מחקר:כפיפות בטן או כיווצים סטטיים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אם בעבר נהגו לחשוב כי האימון בחדר הכושר לשיפור הכוח היה בחזקת "הרם כפי יכולתך" או "עשה כמה שיותר" הרי שהיום העבודה בחדר הכושר מקבלת רבדים חדשים וזאת בזכות המודעות לשרירי ה-CORE. מחקר שנערך ב-ACSM מצביע על כך שאימון סטטי לשרירי הבטן והליבה יעיל ואף מחזק יותר מכפיפות הבטן המסורתיות.

במחקר שנערך ב-American College of Sports Medicine ניסו להשוות את יעילות כפיפות הבטן המסורתיות לעומת תרגילים סטטיים. במחקר נבדקו מעל ל-2600 אנשי צבא בגילאי 18-35 המבצעים את הפעילות כחלק ממבחני הצבא הנערכים באופן סדיר. קבוצת המחקר חולקה לשניים: קבוצה אחת המשיכה לבצע את כפיפות הבטן בדרך הקלאסית והידועה, ובמקביל ביצעה הקבוצה השנייה תרגילים סטטים לשרירי ה-CORE בלבד. את תכנית תרגילי הכושר ביצעו שתי הקבוצות כ-4 פעמים בשבוע ולמשך 12 שבועות.
התוצאות הראו שיפור ניכר אצל שתי הקבוצות, אך אצל הקבוצה אשר ביצעה תרגילים סטטיים לחיזוק הליבה נראה שיפור משמעותי עוד יותר לעומת הקבוצה שביצעה רק את כפיפות הבטן הרגילות. מכך אנו למדים כי עבודה סטאטית לחיזוק שרירי ה-CORE מחזקת שרירים נוספים ולא רק קבוצת שרירים אחת באופן שבו מתרחש בכפיפות הבטן הקלאסיות.
מהמחקר ניתן להסיק כי מומלץ לשלב תרגילי CORE בתכנית אימוני הבטן בכדי לשפר יותר את כוח השרירים. בווידאו הבא תוכלו לקבל את השילוב בין תרגילי בטן מסורתיים לצד תרגילי בטן סטטיים.

מאת: דביר אלנקרי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.