10 טיפים לשמירה על הלב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
מחלות לב וכלי דם הם גורם התמותה העיקרי בעולם המערבי. איגוד הלב האמריקאי פרסם לא מזמן המלצות למניעת מחלות לב. ההתמקדות היא בשינויים באורח החיים של כל אחד מאיתנו.  על אף המודעות הגוברת לאורח חיים בריא, כך גם כמות התקפי הלב בארץ הולכת וגדלה. איגוד הקרדיולוגים בארץ ובעולם כבר הראה יותר מפעם כי כמות התקפי הלב נמצאת בעלייה בשנים האחרונות. יחד עם זאת, שום דבר עוד לא אבוד, אם תשנו מספר דברים באורח החיים ותתחילו לחיות בריא יותר, סביר להניח שגם הלב יגמול לכם חזרה. אלו הם עשרת הטיפים לשמירה על לב בריא יותר.
בריאות הלב: שינוי אורח החיים
1. שומן רווי – התרחקו כמו מאש
רוב מאכלי הבשר, מוצרי החלב, מוצרי המאפה המעובדים והמזון המהיר עשירים בשומן רווי, שומן המסכן את הלב. הפחיתו בצריכת מזונות אלה והסתכלו על תווית המוצרים בעת הקנייה.
2. ירקות ופירות – אכלו בלי חשש
פירות וירקות מכילים הרבה מרכיבים המסייעים לשמירה על הלב. מומלץ ליהנות ממגוון הפירות הקיימים (חוץ מחולי סכרת או אנשים בדיאטה שצריכים להיזהר מכמות הסוכר והקלוריות), מומלץ וכדאי לאכול ירקות מכל מגוון הצבעים והמינים.
3. מלחמה בכולסטרול – משלבים כוחות עם הסויה
אכילה יומיומית של מוצרים העשויים סויה, כגון: טופו, מיסו, חלב סויה, ופולי סויה (אדממה) מפחיתה את רמות הכולסטרול בדם ואת הסיכון למחלות לב.
4. רומנטיקה ואהבה – בריאים ללב
בלב נמצאים כל רגשותינו. מחקרים מדעיים אחרונים הראו כי מי שפותח את ליבו לרומנטיקה ואהבה סובל פחות ממחלות לב. פיתחו את הלב. אל תחששו, זה רק יתרום.
5. אל תיקחו הכל ללב!
מתח נפשי (סטרס) מסכן לכם את הלב. טכניקות הרפיה כגון מדיטציה, יוגה, נשימות מרגיעות או אפילו פילאטיס משפרות את ההרגשה וגם את בריאות הלב.
6. הימנעו מעישון והתרחקו ממעשנים
לא רק אתם, גם אל תיתנו לאחרים לעשן לידכם. הרעלים הנמצאים בסיגריות סותמים את העורקים ומסכנים את ליבנו.
7. איכלו דגים על בסיס שבועי
אכילה שבועית של 2-3 מנות דגים כגון : סלומון, סול, מקרל, בקלה וטונה יכולה להיות ארוחה נפלאה ובריאה ללב המכילה חלבונים וחומצות שומן מסוג אומגה-3.
8. אם יש ספק , גשו להיבדק
כאבים בכתף ובחזה, הזעות, בחילות וקוצר נשימה פתאומיים עלולים לאותת על מצוקה של הלב. אל תחכו ואל תיקחו סיכון, אל תגידו "לי זה לא יקרה". לכו מייד להיבדק.
9. התחילו לזוז – אחרת זה לא ילך…
גם את הלב צריך לאמן. פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע תסייע רבות לבריאות הלב. התחילו רק בצעידה, ריכבו על אופניים, שחו בבריכה, חזקו את השרירים או עסקו בכל סוג פעילות אליו אתם מתחברים. המפתח להתמדה בפעילות הוא התשוקה לסוג הפעילות והרצון לחזור לבצעו פעם אחר פעם.
10. שהלב לא יפתיע אתכם
זכרו תמיד: מחלות לב אינן מתרחשות בן-רגע. ככל שתדעו מוקדם יותר פרטים, כך גם תוכלו להעריך את גורמי הסיכון: בידקו את רמות הכולסטרול והשומנים בדם, בידקו את לחץ הדם, עלו על המשקל וראו איפה אתם עומדים ביחס לגובה שלכם, בדיקת סוכר ובדיקות תקופתיות הם אמצעים נגישים וזולים, שיכולים רק להתריע בפני בעיות. לעוסקים בספורט מומלץ לבדוק את פעילות הלב בעת מאמץ (בדיקה ארגומטרית) במרכז המתמחה ברפואת ספורט, לו כל האמצעים הנגישים לצרכי הבדיקה.
מאת: שי אלנקרי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.