תחזית שנתית: עולם הכושר 2012

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

התחזיות לשנת 2012 בתעשיית הכושר מעט שונות מהשנה שעברה. בשנה הקרובה נראה את עולם הריצה בעלייה, הפילאטיס בירידה, הזומבה ימשיך להיות פופולארי, שיטות אימון חדשות ימשיכו להוסיף צבע לשיעורים בחדרי הכושר והטיפול בהשמנה ישלב סדנאות יייחודיות לפעילות גופנית והרזיה. זוהי התחזית שלי ל-10 הדברים שיובילו את שנת 2012 בתעשיית הכושר.

תחזית הכושר ל-2012

1. סדנאות המשלבות כושר ותזונה

הקבינט החברתי כלכלי אישר פה אחד את הצעת משרד הבריאות, בשיתוף משרדי החינוך והתרבות והספורט, ל"תוכנית הלאומית לקידום אורח חיים פעיל ובריא". נזקי ההשמנה גובים מאיתנו כ-10 מיליארד שקל בשנה ולפיכך הממשלה אישרה כ-200 מיליון שקלים לטובת המלחמה מול אחת המגפות המשמעותיות ביותר במאה ה-21.מטרת התוכנית היא לקדם אורח חיים פעיל ובריא בקרב אזרחי ישראל, להתמודד עם מגיפת ההשמנה והסוכרת באמצעות חינוך והסברה. אני מאמין שבמהלך השנה נראה יותר ויותר סדנאות מטעם משרד הבריאות שייפתחו במקומות עבודה, בחדרי כושר, בקופות החולים ועוד…ללא ספק כולם מבינים שהשילוב המנצח לאורח חיים בריא ורזה יותר הוא השילוב של הפעילות הגופנית עם התזונה ולכן יינתן דגש גדול יותר בשנה הקרובה לנושא זה, הרבה יותר מהשנים הקודמות.

2. תוכניות כושר לילדים בעלי עודף משקל

לצערנו זה יישאר איתנו עוד שנים רבות. בעקבות הטכנולוגיה המתפתחת בשרות הפייסבוק ושאר אתרי מדיה חברתיים הגורמים לילדים להמשיך בכישורים החברתיים ובפעילות השוטפת בעיקר מול מסך המחשב, נראה שהבעיה הזו תלווה אותנו עוד שנים. אחד מתוך 4 ילדים בישראל סובל מעודף משקל  בעיקר אודות לפעילות הגופנית שהופכת כמעט לאפסית של ילדים בבתי ספר ולאחר שעות הלימודים. ללא ספק: השמנת ילדים רק תופסת תאוצה. אימוני כושר המותאמים לילדים בעלי עודף משקל היא האפשרות היחידה של אותם ילדים  לעסוק בפעילות גופנית. אימונים בסביבה של ילדים הסובלים מאותה הבעיה היא פתרון נהדר, טוב יותר מאשר להתאמן בסביבת ילדים אתלטים שאינם מודעים כלל לבעיה.

3. ריצה

מדהים לראות את כמות הרצים הגודשים את הפארקים, השבילים ואת חופי הים. בשנים האחרונות ובייחוד בשנה האחרונה ניתן לראות עלייה ניכרת בכמות הרצים. בשנה החולפת מרתון נוסף הצטרף למרתונים הישראלים לצד טבריה ותל אביב: מרתון ירושלים. כל אחד משלושת המרתונים הנוכחי משך אליו אלפים ואף עשרות אלפים. ישנה תחושה שאחוז הרצים בישראל רק גדל בשנה האחרונה (ואני ביניהם), וזאת ניתן לראות לאור הביקוש לכל הציוד הנלווה סביב עולם הריצה שגדל בצורה מרשימה בשנה החולפת. גם ב-2012 נראה עלייה בכמות הרצים, המרוצים, התחרויות והציוד הנלווה סביב העולם המרתק של הרצים. יותר ויותר מרוצים מתקיימים משבת לשבת, וכמות המשתתפים רק גדלה. אירועי ריצה הם הפלטפורמה שרק מעלה את המודעות לפעילות של תנועת הרגליים המהירה ביותר. מרבית המשתתפים שלוקחים חלק באותם מרוצים או אירועים, מן הסתם גם דואגים לבצע את כל ההכנות הדרושות מבחינה גופנית. אך מה קורה לכל אותם אנשים המגיעים בפעם הראשונה? מה קורה לאלה שלא כל כך התכוננו גופנית? מה קורה לכל הצופים והמתגודדים סביב? כל אלה רק מקבלים את החשק ואף מתכוננים לקראת האירוע הבא.

4. אימוני כוח

הישן, המוכר והטוב. אימון משקולות :זה כבר מזמן לא למפתחי גוף בלבד! גם בשנים הקרובות זה יהיה הליבה של מרבית מועדוני הכושר. אימוני כוח מסייעים בשמירה על צפיפות העצם, מעקבים את תהליכי ההזדקנות ונותנים הרגשה נפלאה לעוסקים בדבר. נו אז למה אתם מחכים?

5. תוכניות לאימוני כושר קצרים

כשנמצאים במרוץ החיים האינטנסיבי, אנו גם מתקשים למצוא זמן לתחביבים, שלא לדבר על להסיע בחדר הכושר. רבים מאיתנו חוטפים כאב ראש רק מלהסתכל על היומן ולוח הזמנים הצפוף , וכך האימון הגופני נדחק לו אל הפינה. נגמרו הימים בהם האימון הגופני הוא בגדר "הכל או לא כלום", גם 15 דקות ביום יכולים לחולל פלאים. כולם מחפשים לעשות את זה קצר ומהיר. על כן, בשנת 2012 נראה יותר ויותר מועדוני כושר או מאמני כושר אישיים שפותחים קבוצות אימון קצרות של 20 עד 30 דקות בלבד. לא לשכוח שאימונים קצרים יכולים להיות לא פחות יעילים מאימונים שאורכים גם 60 דקות, כל עוד האימון מבוצע בעצימות המתאימה.

 

אימונים קצרים: יותר אינטנסיבי בפחות זמן

6. אימונים פונקציונאליים

כולם מדברים על פונקציונאלי: מה זה בכלל? האם אנחנו באמת צריכים את זה? אימון פונקציונאלי הוא אימון שמטרתו היא אחת: ל שפר את יכולותיו ואת כישוריו של המתאמן בפעולותיו היומיומיות ובתוך כך מסייע גם בשיפור איכות חייו. מדריכי כושר שהשכילו לכלול קצת מרפרטואר התרגילים הפונקציונאליים בתכנית האימון ובשיעורי הסטודיו רק זוכים לתוצאות טובות יותר ולשבחים מצד הלקוחות. גם השנה נראה יותר ויותר שיעורי סטודיו המשלבים עשרות תרגילים המדמים את התנועות מחיי היומיום. חשוב לזכור שמומלץ לאדם מן המניין שרוצה לשפר את איכות חייו או רץ חובבן שרוצה לסיים חצי מרתון לשלב תרגילים פונקציונאליים בתכנית האימון. כמו שנאמר: איש איש, מטרתו ותרגיליו באימון.

7. אימון קבוצות בפארק (בוטקאמפ)

בארה"ב זה כבר ממזמן להיט. בכל פארק אליו תלכו תתקלו בקבוצה המלווה במאמן או שניים. במקומות הקרירים או החמימים בארה"ב אף נפתחו לא מעט מרכזי "בוטקאמפ" תחת קורת גג, כך ניתן גם לעבוד בתנאים הכי קשים בקיץ ובתנאים הקשים של החורף. בוטקאמפ זוהי שיטת אימון בקבוצה גדולה שבה מספר המשתתפים עולה על 5 ויכול להגיע אף ל-30 באימון. האימון מותאם לכל דרגות הקושי, כשבדרך כלל חצי מהשיעור מוקדש לעבודה אירובית וחצי מהשיעור מוקדש לעבודה אנאירובית. יצירתיות ואתגר הם השוני המהותי בין שיעורי הבוטקאמפ לבין חוגי הסטודיו הרגילים והם אלה שנותנים לו את הייחודיות. האימון עצמו כולל תרגילי כוח שונים כנגד משקל הגוף או אביזרי אימון נלווים, מתיחות, קורדינציה, זריזות ופעילות אירובית אינטנסיבית. בארץ ניתן לראות בשנה האחרונה יותר ויותר מאמנים עצמאיים אליהם מתלווה קבוצת מתאמנים כמעט בכל פארק ברחבי ישראל. אני מאמין שבשנה הקרובה נראה את זה בא לידי ביטוי בפעילויות נרחבות גם מול הרשויות המקומיות.

 

אימונים קבוצתיים בפארקים: ישלבו בין הפעילות האירובית לאנאירובית

8. אימוני כושר לא קונבנציונאליים

טרנד הכושר שילך איתנו ב-2012 טומן בחובו הרבה הנאה. גם אם אתם לא אוהבים לרוץ, לקפץ או לרקד סביב מדרגה זה לא אומר שאין עוד אפשרויות נוספות עבורכם. אפשר לעשות ספורט בכל מקום ובכל שעה. זה יכול להיות מהנה יותר או מהנה פחות, אבל מה שייקבע לבסוף אם נתמיד בפעילות לאורך זמן הוא הכיף שלנו מהפעילות עצמה. ב-2012 נראה יותר שיעורים לא שגרתיים כמו ריקוד סביב עמוד, שילוב של אימוני גלישה עם כושר (פאדל בורד), יוגה בתלייה, אימונים על קיר טיפוס, ריקוד עם חישוק (הולה הופס) ועוד… אימוני כושר שיהיו שונים לחלוטים מהשיעורים השגרתיים אבל עדיין ייגרמו לנו לזוז יהיו פתרון נהדר לאלו שלא מצליחים להתמיד בפעילות ומשתעממים ממנה די מהר.

9. זומבה ושיעורי הריקוד

הזומבה נכנס לתודעה רק קצת יותר משנה והפך מהר מאוד לשיעור העולה של-2010 ולשיעור הפופולארי ב- 2011. שיעורי ריקוד רק תופסים תאוצה – וזומבה בראשם. שיעור הזומבה משלב בתוכו סגנונות ומקצבים לאטיניים בעצימויות משתנות. להבדיל מהזומבה שממשיך בעלייה על פי סקר שנערך בקולג' האמריקאי לרפואת ספורט , הפילאטיס שהיה בשנים האחרונות אחד מהשיעורים הפופולארים ביותר דווקא נמצא בירידה. כמו כן, גם שיעורי ההיפ הופ והסלסה תופסים מקומם יותר ויותר בקרב מועדוני כושר.נראה שישנה השפעה מסוימת של תכנית כמו "רוקדים עם כוכבים" על צעירים ומבוגרים בישראל כאחד, ולפיכך עולם הריקוד מתרחב ומוצא את דרכו נהדר עם עולם הכושר.

10. יוגה

כשיטה שקיימת למעלה מ-2000 שנה נראה שהיוגה כאן כדי להישאר איתנו גם עוד הרבה. אם עד לפני כמה שנים זה היה נחשב לשיעור של מעופפים בלבד, הרי שהיום זהו הרבה יותר מטרנד עולמי אלא דרך חיים של ממש. היוגה זכה למהפך תדמיתי רציני ביותר לאחר שנחשפנו שסלבריטאי העולם מתרגלים את השיטה וגם רואים תוצאות. היוגה היא פעולה פיזית אשר מסייעת לגוף להירגע ולשחרר מתחים. יוגה היא דרך חיים המושתתת על פילוסופיה הודית ובתוכה יש עוד שיטות רבות נוספות כמו האשטנגה, איינגר, ביקראם, שיבננדה ועוד.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.