7 צעדים להצלחה באימונים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
פעילות גופנית היא לא הבחירה המועדפת על רובנו אך עדיין חשוב להכניסה לאורח חיינו. זה לא סוד, כדי לשמור על אורח חיים בריא, גוף מעוצב ומחוטב עלינו לשמור על עקביות בכל נושא הפעילות הגופנית ולהתמיד בה לאורך זמן. אם גם אתם מתקשים להצליח בתכנית האימון ולהתמיד בה, בעזרת שבעת הצעדים הבאים תוכלו להפוך את הדרך לקלה יותר.

ברוב שנותי בתחום הכושר נשאלתי לא פעם על עניין ההתמדה בפעילות הגופנית ועל איך ניתן להפוך אותה לחלק מאורח החיים שלנו. לא תמיד הכל עניין של יותר חזרות, סטים או תרגילים. לפעמים שינויים קטנים בתפיסת האימון, במהלך היום ובדרך החיים, יכולים להיות השינויים הגדולים שיובילו לתוצאה לה אנו מייחלים.

אז רגע לפני שאתם מרימים ידיים קבלו 7 צעדים להצלחה באימונים:

 

שינויי תפיסה קטנים שיובילו לתוצאות הגדולות

1. הכניסו את הפעילות הגופנית ללו"ז השבועי
 

כן, כבר שמענו את זה יותר מפעם "לרשום את האימון ביומן". רישום האימון ביומן בדיוק כמו כל פגישה חשובה אחרת תחייב אתכם הרבה יותר כלפי עצמכם, כלפי חדר הכושר, המאמן או כל מקום פעילות אליו אתם הולכים.
2. הפכו את האימון שלכם ל FUN
 

אוהבים לשמוע היפ הופ, טראנס, רוק? לא משנה איך תעדיפו את זה, העיקר שתהיה לכם מוזיקה מועדפת שאתם אוהבים לשמוע, קחו איתכם לאימון אוזניות והתחילו לזמר בזמן הריצה והרמת המשקולות. אחרי הכל, הפכו את האימון למסיבה, ומי לא ירצה ללכת למסיבה לפחות 3 פעמים בשבוע?
3. צרו לעצמכם גיוון בשגרת האימון
 

כדי שלא תשתעממו משגרת האימונים ובכדי שהמוטיבציה לא תרד מומלץ ליצור גיוון בתוכנית האימון, לדוגמא: יום אחד בצעו הליכה בחוץ עם חבר או חברה וביום אחר תלכו לחדר הכושר ותשלבו זאת עם שחייה. כנסו יותר לשיעורי סטודיו וגוונו ביניהם, כך שביום אחד תכו בשקי האגרוף וביום אחר תדוושו על אופני ספינינג. הגיוון לא רק יפיג את השעמום אלה גם יתרום משמעותית לכושר הגופני ולמראה הגוף. מונוטוניות באימון לא רק תפגע במוטיבציה שלכם אלה גם בתוצאות.
 

נסו לשבור שגרה באימונים ותגוונו

4. קבלו דחיפה ממאמן כושר
 

אם אתם גם אתם מרגישים שכבר ניסיתם הרבה אך בכל זאת קשה לכם לזוז ולקום מהכורסה, שכרו לעצמכם מאמן כושר אישי שיוכל לתת לכם "דחיפה". בעזרת מאמן כושר אישי תהיו מחויבים יותר לפעילות ולהתמדה באימונים והוא מבחינתו יהיה מחויב לכם לתוצאות. לא חייבים לשכור את שירותיו של מאמן כושר אישי על בסיס קבוע, אך לחסרי המוטיבציה והעצלנים זהו פתרון ראשוני נהדר.
5. זוזו במהלך היום
עליה במדרגות, טיול עם הכלב, הליכה למכולת ברגל או אפילו חנייה מרוחקת יסייעו לגופכם לשרוף יותר קלוריות גם כשאתם "לא ממש" בפעילות גופנית. על 10,000 צעדים ביום כבר שמעתם? הליכה של עשרת אלפים צעדים ביום תתרום משמעותית לבריאות הלב ותעזור גם בתהליך הירידה במשקל. מומלץ להיעזר במד צעדים איתו תוכלו ללכת כל היום כדי לקבל את התמונה הכללית לגבי מצבכם היומי, תוכלו לקבל מוטיבציה ולעלות את המודעות העצמית לגבי נושא זה.
6. תפסיקו לחפש תירוצים
תירוצים יש בלי סוף ותאמינו לי שאני יכול למכור לכם כמה טובים. אבל אחד הדברים החשובים כשרוצים להיכנס לכושר זה להפסיק מיידית עם התירוצים. עם כל התירוצים שבעולם, עדיין לא מצאתי תרוץ טוב לכך שתזניחו את הבריאות ואת הגוף שלכם. שנו את הגישה וחפשו הזדמנויות להתאמן מאשר להתעסק בחיפוש תירוצים. הגישה שלי היא כזאת: מי שלא רוצה להתאמן לא חייב לעשות זאת, אימון גופני הוא בחירה שלנו, אבל אם בחרתם בדרך של אימון, פשוט אל תחפשו במקביל גם דרכים להתחמק ממנה.
 

7. אל תאמרו הכל או לא כלום- אמרו כן גם לאימונים קצרים
מרבית המתאמנים המדלגים על האימון הם דווקא אלה הבטוחים כי אימון של פחות משעתיים אינו אפקטיבי, ורק מהמחשבה שלא יוכלו להקדיש לכך את הזמן, אינם מתאמנים כלל וכלל. ראשית חשוב להדגיש כי גם אימון של 20 דקות יכול להיות אפקטיבי לא פחות, אבל בטוח יותר אפקטיבי מאשר דילוג מוחלט על הפעילות. מחקרים אחרונים מראים כי גם לאימונים קצרים יש השפעה לא קטנה על הכושר הגופני ועל השרירים, כך שגם אם יש לכם רק 20-30 או 40 דקות זה יכול להיות אפקטיבי בהחלט.
 

מאת: שי אלנקרי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.