קיקבוקסינג:עם מכות בלי מגע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
בלי הרבה מגע, אבל עם הרבה בעיטות ושריפת קלוריות, ענף הקיקבוקסינג הצליח לסחוף לא רק גברים שאוהבים אגרוף תאילנדי, אלא גם נשים שמחפשות אלטרנטיבה לשיעורי החיטוב והעיצוב. כל מה שרציתם לדעת על השיעור שתפס גם את גוון סטאפני, אנג'לינה ג'ולי ורבים אחרים.
אז מהו בעצם השיעור?
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לאורח חיים בריא ושמירה על כושר גופני, לכן הביקוש לפעילויות כושר שונות ומגוונות גדל יחד עם שיעורי הקיקבוקסינג האנרגטים שפרצו את דלתות חדרי הכושר בארץ ובעולם. בעבר, שיעורי המדרגה, העיצוב והחיטוב היו הפופולאריים ביותר מבין כל שיעורי הסטודיו ובקרב הנשים המתעמלות, אבל כיום אפשר לחזק ולעצב את הגוף גם על ידי פעילות אנרגטית שתלמד אתכם גם מגוון של בעיטות ואגרופים על הדרך. השיעור אינו עוד אומנות לחימה, בו אפשר לפצוע ולהיפצע, בפועל זהו שיעור המשלב תנועתיות מאומנות הלחימה ללא כל מגע עם היריב כשברקע מתנגנת מוזיקה קצבית אשר משתלבת עם כל צעד ותנועה שתעשו. במהלך השיעור חובטים, בועטים, קופצים ולסיום גם מבצעים תרגילי מתיחות.
קיקבוקס: הרבה מעבר לבעיטות ואגרופים. צילום: MAX DIGITAL
למי יכול להתאים השיעור?
האימון עצמו מתאפיין בתנועות פשוטות ועבודה אינטנסיבית לאורך כל השיעור. השיעור מתאים לילדים וגם למבוגרים כאחד, כאשר ההתאמה באינטנסיביות האימון משתנה בהתאם לקבוצת הגיל ולרמת הכושר הגופני.
מה היתרונות של שיעור הקיקבוקסינג?
במקביל לתנועות המשלבות גפיים עליונות ותחתונות המשפרות את הקואורדינציה ומחזקות את הגוף, מתבצעת גם פעילות אירובית המשפרת את סיבולת לב הריאה ומאיצה את קצב שריפת הקלוריות.
על ידי ביצוע נכון של האימון ניתן לשפר את היכולות הקואורדינטיביות, מהירות התגובה, לעלות את הביטחון והדימוי העצמי, לעצב ולהגמיש את הגוף והמפרקים. בקיקבוקסינג משתתפים מרבית קבוצות השרירים בגוף ולכן אימון זה מסייע בתהליך הירידה במשקל על ידי שריפת הקלוריות הגבוהה שבשיעור שיכולה להגיע עד כ- 800 קלוריות לשעה אצל גברים, ועד כ-500 קלוריות בשעה אצל נשים. (משתנה מאדם לאדם בהתאם לנתונים אישיים ועצימות האימון). מתאמנים רבים שמשתתפים בשיעור מספר פעמים בשבוע מעידים כי שיעור זה הוא מקום טוב להפגת מתחים מהלחץ של רוב שעות היום ויציאה מהשגרה.
שיעור נהדר להפגת מתחים. צילום: cc by: BostonTx
בין המשתתפים הוותיקים בתחום ההולך ותופס תאוצה ניתן למנות גם לא מעט סלבריטאים שנחשפו לאחרונה לטרנד הזמרת גוון סטאפאני, אנג'לינה ג'ולי, מתיו מקונוהיי ועוד רבים וטובים.

קצת היסטוריה – הכל בזכות טומי לי
קיקבוקסינג במקור הוא ענף ספורט ושיטת לחימה בו משתמשים בבעיטות ואגרופים. הקיקבוקסינג או בשמו המקורי מואי- טאי (אגרוף תאילנדי), החל דרכו בשנות ה-70 במזרח הרחוק כאומנות לחימה תאילנדית ונכנס לתודעת הציבור הרחב בשנת 1973 כאשר טומי לי ארגן את הקרב הראשון בענף. עם השנים הפכה אומנות הלחימה לחלק משיעור הסטודיו והאירובי שתפסה את מקומה בעולם הפיטנס. את עליית הטרנד הנוצץ אימצו לחיקם לא רק מועדוני הכושר אלא גם מאמני הכושר האישיים אשר נעזרים באימון עם מתעמלים 'אחד על אחד'.
האימון האולטימטיבי עבור כל אחד מאיתנו יהיה זה שנתמיד בו  לאורך זמן, לכן בפעילות גופנית, התמדה היא שם המשחק. במידה ונעסוק בפעילות שנואה או משעממת סביר להניח שלא נשרוד אותה יותר מידי זמן. אם לא נוכל להתמיד בה לאורך זמן לא נוכל להפוך אותה לאורח חיים, שהרי זוהי מטרתה העיקרית של הפעילות הגופנית. כיוון שהקצב סוחף והאווירה מדרבנת, מתאמנים רבים מתאמצים יותר בשיעור זה מאשר באימון שגרתי בחדר כושר, ולכן קל יותר להתמיד בו לאורך זמן.
קיקבוקס: חשוב ליהנות מהפעילות. צילום: MAX DIGITAL
אז מה עוד יש לנו בשיעור?
אורך השיעור הוא כשעה כשהמוסיקה כבר ברקע מהדקה הראשונה של החימום והמתיחות. בדרך כלל המוזיקה היא ייחודית לכל שיעור ולכל מדריך (רימיקסים וחידושים ללהיטים מכל הזמנים). מדריכי הקיקבוקס מתבססים על מערכי שיעור דומים אך מגוון התנועות משתנה. הכוריאוגרפיה אינה מסובכת והיא לקוחה מתוך מצבים הניתנים לשימוש. לא מדובר בתנועות מעולם הריקוד, אלא בתנועות של בעיטות תוך כדי סיבוב, הרמות ברכיים גבוהות, סיבובי מותניים ושילוב של תנועות אגרוף.
לשיעורי הקיקבוקס הכניסו לאחרונה חיים נוספים כשהכניסו במרבית חדרי הכושר את שקי החבטות הידועים או את בובות האגרוף. שיעור עם שקים או בובות הוא שיעור יותר אינטנסיבי במקצת, שכן הבעיטות והאגרופים מבוצעות תחת התנגדות ומאמץ רב יותר. בדרך כלל השיעורים ניתנים בשתי רמות: מתחילים ומתקדמים, ומומלץ להתחיל בקצב של שני שיעורים בשבוע ולא להיסחף ליותר.

מאת: שי אלנקרי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.