10 סיבות להתחיל באימוני כושר עוד השבוע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

יוצא לי לשמוע לעתים קרובות אנשים המכפישים את הפעילות הגופנית בטענה שזו גורמת לפציעות ושוחקת את המפרקים. האם יש אמת מאחורי טענה זו? אז קודם כל נבהיר כי אימון גופני הוא אינו הגורם העיקרי לפציעות ושחיקות וחבל שכך לפעמים זה נתפס, אבל חשוב להבין שבפעילות גופנית כמו בכל פעילות פיזית אחרת ישנו גם כן סיכוי מוגבר לפציעות ולרוב זה מסיבה אחת פשוטה: אנשים מתאמנים בצורה שגויה ולא מבוקרת. כן…לצערי, ברוב הפעמים, לא רק שזה לא טוב, אלא זה גם רע מאוד. קחו בחשבון: אימון לא נכון זה המתכון הבטוח לבעיות. זה מתחיל בכאבי ברכיים או כאבים בגב התחתון ממשיך עם בעיות בשורש כף היד וזה מסתיים לעתים גם בשינויי יציבה. כל אלה הם רק חלק קטן מאותם פציעות שכיחות שעשויות להופיע כשהאימון אינו מבוצע בצורה נכונה, האימון אינטנסיבי מידי או אתם ללא מנוחה מספקת של הגוף.

אבל אחרי כל "הסכנות" לכאורה, ישנם אינספור יתרונות לפעילות הגופנית שמשפיעות על הגוף בצורה חיובית. זה לא סוד, אני חוזר ואומר: מי שלא ימצא את הזמן לפעילות גופנית סופו של דבר יצטרך למצוא את הזמן לטפל במחלות. אז תפסיקו לחפש תירוצים למה לא כדאי לעשות ספורט או למה זה עלול להיות מסוכן…בדיוק לשם כך אספתי עבורכם את עשרת היתרונות הבולטים שיש לאימון הגופני להציע. אל תגידו בשבוע הבא…תגידו כן לאימון הכושר עוד השבוע.

אימון כושר עוד השבוע. צילום: max digital

1. מעלים את צפיפות העצם

העדר פעילות גופנית והגיל המתבגר עשויים להוריד את תכולת המינרלים בעצם ובכך גדל הסיכוי לאוסטיאופורוזיס. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר שבין אימון כוח לבין עלייה בצפיפות העצם ומניעת אוסטיאופורוזיס. אימון משקולות שבו רוב העומס מוטל על עצמות השדרה, הגפיים התחתונות והעליונות, נמצא כתורם לעלייה בצפיפות העצם באזורים שבהם מופעל העומס.

2. יורדים במשקל

זה לא סוד שפעילות גופנית עוזרת להפחתה במשקל, אבל תמיד טוב לתת תזכורת ולגרום לכם לשנן זאת. פעילות גופנית מעודדת הוצאה אנרגטית, מאיצה את קצב חילוף החומרים בגוף ומסייעת בתהליך ההרזיה. נקודה.

3. מפחיתים את לחץ הדם

לפעילות גופנית אינספור יתרונות בריאותיים שיכולים להיות בקלות התחליף שלכם לתרופה כזו או אחרת. פעילות גופנית אירובית למשל יכולה לסייע בהורדת לחץ הדם. הליכה מהירה 3-5 פעמים בשבוע למשך כ-40 דקות יכולה לתרום רבות.

4. נלחמים בשומנים בדם

פעילות גופנית מעלה את רמת הכולסטרול הטוב בדם (HDL), מפחיתה את רמת הטריגליצרידים ובכך מסייעת לאיזון רמת השומנים בדם. אז למה אתם מחכים? יותר פעילים – פחות שומנים!

5. מלחמה בסוכר

פעילות גופנית תשפיע לא רק על ההרגשה הנפשית והגופנית, היא גם תשפר את מצב בריאותכם ותמלא תפקיד חשוב בבקרה על איזון רמות הסוכר בדם. פעילות גופנית היא כלי מרכזי באיזון הסוכרת. מרבית הסוכרתיים העוסקים בפעילות גופנית צורכים כמות פחותה של תרופות, וזאת מאחר והפעילות הגופנית מסייעת בהורדה של רמות הסוכר בדם. תרופה טבעית: כבר אמרתי?

6. תפחית לכם את הלחץ הנפשי

כולנו שרויים בלחצים נפשיים בחיי היומיום, בעבודה או עם המשפחה. מאז ומתמיד ריצה על חוף הים הייתה המדיטציה הכי טובה שהייתה לי מעולם מבלי בכלל שידעתי זאת לפני כן. בכל מקרה, פעילות גופנית משחררת לחצים וחרדות ועל כן גם מפחיתה את הצורך בתרופות נגד דיכאון או הרגעה (למי שיש צורך). פעילות גופנית מעודדת פעילות הורמונלית המעכבת יצירה של הורמונים שלילים הגורמים לדיכאון ובמקביל גם משחררת לגוף אנדורפינים האחראים על תחושות העונג הטבעית של הגוף, אותה תחושה המקלה על הלחץ הנפשי.

7. תעלה לכם את איכות החיים

אימון כושר גופני משפר את איכות החיים. שיפור איכות החיים הוא היכולת להמשיך ולתפקד בגיל המבוגר באין מפריע, ללא מחלות, ללא כאב וללא סבל. שיפור באיכות החיים הוא היכולת להמשיך ולהמשיך עם בטרייה תקינה גם אחרי שכולם התעייפו…

8. שמירה על משקל

אחרי שכבר ירדתם, בטח גם תרצו לשמור, לא? פעילות גופנית סדירה שומרת על מאזן קלורי מאוזן ובכך מאפשרת לנו לשמור על המשקל הקיים גם לאחר ההפחתה במשקל ולאורך זמן.

9. תשפר לכם את תפקוד מערכת העיכול

אין בכלל צורך להכניס לגוף עשרות סוגים של תרופות כאשר אפשר להשתמש בתרופה טבעית כמו הפעילות הגופנית. הפעילות הגופנית מפעילה גם כן את אחרון השרירים בגוף הכוללים את אלו המצויים במערכת העיכול ונעזרים בשרירים נוספים כדי לדחוף את "הפסולת" למטה והחוצה. כמה פעמים כבר כיניתי את הפעילות הגופנית "תרופה" ?

10. תשפר לכם את איכות השינה

פעילות גופנית יכולה לשפר את איכות השינה. אם נהיה מדויקים יותר, פעילות גופנית יכולה להפוך את השינה שלכם לעמוקה יותר – כך שהשינה תהיה מרעננת יותר עם פחות התעוררויות במהלך הלילה. מי מכם לא רוצה בכך?

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.