כך תעלו את המוטיבציה באימונים: 7 דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אין אחד מאיתנו שלא חווה משבר מוטיבציה במהלך תקופת האימונים. זוהי ללא ספק אחת הבעיות המרכזיות אצל רבים המנסים לשמור על שגרת אימונים ולהתמיד בה לאורך זמן. אין יום שעובר בלי שאני נשאל לפחות פעם אחת: "אז איך אחרי הכל אפשר להתמיד באימונים ולשמור על מוטיבציה?" זוהי אחת השאלות היותר נפוצות בין אנשים העוסקים בפעילות גופנית. חשוב לזכור כי בשביל הצלחה והתמדה באימונים חייבים לשמור על המומנטום ועל המוטיבציה, ובשביל זה יש צורך לנקוט בגישה קצת שונה. קבלו 7 צעדים שיעזרו לכם לשמור על המוטיבציה ויפיחו רוח חדשה במסלול האימונים.

מעלים את המוטיבציה באימונים

1. תגרמו לזה לעלות לכם

אפילו אם יש לכם שגרת אימונים ואתם יודעים על אילו מכשירים אתם מתאמנים, יהיה נחמד מפעם לפעם גם להכניס אימונים עם מאמן כושר פרטי. מאמני כושר אישיים גובים עבור האימון וגם על ביטולי הרגע האחרון, ולכן בשבועות שהמוטיבציה חסרה, לא תהיה לכם ברירה, קודם כל לא יהיה לכם נעים שמישהו מחכה לכם לאימון ויחד עם זאת תדעו גם שאם תבטלו ברגע האחרון תאלצו לשלם בעבור העצלנות שלכם. גם אם זה בלתי אפשרי לעמוד בהוצאות של מאמן כושר אישי, תמיד יהיה אפשר לחלוק זאת יחד עם חבר (המחיר יורד) או לצמצם בהוצאות מיותרות אחרות, אחרי הכל, כושר גופני זה הבריאות שלכם.

2. שחדו את עצמכם

גם הסיבה השנייה קשורה איכשהו לכסף. מכירים את שיטת המקל והגזר? בדיוק כמו שמצ'פרים חייל על מעשים טובים ומשחררים אותו לשבת כך זה עובד גם באימונים. הרבה יותר קל לעשות משהו שלא בא לעשות ולקבל על זה תגמול. למשל, בסופי שבוע תאמרו לעצמכם שאחרי אימון אתם עוצרים לקנות איזה פרוזן יוגורט או בימים אחרים תשחדו את עצמכם ללכת למספרה, פדיקור, עיסוי או אפילו סתם יציאה עם החברה'. במקרים כאלה, חדר הכושר יהיה עוד תחנת עצירה ויהיה לכם תמיד למה לצפות.

3. מצאו פרטנר

בטוח שכבר שמעתם על זה בעבר: לרתום פרטנר לאימון יעלה לכם את המוטיבציה ויגביר את החשק לאימונים. אם כבר שמעתם: אז מצאו לכם אחד כזה! זה יכול להיות חבר לעבודה, שכן או בן משפחה, לא משנה מי תבחרו, האחד ידרבן את השני. אני מבטיח. טיפ נוסף עליו אני יכול להמליץ הוא: לעשות "הסכם פרטנרים", למה אני מתכוון: בכל פעם שאחד מכם מבטל את האימון הוא יצטרך לשים בכיסו של האחר 20 שקלים או להזמין אותו למשקה (סחוט טרי כמובן). נשמע הוגן, לא? אולי אפילו תצאו מכל העניין מורווחים…

יחד עם פרטנר: לפעמים זה עובד טוב יותר

4. עשו זאת דבר ראשון על הבוקר

אין כמו אימון כושר דבר ראשון על הבוקר. טוב…זו רק דעתי אבל ההרגשה של להתחיל את היום באימון, היא הרגשה שקשה לתאר. אני לא אומר שחייבים אבל אם תעשו את זה דבר ראשון על הבוקר גם תוכלו להתמיד בזה יותר לאורך זמן. ועכשיו ההסבר: בדרך כלל שמתכננים ללכת לחדר הכושר מיד בסיום יום העבודה, איכשהו  בלי בכלל שתתכננו, אתם עלולים למצוא את עצמכם מדלגים על הפעילות בגלל העייפות שהצטברה במהלך היום והדרך הביתה נראית מבטיחה יותר וקצרה יותר. בשביל שלא תגיעו למצב של רחמים עצמיים בסוף יום העבודה עשו את הפעילות דבר ראשון על הבוקר. זה באמת עובד.

 

5. שמרו על האוזן רעננה

אין יותר גרוע מלהיכנס לשעה של אימון בדממה מוחלטת. אוקיי…לא בדיוק דממה אבל עדיין תצטרכו לסבול את המוזיקה של מכון הכושר שלא תמיד תהיה לטעמכם. אז מה עושים? דואגים לשריין נגן מוזיקה (MP3, אייפוד, אייפון או כל דבר שמנגן) . הכניסו את רשימת המוזיקה המועדפת עליכם (רצוי גם קצבית), ידוע שמוזיקה דואגת לרומם את הנפש ומייעלת את האימון פי כמה וכמה. אז קדימה, למה אתם מחכים? מעכשיו אתם הדי ג'יי של עצמכם, הכניסו רוח חדשה לאימון ותתחילו לזוז.

 

6. הפסיקו להישקל כל יום

איפה הטיפ כאן? אתם בטח שואלים. זהו טיפ מאוד חשוב בייחוד לכל אלה הנמצאים בתהליך של הפחתה במשקל. כשמשלבים את האימון הגופני בתהליך הירידה במשקל יתכנו שינויים בהרכב הגוף אך לא תמיד תרגישו זאת במשקל. מסת השריר מעט תעלה ומסת השומן תרד. לרוב, במצב כזה יהיו שינויים לטובה בהיקפים אך לא תמיד זה יהיה משמעותי או יבוא לידי ביטוי במשקל. במידה ויש לכם משקל בבית ואתם רגילים לעלות עליו מידי יום, פשוט נסו להיפטר ממנו. כן…אני רציני, היפטרו ממנו או דאגו לאחסנו במקום מסוים אליו תיגשו אחת לשבוע. כן. רק אחת לשבוע. שקילה על בסיס יומי יכולה להרוג לכם את המוטיבציה ולהביא אתכם לייאוש מוחלט. יחד עם זאת הימנעו להישקל בכל משקל בו אתם נתקלים, זה יכול להיות בחדר הכושר, בבית של הסבתא, בבית מרקחת, בקופת חולים או בפארק המקומי. מכירים את המשפט: " עשו לכם רב אחד" אז אני אומר: "עשו לכם משקל אחד", משמע: הישקלו על משקל אחד, זה שבדרך כלל נמצא בחדר הכושר או אצלכם בבית, הישקלו אחת לשבוע ועשו זאת תמיד באותה שעה. אל תתנו לכמה מספרים לתסכל אתכם ולגרום ליום שלכם להיראות אחרת.

 

7. גוונו בשיעורי הסטודיו

הטיפ הבא מיועד גם לגברים שביניכם. שעורי הסטודיו אינם רק לנשים. שעורי הסטודיו מתאימים לכולם. אני לא מדבר רק על ספינינג וקיקבוקס, אני מדבר על שאר השיעורים כמו יוגה, פילאטיס, מדרגה, דראמס אלייב, ואפילו שיעורי בטן. שיעורי סטודיו יכניסו גיוון וחיים חדשים לתכנית האימון המונטונית והמשעממת עליה אתם כבר עובדים כמה שנים ברציפות. גם אם אתם דואגים להחליף את תכנית האימון לעתים תכופות עדיין יהיה נחמד להכניס קצת "ספייסי" ואקשן לתכנית "ההזעה" היומית. תאמינו לי, עוד לפני שתגידו לעצמכם עד כמה אתם שונאים את השיעור יהיו מאחוריכם 60 דקות של פעילות אקטיבית שרק יעשו לכם טוב. תנו לזה צ'אנס.

 

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.