מכניסים את הילדים לכושר: 8 עצות לחופש הגדול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כל ההמלצות בתחום הכושר הגופני אומרות פה אחד: ילדים זקוקים לשעה של פעילות גופנית מתונה עד מאומצת מידי יום כדי לשמור על בריאות תקינה. בימים אלה הילדים אינם פעילים כבעבר, שלא לדבר על כך שנדיר לשמוע ברחוב את קולותיהם ממשחקי הרחוב כבעבר. עידן זה די נכחד ובמקומו התחיל עידן של רביצה מול מסך המחשב או הטלוויזיה. לכן, כצעד ראשון לעידוד ילדיכם לביצוע פעילות גופנית חשוב שתגבילו את שעות המסך שבדרך כלל מתפרשות על פני כל דקה פנויה במהלך היום. מעבר לכך ריכזתי עבורכם 8 עצות נהדרות בהם תוכלו להשתמש ולגרום לילדיכם (וגם לכם) להיות פעילים הרבה יותר.
מכניסים את הילדים לכושר. צילום: cc by MKII Photo

1. תכניות ספורטיביות גם בבתי הספר


ראשית כל אני חייב לציין שהפעילות הגופנית חייבת להיות בבסיס של הלימודים בבתי הספר בישראל בדיוק כמו בארה"ב. בואו נתחיל ונברר עם המורה לחינוך גופני בבית הספר מהן הפעילויות שהילד מבצע בשיעורים, ולנסות להתכונן עם הילד לשיעור הבא. כן..ממש ככה. אנחנו הרי מתחברים ואוהבים דברים שאנו טובים בהם, לכן, אם הילד ישתפר בשיעורי הספורט הוא גם ירצה להשתתף בכל שיעור ואף להוביל ולבלוט. עזרו לו ליהנות מזה.

2. גיוון בפעילות


השתדלו לחשוף את הילד לכלל סוגי הפעילות הגופנית. כל ילד מתחבר ונהנה מפעילות שונה, חשוב שהפעילות תהיה בחירתו של הילד, פעילות ממנה נהנה ולא משתעמם. אחרי הכל כפי שכבר נאמר: בכדי להתמיד בפעילות חשוב ליהנות ממנה.

3. זזים גם בסופי שבוע וחופשות



השתדלו לארגן ימי פעילות וכיף עם הילדים גם בסופי השבוע ובחופשות. עזבו אתכם ממנוחה מוחלטת, הכיף האמיתי הוא פעילות אקטיבית משותפת מאשר ישיבה בבתי קולנוע. מסלולי הליכה בטבע, רכיבה על אופניים, פיקניק צהריים לצד פארק עם פעילויות ספורטיביות, מטקות בחוף הים, פריזבי משפחתי ועוד. הרגל ספורטיבי משפחתי הוא זה שיחלחל לילדים ויטמיע בהם הרגלים אקטיביים חדשים.

4. קובעים לו"ז אימונים


אין סיבה להפוך את הפעילות לשגרה קשוחה לילדים. עדיף לקבוע זמנים לפעילות גופנית בכל יום. סביר שכאשר מתחילה שעת הפעילות וילדיכם יהיו מאורגנים, הם גם יתחילו לזוז…

5. תתחילו לרקוד!


ילדים בכל הגילאים אוהבים לרקוד. הגבירו את המוזיקה והדגימו לילדיכם את הריקודים שנהגתם לרקוד בנעוריכם. השתוללו יחד איתם, מובטחת הנאה גדולה ומשותפת…

6. סביבת המגורים


בדקו באזור מגוריכם אילו פעילויות מוצעות לילדים. חוגים כמו טניס, אירובי, שחיה, ריקוד, ג'ודו וכדומה הם פעילויות שיעודדו את הילדים להיות פעילים יותר גופנית וחברתית. הדרך הטובה ביותר להתמיד בפעילות היא ליהנות ממנה, עזרו לילד למצוא את הפעילות לה הוא מחכה משיעור לשיעור.

7. "אחראי שעת הכושר"


ילדים ייהנו יותר אם תעבירו להם את הפיקוד במקרים מסוימים. נסו לתת לכל אחד בתורו להיות אחראי על שעת הפעילות. הילד יהיה רשאי לבחור את הפעילות, האחים וההורים ימלאו אחר הוראותיו. נסו, זה עובד!

8. פעילויות קבוצתיות



ניתן לארגן פעילויות כושר מתאימות בשכונת מגוריכם לילדים וגם להורים. משחק כדורגל, כדורסל, משחקי קפיצה, תחרויות, משימות ועוד. אם תרימו את הכפפה, תוכלו גם להרים את כל ילדי השכונה.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.