17 טיפים להקמת חדר כושר ביתי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
אין לכם זמן ללכת לחדר כושר? אל תדאגו, אפשר להביא אותו אליכם הביתה. עם השקעה לא גדולה, חדר פנוי והמון רצון לעסוק בפעילות גופנית, גם לכם יכול להיות חדר כושר ביתי שמספק עבורכם את כל מה שצריך ומבלי לצאת מהבית. למרבית האוכלוסייה כיום יש מנוי למכון כושר, ומחציתם אפילו לא מנצלים את המנוי מפאת חוסר זמן, חוסר מוטיבציה או שפשוט לא נהנים מההמוניות השוררת סביב.
בחדר הכושר הביתי לא תצטרכו לחכות בתור למכשירים, לא תצטרכו להתבוסס בזיעתם של אחרים והכי חשוב לא תצטרכו לצאת מהבית כדי להתעמל. מכשירי הכושר תמיד יהיו שם בשבילכם במשך 24 שעות ובכל רגע נתון, בבוקר לפני עבודה, בערב אחרי העבודה, בשבת, בחג ובכל זמן שרק תרצו.
זמין בכל זמן שרוצים. צילום: Max digital

לפניכם מדריך מקוצר עם 17 טיפים חיוניים רגע לפני שאתם מחליטים לבנות חדר כושר ביתי:
1. אוורור. דבר ראשון לפני הכל זה האוויר שאנחנו נושמים, זה שבלעדיו יהיה קשה לנו בכלל להתקיים. חשוב לבחור חדר מרווח ומאוורר בכדי שהאווירה בחדר תהיה נוחה לאימון ותאפשר זרימת אוויר לחדר בצורה תקינה.
2. חלון. רצוי לבחור חדר עם חלון, במידה ואין לכם כזה, כדאי להשתמש במאוורר גדול שיאוורר את החלל.
3. מוזיקה. איך אפשר בלעדיה? כדאי להכניס לחדר מערכת שמע או טלוויזיה כדי להכניס קצת קצב לאימון עם המוזיקה המועדפת עליכם שתכניס לכם קצת קצב וחיים לאימון.
4. מראה. לא רק בשביל שתוכלו להסתכל כמה יפים וגדולים השרירים שלכם. רצוי להכניס מראה גדולה לחדר, כזו שתיתן תחושת מרחב ותגדיל את החלל ויזואלית.
5. תאורה טבעית. דאגו לתאורה חמה ולא קרה ופלורוסנטית, כך תוכלו לראות את עצמכם באור טבעי ונעים הרבה יותר.
6. שטיחונים. כדאי להכניס לחדר שטיחונים מגומי לספיגת הרעש והגנה על הרצפה או הפרקט.
7. מזרן אימון. הכניסו לחדר מזרן עליו תוכלו לבצע מגוון רחב של תרגילי כושר בשכיבה על הרצפה ועם נוחות מקסימלית. רצוי מזרן עבה כדי שלא תצטרכו להרגיש את נוקשות הרצפה בגב או בכל אזור אחר. מחיר: בין 50 ל-100 ₪.
8. כדור פיטבול (SWISSBALL). אחד היותר מועדפים עליי, זה שלדעתי גם אי אפשר בלעדיו. עליו תוכלו לבצע כמעט כל תרגיל שרק תרצו, הוא ישמש לכם כספסל לישיבה, שכיבה ותמיכה. שימוש בכדור יחזק את כל שרירי הגוף בדגש על שרירי בטן, גב והמייצבים. מחיר: בין 70 ל- 200 ₪.
9. משקולות יד ורגל. איך אפשר בלעדיהם? בעזרת משקולות יד לא יהיה תרגיל שלא תוכלו לבצע או קבוצת שריר שלא תוכלו להפעיל. בעזרת משקולות יד תחזקו את כל שרירי הגוף יחד עם ההתנגדות, העלאת מסת השריר ועיצוב הגוף.  בעזרת זוג משקולות אפשרי שתבצעו את כל תרגילי חדר הכושר בשכיבה או בעמידה, על המזרן או בישיבה ואפילו על כדור הפיטבול. מחיר: בין 5 ל-15 ₪ לק”ג.
10. גומיות כושר. יכולות להחליף את המשקולות או אפילו לחקות את התנועות של תרגילי הכוח מחדר הכושר, אבל אני הייתי מציע לרכוש כתוספת אליהם ולא במקום. בעבודה נכונה ניתן לקבל אפקט התנגדות משלל כיוונים וזוויות. מחיר: בין 20 ל-80 ₪.
11. שק אגרוף. יעיל להגברת ההוצאה האנרגטית או במילים אחרות “שריפת קלוריות מוגברת”. על ידי שימוש בשק אגרוף ניתן לשפר את הכושר הגופני, הסיבולת לב ריאה, את הכוח ולשפר את המיומנות בבעיטות ובאגרופים. כמו כן, יעיל לשחרור אנרגיות, סטרס וכמובן הוצאת כעסים. פריט אפשרי אך לא הכרחי. מחיר: בין 100 ל-500 ₪ .
12. הליכון חשמלי. מומלץ לשיפור הסיבולת לב ריאה ולהוצאה אנרגטית. חשוב לזכור שפעילות לב ריאה מסייעת בהורדת הכולסטרול, באיזון רמות הסוכר בדם, מסייעת בהורדת לחץ דם ובתהליך הירידה במשקל. זהו לא אחד מהפריטים הזולים אבל נחמד לפעמים לוותר על יציאה להליכה/ריצה בחודשי יולי-אוגוסט החמים או בחודשי החורף הגשומים. רגע לפני שקונים, כדאי לבדוק שאורך ורוחב המסילה מתאים אישית למשתמש, כדאי שיהיה מד דופק מובנה (בדרך כלל נמצא ברוב ההליכונים החדשים) ולוודא הימצאותם של 8 בולמי זעזועים לשם שמירה על הגב והמפרקים. מחיר: החל מ-2,000 ₪ עד 15,000 ₪.
13. אליפטיקל (קרוס-טריינר) ואופני כושר. אליפטיקל הוא מכשיר המדמה פעולות כגון הליכה, ריצה, טיפוס וסקי. אליפטיקל ואופני כושר יעילים לחיזוק שרירי הרגליים, הישבן והירכיים. כמו כן, הם מסייעים בשיפור הכושר הגופני, הסיבולת לב ריאה וגם כן מסייעים לירידה במשקל על ידי שריפת קלוריות מוגברת. שוב, פריטים טובים אך לא תמיד הכרחיים. מתאים לאלו שמעדיפים להישאר לגמרי בבית ולגוון מפעולות ההליכה היומיומיות. גם כאן תצטרכו להקפיד ולבחור מכשירים בעלי גלגל תנופה גדול ככל שניתן, גלגל תנופה כבד יותר מאפשר תנועה ארוכה ונכונה יותר. מחיר בין 500 ₪ ל-8,000 ₪.
14. דלגית (חבל קפיצה). מסייע בהעלאת קצב הלב במהלך האימון או יכול לשמש כאביזר לחימום בתחילת שיעור. פריט זול שכדאי לרכוש, אך לא מתאים לאנשים הסובלים מבעיות חוליות גב או צוואר. מחיר בין 20 ל-40 ₪.
15.מולטי-טריינר. כאן אפשר לסכם את הכל: זהו למעשה המכשיר איתו תוכלו לבצע את מרבית תרגילי חדר הכושר בתחנה אחת המכילה מספר תחנות המותאמות לקבוצות השרירים השונות. מציע מגוון רחב של תרגילים ואפשרויות התנגדות שונות. מחיר החל מ-1,000 ₪ עד 5,000 ₪.
16. ספת כושר. לרוב, הספה מתכווננת ומאפשרת עבודה בטווחי תנועה ובזוויות שונות למפרקים ולשרירים. ניתן לעבוד עליה עם משקולות \ גומיות או אפילו עם משקל הגוף. יש שיעדיפו לעבוד עם מזרן או עם כדור גדול (גם כן אופציה לא רעה), אבל עם ספה תרגישו הרבה מעבר. מחיר בין 300 ל-1,000 ₪.
17. משקל .מומלץ כי תשקיעו גם במשקל בו תשתמשו מידי שבוע לשקילה שבה תוכלו לאמוד את מצבכם וקצב התקדמותכם (אם צריך). אפשר כבר לקנות את המשקל הנותן גם את אחוזי השומן, BMI  ועוד כמה נתונים מצוינים. מחיר בין 200 ל- 400 ₪.
בכל מקרה, לפני תחילת הפעילות אני תמיד ממליץ על אישור רפואי וייעוץ עם מאמן כושר מוסמך אשר יסייע לכם בבניית תכנית אימונים ראשונית לשם ביצוע נכון, אפקטיבי ובטוח של התרגילים. בהצלחה!
מאת: שי אלנקרי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.