי יותר זמן" . אלו משפטים שנאמרים כמעט בכל יום, אבל למי בכלל אתם מחכים?! זמן לא יגיע אליכם כדרך קסם על אף שלכולנו יש זמן שווה לאורך היום. אפשר להיכנס לתהליך ולנסות לשנות, זו אמנם לא משימה קלה אבל התוצאות שתשיגו יהיו שוות את המאמץ.

מוצאים זמן לתהליך: זמן אינו מגיע כדרך קסם

אז אחרי הכל: איך מוצאים זמן לספורט?

חשוב להבין כי זמן זה עניין של סדרי עדיפויות. לכל בני האדם שאני מכיר יש את אותן שעות. אותן 24 שעות או אם תרצו 168 שעות בשבוע. אני לא מכיר מישהו שיש לו דקה אחת יותר או פחות. בזה אפשר לומר שלכולנו יש בדיוק את אותו הדבר. אנחנו היחידים להחליט מה לעשות עם כל דקה ושנייה במהלך היום. אדם עובד בממוצע 8-9 שעות, ישן בין 6 ל-8 שעות ונותר לפחות עם 6-8 שעות נוספות לזמן איכות בו יוכל גם לדאוג בדברים האישיים כמו (ילדים, משפחה, חברים, בילויים, סידורים, בנקים, מספרה, דואר, פייסבוק, בתי קפה ו….אימוני כושר). אין בעולם אדם שלא יכול למצוא לפחות 2-3 מקסימום 4 שעות בשבוע לאימון גופני. אתם יודעים מה? נניח אפילו שתצטרכו רק 6 שעות, נחשיב גם את זמן הנסיעה ואת כל ההתארגנות סביב. נו…תוך כדי קריאת שורות אלו: מצאתם איזה שעה, שעתיים או יותר? אני בטוח שכן! עדיין לא? אז תנו לי לחדד לכם כמה דברים.

מוצאים זמן לאימון. צילום: MAX DIGITAL

1. בואו נפתח יומנים

כשאני נשאל במהלך היום ומתבקש לתת טיפ אחד ועיקרי למציאת זמן לפעילות גופנית אני תמיד אומר: תתחילו להכניס את הפעילות ליומן בדיוק כמו כל פגישה אחרת! זה עובד אצלי באופן אישית וזה עבד עם עם מאות מתאמנים המיישמים את הדרך עד היום. אתם תוהים איך בכל זאת אפשר להכניס את הפעילות הגופנית בין לוח הזמנים שעולה על גדותיו? ראשית, קחו את היומן, קחו כיסא ועכשיו שבו. תעצמו את העיניים וקחו נשימה עמוקה. אם עבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה שעשיתם את זה אתם מוזמנים לעשות זאת שוב…עכשיו שאתם מעט יותר רגועים, תפתחו את היומן ותתחילו לעבור על השבוע הקרוב…אפילו על החודש הקרוב. אני בטוח שיש כמה חורים ריקים בהם אין איזו ישיבה דחופה או פגישה להצלת המולדת. עכשיו זה הזמן לסמן במקומות הריקים את אימון הכושר….כן…כן ואפילו את השעה! כדאי להוסיף הערה ליד האימון כמו למשל: "ריצה בפארק" , "אימון משקולות בחדר הכושר" , "שעור פילאטיס אצל נועה" , "טניס עם רוני" או כל דבר אחר וספציפי שנוגע לפעילות. תכנון מראש יקל עליכם למצוא זמן לאימון וגם להופיע אליו! הכנסת הפעילות ביומן תכניס תוקף לפעילות ממנה יהיה לכם קשה להיעדר.

2. פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת…

רוב מכוני הכושר פתוחים כבר משעות הבוקר המוקדמות (6:00 בבוקר ולעתים גם מוקדם יותר) כך שאין לכם תרוץ. נכון שבתקופה זו של השנה מזג האוויר בבוקר גורם לנו להעדיף להישאר מתחת לשמיכת הפוך ולוותר על האימון, אבל אל תשכחו כי ביצוע של אימון גופני מיד בשעות הבוקר תגרום לכם לתחושה טובה יותר שתלווה אתכם לאורך כל היום לצד אנרגיות גבוהות יותר. תזכרו תמיד את ההרגשה של אחרי. תזכרו איך זה מרגיש להגיע למקום העבודה ב-9:00 בבוקר כשמאחוריכם אימון כושר, מקלחת וארוחת בוקר. תזכרו איך האנרגיות שלכם במשרד לעומת שאר חבריכם שזה עתה רק התעוררו. האם יש הרגשה טובה יותר מזו?

3. מתחילים לקצר – לא חייבים רק אימונים ארוכים

אתם חושבים כי אין לכם דקה פנויה במהלך היום לפנות לאימון? מסתבר שלכולם יש זמן לאימון גופני גם אם אתם בטוחים כי מצרך הזמן יקר יותר עבורכם, אפילו יותר מראש הממשלה. בואו נהיה ממוקדים ותכליתיים. אין סיבה שתתאמנו שעתיים או יותר כאשר גם אימון משולב של 30 עד 60 דקות, יכול לספק לכם את התוצאות לירידה במשקל, פיתוח וחיזוק השרירים יחד עם שיפור הכושר הגופני (על זה כבר כתבתי כאן בעבר). כשאני מדבר על אימון משולב אני מדבר על אימון המחולק בצורה חכמה והוא כולל בתוכו גם את האימון האירובי (ריצה, הליכה, רכיבה, חתירה) יחד עם האימון האנאירובי (משקולות, גומיות, משקל גוף וכו') והוא אינו עולה על 60 דקות של פעילות. התפיסה המוטעית כי "הכל או לא כלום" איננה נכונה כאשר זה מגיע לאימון גופני. לעתים, המחשבה על אימון ארוך ומייגע גורמת לנו לוותר על האימון כבר בשלב צחצוח השיניים בבוקר. לא רוצים משולב? מחפשים משהו קצת אחר? נסו לשלב! יום אחד תגיעו לשיעור ספינינג של 45 דקות, ביום שלאחריו תגיעו ל-45 של אימון כוח, ביום אחר תצאו ל-30 דקות של ריצה בפארק וכך הלאה, על פי היכולת והחיבור שלכם לסוג כזה או אחר של פעילות. אימוני כושר "קצרים" מהרגיל ומגוונים יתנו לכם את החשק לעסוק בפעילות מלכתחילה ולא לוותר עליה בגלל מגבלת הזמן.

קצר ומגוון: גם זה יכול ללכת…

4. אפשר גם בצהריים

יותר ויותר מועדוני כושר מבינים היום את החשיבות של מצרך הזמן, ובהתאם לכך מציעים תכניות מהירות או שיעורי סטודיו התואמים את שעות לעובדים בצהרי היום. בדרך כלל זה מחולק כך: כ- 20-30 דקות של אימון, מקלחת והיישר לארוחת צהריים הבריאותית. לכמה זמן תעדרו ממקום העבודה? סביב ה-60-70 דקות (שעה וחצי לכל היותר) כולל ארוחת צהריים. כפי שכבר ציינתי, מוטב לבצע אימוני כושר קצרים מאשר לא לבצע בכלל. טיפ נוסף עבור המתלבטים: בשעות הצהריים רוב מועדוני הכושר ריקים מתנועה וממתאמנים. תוכלו לבצע אימון על מחזורי, כלומר: ביצוע סדרת תרגילים (4-6 תרגילים) ואחריה פעילות אירובית מדודת זמן (דילגית, דקה של ריצה וכדומה) – וחוזר חלילה (על-פי מספר המחזורים). בגירסה אחרת תוכלו לבצע תרגיל כוח אחד ומיד אחריו לבצע תרגיל אירובי קצר כמו ריצה/ מדרגה, דילגית וכדומה. התנועה המדולדלת ממתאמנים בשעות הצהריים היא זו שתאפשר לכם גם לנוע בין שניים או שלושה מכשירים באין מפריע. שווה לנסות.

5. אימוני ערב: כי זה אף פעם לא מאוחר

השעות 20-00 או 21-00 בערב לא מסמנות רק את השעה של מהדורת החדשות! אפשר לסיים את יום העבודה ולנסוע ישירות לחדר הכושר או פשוט להחליף בגדים ולצאת לריצה, רכיבה על אופניים או אפילו צעידה רגועה. אם סיימתם את יום העבודה מוקדם יותר מהרגיל וכבר הספקתם לבלות קצת זמן בחיק המשפחה, אפשר גם לפנות שעה שכולו שלכם. שעה שלכם עם עצמכם. שעה שתעשה רק טוב עם גופכם. תחשבו כמה שעות ישבתם היום, לא מגיע לגוף קצת להיות יותר בתנועה?

הכל עניין של סדרי עדיפויות

כמו אנשים רבים, ייתכן ואנחנו מבזבזים את רוב זמננו על אחוז קטן מהמטלות היומיות. דגש על סדר עדיפויות יבטיח שתבזבזו את הזמן והאנרגיה על אותן מטלות שחשובות לכם באמת. עכשיו תשאלו את עצמכם: האם הבריאות חשובה לי בכלל? האם לא אוכל לפנות 3 שעות בשבוע לביצוע של פעילות גופנית? לא בטוחים מה טוב יותר עבורכם? תוכלו לקרוא את הכתבה: "בוקר או ערב: מתי הזמן המושלם לאימון?" אני בטוח שכל אחד יכול למצוא זמן לאימון גופני, כי אחרי הכל: הכל עניין של סדרי עדיפויות בחיים.

בשורה התחתונה ו….קצת השראה

משפט שאני דואג לשנן כמעט בכל יום לעצמי ולאנשים הסובבים אותי בזירה הספורטיבית. משפט חכם של אדוארד סטנלי שאמר פעם: "מי שלא מוצא זמן היום לאימון גופני יצטרך בבוא היום למצוא זמן לטיפול במחלות שלו". זכרו תמיד כי האימון אמור להשתלב בסדר היום שלכם ולא להיפך.

אל תשכחו: אמנם הזמן של כל אחד מאיתנו טס – אבל החדשות הטובות הן שאנחנו מטיסים את המטוס"

בהצלחה!

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.