7 מיתוסים ועובדות:נשים וספורט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בתחום הכושר קיימים מיתוסים שהקשר בינם לבין המציאות קטן עד לא קיים. האם אימוני שחייה יקטינו לך את החזה? אימוני משקולות יהפכו אותך לשרירית וגברית? ואיזה אימון יגרום לך לירידה במשקל? לפנייך 7 מיתוסים והעובדות על נשים ועולם הספורט שכדאי לך לדעת.

לנשים או גברים? או לשניהם כאחד?

1. האם נשים יהיו גמישות בכל מצב יותר מגבר?

אמת. הגמישות אמנם לא תופיע בעצמה ללא אימונים, תרגול ותזונה נכונה. מבחינה פיזיולוגית לנשים יהיה קל יותר להגדיל את טווחי התנועה על ידי הארכה של השרירים והרצועות.

2. האם ניתן להוריד שומן מאזור נקודתי?

טעות. אי אפשר להיפטר משומן רק מאזור אחד בלבד. בכדי להוריד את השומן, חייבים קודם לשים דגש על הרזיה והורדת אחוזי שומן באופן כללי בכל חלקי הגוף (זה כבר מתרחש בצורה אוטומטית כאשר משלבים אימוני כושר ותזונה נכונה). לכן, יהיה עלייך להקפיד על בניית מסת שריר ובמקביל גם לעודד את ההוצאה האנרגטית בכדי שתוכלי להיפטר מהשומנים העודפים. עבודה על אזור מסוים בלבד לא תעודד את ההרזיה סביב מקום זה אלא רק תחזק את האזור ולעתים אף יכולה לגרום לחוסר פרופורציות לעומת שאר חלקי הגוף. אימוני כושר לכל חלקי הגוף יחד עם פעילות אירובית (לשרפת קלוריות ושומנים) יחד עם תזונה נכונה ומאוזנת יכולים להיות הפתרון הטוב ביותר עבורך.

3. האם אישה שמרימה משקולות תקבל גוף גברי?

טעות. בכדי שתוכלי לפתח מסת שריר זהה לזו לשל גבר, על גופך להיות בעל רמות גבוהות של הורמון הטסטוסטרון- הורמון המין הגברי. רמות של הורמון הטסטוסטרון אינן גבוהות בגוף האישה ולכן גם אימוני משקולות אינטנסיביים לא יגרמו לך להיראות שרירית, את יכולה להיות רגועה. נשים שריריות (מפתחות גוף מקצועיות) שנראות מבחינה שרירית כמעט כמו גבר נוטלות חומרים נוספים ביניהם סטרואידים אנאבוליים האחראיים על תהליכי התפתחות אלה.

4. האם אימוני שחייה יקטינו לך את החזה?

טעות. זהו מיתוס שקיים כבר עשרות שנים והוא עדיין חי ובועט בקרב הורים לשחייניות צעירות. שחייה אמנם תחזק את שרירי החזה אך לא תקטין את רקמתו. מבנה החזה וצורתו מושפע מאחוז השומן שיש בגוף ומהקוד הגנטי של כל אחת ואחת. את יכולה להמשיך לשחות בשקט, אימוני שחייה לא יקטינו לך את החזה.

5. האם אישה ברוב המקרים תהיה חלשה מהגבר למרות שתכנית האימון זהה?

אמת. מבחינת התפתחות השרירים ואפשרות לפיתוח הכוח זה שונה מגבר לאישה. ההתפתחות של מסת השריר אצל אישה נמוכה מזו של הגבר וזאת מאחר והורמון הטסטוסטרון (הורמון המין הגברי) לא נמצא באותן רמות כמו אצל הגבר, והתפתחות מסת השריר מווסתת בעיקר על ידי הורמון זה. לכן, נשים וגברים (בצורה טבעית) המבצעים את אותה תכנית אימון לא יוכלו להיות זהים בכוחם.

6. האם פעילות גופנית תגרום לי לעייפות?

טעות. בדיוק להפך, פעילות גופנית לא רק תכניס אותך לכושר טוב יותר אלא גם תעניק לך תחושה אנרגטית גבוהה יותר. פעילות גופנית גם תעזור לך להפיג את העייפות, הסטרס וכל שאר המחסומים שהצטברו במהלך היום.
7. האם אימון קבוע יגרום לי תמיד לירידה במשקל?
אימון החוזר על עצמו פעם אחר פעם יכניס את הגוף לסטאטוס קוו ובעטיו הגוף יישאר תקוע. המפתח הוא: להחליף את תכנית האימון לעיתים תכופות. למשל: באימון אחד תתחילי עם קבוצת שרירים מסוימת וסיימי עם אחרת ובאימון הבא התחילי להפך. דוגמא נוספת היא שינוי במספר החזרות. צאי מהמסגרת הקבועה של 15 החזרות. לדוגמא: באימון אחד התאמני בטווחי חזרות של 6 עד 10 חזרות ובאימון אחר התאמני בטווחים של 10 עד 15 חזרות. גווני את האימון ותראי שמשמעות הדבר הוא שתעלי במסת השריר, תתחטבי, תתעצבי וחילוף החומרים שלך יהיה מהיר יותר.

מאת: מלי אלנקרי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.