רוצים לשפר את הזוגיות? רוצו ביחד!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

מערכת יחסים מוצלחת מורכבת מיסודות חזקים של אמון ותקשורת. ההתגברות על המכשולים שבדרך גורמת לחיזוק והידוק מתמיד של הקשר הזוגי. כוח הרצון והאופי של בני בזוג מכתיבים את טיב הקשר ושיתוף פעולה הולם בין שני הצדדים יביא להצלחה ולהגשמה של המערכת הזוגית. האם ריצה יכולה לתרום לשיפור הזוגיות ולהצלחת הקשר לטווח ארוך?  אם כן, כיצד פעילות זו תתרום לכך? קבלו 5 דרכים שאיתן רצים צמוד ונשארים ביחד.

רצים יחד. צילום: מקס דיגיטל

1. מציאת זמן איכות

הריצה היא פעילות המאפשרת לבני הזוג להעביר את זמנם בטיב ובאיכות… בדיוק כמו לעשות כושר ביחד. במהלך הפעילות המשותפת, קיימת תחושה רגעית – עילאית של המצאות בני הזוג במרכז העולם. בחיי היומיום, מציאת זמן בילוי משותף נחשב כמשימה לא פשוטה. עם הופעת עידן המסרים המהירים והרשתות החברתיות, משך השהייה ביחד מצטמצם עוד יותר. למזלנו, הריצה אינה מאפשרת את הדבקות הפנים המתמשכת למסך ולמקשים. לכן, זוגות שמבצעים את הפעילות יחדיו עשויים למצוא בריצה זמן בילוי איכותי, מספק ומהנה (רק שבשונה מכל בילוי אחר, הפעילות תהיה קצת יותר מאומצת ועם בגדי אימון). זמן האיכות יכול להיות כל פעילות משותפת יחד ואפילו אימון גופני לשרירים. את זה תוכלו לראות בוידאו הבא שייתן לכם רעיונות לאימון כושר זוגי.

2. השגת מטרות ויעדים

הצבת מטרות ואבני דרך הן פעולות  הכרחיות לאלו שמעוניינים להצליח בגדול בחיים. פעולות אלו תקפות גם לכל מערכת יחסים באשר היא, במטרה לחזקה וליצור תיאום ציפיות הולם. בד"כ, אצל אלה שרצים יחד כזוג תהיה מטרה אחת משותפת לכל פעילות  –  לסיים את הריצה ולהגיע למרחק או לזמן מיועד. החשוב באמת הוא לסיים את הריצה יחדיו. כלומר, לכל זוג ישנה מטרה משותפת עם מחויבות האחד כפלי השני להשיגה כצוות. כתוצאה מכך, רמת המוטיבציה גדלה פלאים ונוצרת הבנה שיחד ניתן להשיג הרבה מעבר לריצה עצמה. כמו כל מערכת יחסים, ריצה לא תמיד מתבצעת בקלות. ההשקעה העצומה משני הצדדים תקל משמעותית את הפעילות יחד עם שימור ושדרוג הקשר הזוגי.

3. שיפור בתקשורת ושביעות רצון

דגש חשוב במערכת יחסים איכותית בין בני זוג היא תקשורת טובה ושביעות רצון האחד מהשני. היתרון בפעילות זו שאנו מחויבים לשמור על תקשורת לכל אורך הדרך, במיוחד בריצות הארוכות. מחקרים אחרונים מדווחים על שיפור במערכת הזוגית ובשביעות הרצון בין בני הזוג כתוצאה מהאימונים המשותפים. במהלך הפעילות חשוב ליצור שיח על מנת לוודא שהיא מתבצעת בקצב המתאים. ריצות ארוכות מספקות לזוגות תקשורת ארוכת טווח למשך זמן וללא הסחות דעת משמעותיות. כך מתאפשרת תשומת לב מלאה אחד כלפי השני. זמן איכות בריצה מוריד מתחושת השגרה היומיומית ובצורה זו יינתן לקשר ערך מוסף שיסייע בשמירתו לאורך זמן.

4. התגברות על מכשולים

כמו בענפי ספורט רבים, גם בריצה אנו עלולים להיפצע, לחוש עייפות וחולשה. אלו דברים המתרחשים אצל לפחות אחד מבני הזוג בשלב מסוים של האימונים. במצבים לא פשוטים שכאלה עדיף לנקוט בגישה שלפיה תינתן הזדמנות להתגבר על המכשולים הללו ביחד. למה הכוונה? במידה ואחד מבני הזוג נופל, תפקיד השני לדאוג לייצבו מחדש. בהנחה ומדובר בנפילה פיזית, עייפות, דכדוך או אפילו חוסר חשק, זה עשוי לגרור תחושות של מפח נפש אצל הצד השני וכתוצאה מכך ירידה ביכולת הגופנית. הערבות ההדדית לחזרה המהירה למסלול הריצה תביא את הזוגות מחוזקים פיזית ומנטאלית כאחד. ניסיונות אלו יסייעו לזוגות בהבנת החשיבות של האחריות ההדדית והתמיכה גם בזמנים קשים.

5. זיכרונות משותפים

במקרים רבים, המרוץ הראשון כמו גם ההישגים הגדולים נחרטים במוחנו כבלתי נשכחים. בנוסף, הזיכרונות המשותפים של שני בני הזוג מלאי חוויות מפעילות משותפת שנעשתה יחד. במבט לאחור, לזוגות תמיד יישארו הזיכרונות, אותם ניתן לחלוק לאורך ימים עם סיפורים, חוויות ורגעי אושר שיעברו הלאה, אולי אפילו אל הדורות הבאים. יותר מכל, הרגע המשמעותי ביותר שנחקק בזיכרון עשוי להיות החיוך של סוף הריצה.

אז שתהיה לכם זוגיות מושלמת!

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.