7 המצרכים הדרושים לפעילות גופנית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לא כולנו חיים כספורטאים מלידה, חלק מאיתנו אפילו גם צריכים דחיפה או שתיים כדי ליישם ולהתמיד בתכנית האימון. איזה פריט יאפשר לכם לדעת מתי אתם צריכים לדחוף את עצמכם קצת יותר? מה יעזור לכם להרים משקלים גבוהים יותר? ומי ישמור עליכם בתוך הגבולות והיעדים שהצבתם לעצמכם? אלו הם 7 המצרכים הדרושים לכל מתאמן מתחיל ומתקדם כאחד.

המצרכים הדרושים

1. מצאו לכם פרטנר

לא מחשב, לא גאדג'ט ולא עוד אביזר אלקטרוני. בראש ובראשונה בחרתי לציין כי דרך מצוינת לשמור על המוטיבציה היא מציאת פרטנר שאיתו תוכלו לבצע את הפעילות. בדיוק כך, לפני שאר הדברים החומריים כדאי ללכת על האפשרות של מציאת בן אנוש. קבעו ימים וזמנים קבועים כך שלאף אחד מכם לא יהיה "נעים" אפילו לבטל. כך למעשה תוכלו להיצמד ללוח הזמנים. מחקרים רבים מראים שבן זוג / שותף לאימונים / מאמן כושר או חבר ישמור אתכם עם רמות מוטיבציה גבוהות יותר, וכן, סיכויי ההתמדה יהיו גבוהים גם כן.

2. לא תוכלו בלי מוזיקה

נגן מוזיקה בעיני זה אחד הדברים החשובים בייחוד לפני פעילות אירובית ממושכת.מוזיקה מספקת למתאמן פוקוס ועניין המפיג את השעמום כתוצאה מהאימון. אלו המתאמנים עם מוזיקה אהובה מרגישים בהרגשת ה"היי", תחושה נהדרת המסיחה את כל המגבלות באימון. מוזיקה גם ידועה כמעוררת. אדם המסיים יום עבודה מונוטוני ומשעמם, ישבור שגרה ויכנס לאנרגיות חדשות כתוצאה מהאזנה למוזיקה במהלך האימון. מסתבר אפילו כי במחקרים מסוימים אף נמצא כי אימון עם מוזיקה יסייע לכם להרים משקלים כבדים יותר. מוזיקה מסייעת לאימון להיות אפקטיבי יותר. הידעתם כי אימון עם מוזיקה עשוי לעלות את סיבולת המתאמן ב- 15% עד 20% יותר?
שותף לאימונים: דרך מצוינת להתמדה

3. שעון דופק

שעון דופק ייתן לכם את טווחי הדופק המומלצים בהתאם למטרה, יתריע בפניכם על דופק "נמוך מידי" או "גבוה מידי", למעשה, זהו המאמן האישי שלכם לאורך כל הפעילות. כן, אך ורק עבודה בטווחי דופק נכונים תוביל אתכם לתוצאות. לדוגמא: אדם המבצע צעידה יומית על אותם מהירויות ודפקים למשך שנים, לא יוכל להתלונן על כך שאינו יכול לרוץ, למרות שמבצע פעילות גופנית מידי יום. בכדי לשפר את הסיבולת לב ריאה, יצטרך אותו אדם לעבוד בדפקים גבוהים יותר (לא גבוהים מידי כמובן) ולכן יש מקום לעבודה עם שעון דופק שייתן את דופק המטרה ויסייע לכם לשמור עליו לאורך האימון. לסיכום: שעון דופק יאפשר לכם לדעת מתי אתם צריכים דחיפה נוספת או לחלופין, מתי אתם צריכים להרגיע את הקצב.


4. נעלי ריצה

איך תוכלו לוותר על נעלי ריצה? לבחור נעל זה כמו לבחור משקפי ראייה, ההתאמה חייבת להיות אישית ומותאמת לאדם ולאופי הפעילות. חשוב לזכור שכבר מזמן נעלי הריצה לא מתפקדות בתור נעליים אופנתיות שמתאימות רק לבגדים, יש לנעליים טכנולוגיה בפני עצמה – דבר שכמובן מייקר את העלות אבל במקביל משפר את החוויה והנוחות. רגע לפני שאתם נכנסים לפעילות גופנית, הקפידו למצוא נעל שתהיה מתאימה ונוחה. לעתים שימוש בנעל ספורט לא נוחה יכולה לגרום לחוסר הנאה וכתוצאה מכך גם לפרישה מהפעילות.
שעון דופק: לדחיפה נוספת או האטה

5. אתם חייבים יומן

אתם צריכים יומן לא רק כדי שתרשמו את הפגישות ואת ההוצאות החודשיות שלכם, עכשיו תצטרכו יומן כדי להכניס את האימונים שלכם לתוכו. כן, בטח כבר שמעתם את זה יותר מפעם "להכניס את האימון ליומן". רישום האימון ביומן בדיוק כמו כל פגישה חשובה אחרת תחייב אתכם הרבה יותר כלפי עצמכם, כלפי חדר הכושר, המאמן או כל מקום פעילות אליו אתם הולכים.

6. תפריט תזונה אישי

אתם יכולים לעבוד על שרירי הבטן מבוקר ועד ערב, אבל בלי תזונה חכמה, שום דבר לא יעזור. אפילו אם שרירי הבטן יהיו חזקים כסלע, עדיין הם עשויים להתכסות במעטפת שומן שתסתיר את השרירים המשורטטים או אם תרצו את "הקוביות". כך זה נכון גם לכל אזור בגוף. לתפריט תזונה אישי יש חלק חשוב ובלתי נפרד מתכנית האימונים. תפריט תזונה אישי שומר על צריכת קלוריות נכונה לאורך היום יחד בשילוב אכילה מושכלת הכוללת את כל אבות המזון. בכל מקרה, תמיד מומלץ להתייעץ עם דיאטן או דיאטנית קלינית בנושא ולא להסתמך על ידע קודם או ניסיון בלבד.

7. מצאו לכם מסגרת

ישנה חשיבות עליונה במציאת מסגרת תומכת יחד עם הרצון לשמור על כושר גופני טוב. מסגרת תשמור עליכם בתוך הגבולות והיעדים שהצבתם לעצמכם. להלן 4 אפשרויות למציאת מסגרת ספורטיבית:
א. הצטרפו לשעורי סטודיו בליווי של מדריך (קיקבוקס, ספינינינג, יוגה, פילאטיס).
ב. רכשו אביזר דיגיטאלי לשדרוג האימון. אביזר כדוגמת מד צעדים (שכמובן מציג את נתוני הפעילות עם זיכרון ארוך טווח) או שעון דופק וקלוריות (שייתן לכם את טווחי הדופק והקלוריות שנשרפו בפעילות).
ג. שכירת שרותיו של מאמן כושר אישי אשר יסייע לכם בתהליך. אם אתם לא יוצאים לחדר הכושר – חדר הכושר יגיע אליכם.
ד. הצטרפות לקבוצות פעילות קטנות. לא חסרות קבוצות מסוג זה ברחבי הפארקים או בחדרי הכושר ברחבי הארץ, פשוט חפשו, הצטרפו ותהיו חלק מהם.
קבוצת אימון קטנות: מסגרת תומכת ומחייבת
אין מה לעשות, בני האדם חייבים להציב יעדים יעדים ולאמוד את קצב ההתקדמות כל הדרך עד לכיבושם. הצבת מטרה ללא יעדים היא זו שגורמת לנו פחדים ואף לכישלון. ברגע שתהיו במסגרת המציבה לכם יעדים, מהר מאוד תמצאו את עצמכם לוקחים חלק בפעילות המאתגרת ולא רק לשם עשיית הפעילות הגופנית אלה גם נהנים ממנה. אל תשכחו כמה תועלות תוכלו להפיק כתוצאה מהאימון, וזכרו תמיד את ההרגשה העילאית ותחושת הריחוף המלווה אתכם בסיום, ההרגשה שאליה כולם מתמכרים.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.