אימון כושר: 10 דרכים למוטיבציה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
אין אחד מאיתנו שלא חווה משבר מוטיבציה במהלך תקופת האימונים. זוהי ללא ספק אחת הבעיות המרכזיות אצל רבים המנסים לשמור על שגרת אימונים ולהתמיד בה לאורך זמן. בשביל הצלחה והתמדה באימונים חייבים לשמור על המומנטום ועל המוטיבציה, ובשביל זה תצטרכו לנקוט בגישה קצת שונה. אלו הם עשרת הצעדים שיעזרו לכם להפיח חיים ולהיצמד למסלול האימונים.

מוטיבציה באימונים. צילום: MAX DIGITAL
1. עשו זאת דבר ראשון על הבוקר
התחילו את היום באימון בוקר. בדרך כלל שמתכננים ללכת לחדר הכושר מיד בסיום יום העבודה, איכשהו  בלי בכלל שתתכוונו, אתם עלולים למצוא את עצמכם מדלגים על הפעילות בגלל העייפות שהצטברה במהלך היום והדרך הביתה נראית מבטיחה יותר. בשביל שלא תגיעו למצב של רחמים עצמיים בסוף יום העבודה עשו את הפעילות דבר ראשון על הבוקר.

2. שריינו עצמכם לימים עצלים במיוחד
לפעמים מזג האוויר הגשום בחוץ רק גורם לנו לרצות להישאר בבית ולא לחשוב בכלל על יציאה למכון הכושר. לכן, בימים כאלה כדאי שתהיה לכם ערכת אימון בסיסית בבית הכוללת מספר משקולות, מזרון, גומיות ואפילו כדור אימון גדול. בימים מסוג זה אפילו אימון עם משקל נמוך יותר, פחות אינטנסיבי וקצר יהיה עדיף מאשר לשבת מול הספה ולזפזפ בשלט.
3. נהלו יומן
כמו בכל דבר אחר בחיים המצריך מעקב אחר קצב ההתקדמות גם כאן ישנה חשיבות גדולה לניהול יומן אימונים. תוכלו לעקוב אחר תאריכי האימון שלכם, המשקל, אחוזי השומן ותכנית האימון. ציינו כל דבר שמשתנה וראוי להערכה, זה מכניס אתכם למסגרת ולמחויבות אישית.  אחרי כל המעשים הטובים והדברים הראויים לציון, הרגישו חופשי גם לצ'פר את עצמכם.
4. תגרמו לזה לעלות לכם
אפילו אם יש לכם שגרת אימון ואתם יודעים על אילו מכשירים אתם מתאמנים, יהיה נחמד מפעם לפעם גם להכניס אימונים עם מאמן כושר אישי. מאמני כושר אישיים גובים עבור האימון וגם על ביטולי הרגע האחרון, ולכן בשבועות שהמוטיבציה חסרה, לא תהיה לכם ברירה, קודם כל לא יהיה לכם נעים שמישהו מחכה לכם לאימון ויחד עם זאת אם תבטלו ברגע האחרון תאלצו לשלם בעבור העצלנות שלכם. גם אם זה בלתי אפשרי לעמוד בהוצאות של מאמן כושר אישי, תמיד יהיה אפשר לחלוק זאת יחד עם חבר (המחיר יורד) ולצמצם בהוצאות מיותרות אחרות, אחרי הכל, כושר גופני זה הבריאות שלכם.
לא יהיה לכם דרך לחמוק מהאימונים
5. שחדו את עצמכם
הרבה יותר קל לעשות משהו שלא בא לעשות ולקבל על זה תגמול. למשל בסופי שבוע תאמרו לעצמכם שאחרי אימון אתם עוצרים לקנות איזה פרוזן יוגורט או בימים אחרים תשחדו את עצמכם ללכת למספרה, פדיקור או אפילו יציאה עם החברה'. במקרים כאלה, חדר הכושר יהיה עוד תחנת עצירה ויהיה לכם למה לצפות.
6. פנקו את עצמכם בבגד או אביזר ספורט חדש
מכירים את ההרגשה לצאת לאירוע עם חולצה או ג'ינס חדש? אתם במצב רוח מרומם וההרגשה עילאית. כך תעשו זאת עם ביגוד ואביזרי ספורט. אני לא אומר שיש צורך בקניית בגד או פריט חדש לכל אימון, אבל מפעם לפעם חולצה חדשה, שעון, נעליים, מכנסיים או אפילו מגיני זיעה חדשים ייתנו לכם תמריץ נוסף לצאת ולהתאמן.

7. מצאו פרטנר

בטוח שכבר שמעתם על זה בעבר: לרתום פרטנר לאימון יעלה את המוטיבציה ויגביר את החשק לאימונים. אז מצאו לכם אחד כזה! זה יכול להיות חבר לעבודה, שכן או בן משפחה, לא משנה מי תבחרו, האחד ידרבן את השני. טיפ נוסף עליו אני יכול להמליץ הוא: לעשות "הסכם פרטנרים", למה אני מתכוון: בכל פעם שאחד מכם מבטל את האימון הוא יצטרך לשים בכיסו של האחר 20 שקלים. נשמע הוגן, לא? אולי אפילו תצאו מכל העניין מורווחים…
פרטנר לאימון: דוחפים אחד את השני
8. שמרו על האוזן רעננה
אין יותר גרוע מלהיכנס לשעה של אימון בדממה מוחלטת. אוקיי…לא בדיוק דממה אבל עדיין תצטרכו לסבול את המוזיקה של מכון הכושר שלא תמיד תהיה לטעמכם. אז מה עושים? דואגים לשריין מכשיר אייפוד, טלפון סלולארי או כל מכשיר MP3 עם רשימת המוזיקה המועדפת עליכם (רצוי גם קצבית), ידוע שמוזיקה דואגת לרומם את הנפש ומייעלת את האימון פי כמה וכמה. אז קדימה, למה אתם מחכים? מעכשיו אתם הדי ג'יי של עצמכם, הכניסו רוח חדשה לאימון.
9. הפסיקו להישקל כל יום
כשמשלבים את האימון הגופני בתהליך הדיאטה יתכנו שינויים בהרכב הגוף אך לא תמיד תרגישו זאת במשקל. מסת השריר מעט תעלה ומסת השומן תרד. לרוב, במצב כזה יהיו שינויים לטובה בהיקפים אך לא תמיד זה יהיה משמעותי או יבוא לידי ביטוי במשקל. במידה ויש לכם משקל בבית ואתם רגילים לעלות עליו מידי יום, פשוט נסו להיפטר ממנו. כן…אני רציני, היפטרו ממנו או דאגו לאחסנו במקום מסוים אליו תיגשו אחת לשבוע. שקילה על בסיס יומי יכולה להרוג לכם את המוטיבציה ולהביא אתכם לייאוש מוחלט. יחד עם זאת הימנעו להישקל בכל משקל בו אתם נתקלים, זה יכול להיות בחדר הכושר, בבית של הסבתא, בבית מרקחת, בקופת חולים או בפארק המקומי. כמו שכבר נאמר: " עשו לכם רב" אז אני אומר: "עשו לכם משקל אחד", משמע: הישקלו על משקל אחד, זה שבדרך כלל נמצא בחדר ההלבשה או אצלכם בבית, הישקלו אחת לשבוע ועשו זאת תמיד באותה שעה. אל תתנו לכמה מספרים לתסכל אתכם ולגרום ליום שלכם להיראות אחרת.
10. שלבו גם שיעורי סטודיו
כן, גם לגברים שבינינו. שיעורי סטודיו זה לא רק לנשים ואני לא מדבר רק על ספינינג וקיקבוקס, אני מדבר על שאר השיעורים כמו יוגה, פילאטיס, מדרגה, דראמס אלייב, ואפילו שיעורי בטן. שיעורי סטודיו יכניסו גיוון וחיים חדשים לתכנית האימון המונטונית והמשעממת עליה אתם כבר עובדים 5 שנים ברציפות. לפני שבכלל תגידו לעצמכם כמה שנאתם את השיעור, יהיו מאחוריכם 60 דקות של פעילות שרק יעשו לכם טוב.

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

תנו קפיצה

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-12,000 חברים.