איך מוצאים זמן לאימון הכושר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

כשטרודים במרוץ החיים קשה למצוא זמן לתחביבים או לאימון גופני. רבים מאיתנו חוטפים כאב ראש רק מלהסתכל על היומן ולוח הזמנים הצפוף. לקראת תחילת השנה האזרחית, אפשר גם לפתוח דף חדש ולתת אות חיים לסדרי העדיפויות ואורח החיים, ולהתחיל למצוא זמן יותר לעצמנו. זו אמנם לא משימה קלה אבל התוצאות שתשיגו יהיו שוות את המאמץ.

מוצאים זמן לאימון

איך מוצאים זמן לאימון?

חשוב להבין כי זמן זה עניין של סדרי עדיפויות. לכל האנשים יש 24 שעות ביום ו-168 שעות בשבוע, אני לא מכיר מישהו שיש לו דקה יותר. אנחנו היחידים להחליט מה לעשות עם כל דקה ושנייה במהלך היום. אדם עובד בממוצע 8-9 שעות, ישן בין 6 ל-8 שעות ונותר לפחות עם 6-8 שעות נוספות לזמן איכות ולטיפול בדברים האישיים כמו (ילדים, משפחה, חברים, בילויים, סידורים, בנקים, מספרה, דואר, פייסבוק, בתי קפה ו….חדר כושר). אין בעולם אדם שלא יכול למצוא לפחות 3 שעות בשבוע לאימון גופני. אתם יודעים מה? נניח אפילו שתצטרכו רק 6 שעות, נחשיב גם את זמן הנסיעה והתארגנות. נו…תוך כדי קריאת שורות אלו: מצאתם איזה שעה, שעתיים או יותר? אני בטוח שכן.

1. שנו את הגישה: לא רק אימונים ארוכים

מסתבר שלכולם יש זמן לאימון גופני גם אם אתם בטוחים כי אין לכם דקה פנויה ביום. חשוב להיות ממוקדים ותכליתיים. אין סיבה שתתאמנו שעתיים או יותר כאשר גם אימון משולב של 30 עד 60 דקות, יכול לספק לכם את התוצאות לירידה במשקל, פיתוח וחיזוק השרירים יחד עם שיפור הכושר הגופני. התפיסה המוטעית כי "הכל או לא כלום" איננה נכונה כאשר זה מגיע לאימון גופני. לעתים, המחשבה על אימון ארוך ומייגע גורמת לנו לוותר על האימון כבר בשלב צחצוח השיניים בבוקר.

2. אפשר גם מוקדם על הבוקר

רוב מכוני הכושר פתוחים כבר משעות הבוקר המוקדמות כך שאין לכם תרוץ. נכון שבתקופה זו מזג האוויר בבוקר גורם לנו להעדיף להישאר מתחת השמיכה ולוותר על האימון, אבל אל תשכחו כי ביצוע של אימון גופני מיד על הבוקר יגרום לכם לתחושה טובה יותר שתלווה אתכם לאורך כל היום לצד אנרגיות גבוהות יותר.
אפשר גם מוקדם בבוקר

3. בואו נכניס ליומן

יצא לי להגיד את זה כבר כל הרבה פעמים אבל אומר את זה פעם נוספת: תתחילו להכניס את הפעילות ליומן בדיוק כמו כל פגישה אחרת. אתם תוהים איך בכל זאת אפשר להכניס את הפעילות הגופנית בין לוח הזמנים שעולה על גדותיו? ראשית, קחו את היומן, קחו כיסא ושבו. תעצמו את העיניים וקחו נשימה עמוקה. אם עבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה שעשיתם את זה אתם מוזמנים לעשות זאת שוב…עכשיו שאתם מעט יותר רגועים, תפתחו את היומן ותתחילו לעבור על השבוע הקרוב…אפילו על החודש הקרוב. אני בטוח שיש כמה חורים ריקים בהם אין איזו ישיבה דחופה או פגישה להצלת המולדת. עכשיו זה הזמן לסמן במקומות הריקים את אימון הכושר….כן…כן ואפילו את השעה! כדאי להוסיף הערה ליד האימון כמו למשל: "ריצת ערב בפארק" , "אימון משקולות בחדר הכושר" , "שעור פילאטיס אצל גלית" , "טניס עם אבי" או כל דבר אחר וספציפי. תכנון מראש יקל עליכם למצוא זמן לאימון וגם להופיע אליו!

4. אפשר גם בצהרי היום

יותר ויותר מועדוני כושר מבינים היום את החשיבות של מצרך הזמן, ובהתאם לכך מציעים תכניות מהירות המתאימות לעובדים בצהרי היום. בתכנית: 20-30 דקות של אימון, מקלחת וארוחת בריאות. לכמה זמן נעדרתם ממקום העבודה? סביב ה-60-70 דקות כולל ארוחת צהריים. כפי שכבר ציינתי, מוטב לבצע אימוני כושר קצרים על לא כלום. דבר נוסף, בשעות הצהריים חדרי הכושר ריקים ממתאמנים, תוכלו לבצע אימון על מחזורי, כלומר: ביצוע סדרת תרגילים (4-6 תרגילים) ואחריה פעילות אירובית מדודת זמן (דילגית, דקה של ריצה וכדומה) – וחוזר חלילה, על-פי מספר המחזורים. בגירסה אחרת תוכלו לבצע תרגיל כוח אחד ומיד אחריו לבצע תרגיל אירובי קצר כמו ריצה/ מדרגה, דילגית וכדומה.

5. אפשר גם מאוחר בערב

השעות 20-00 או 21-00 בערב לא מסמנות רק את השעה של מהדורת החדשות! אפשר לסיים את יום העבודה ולנסוע ישירות למכון הכושר או פשוט להחליף בגדים ולצאת להליכה/ריצה/רכיבה. אם סיימתם את יום העבודה כבר מוקדם יותר וביליתם זמן בחיק המשפחה, אפשר גם לפנות כשעה עבורכם. תחשבו כמה שעות ישבתם היום, לא מגיע לגוף קצת להיות יותר בתנועה?
זמן לאימון: כל אחד יכול.

לסיכום:

אדוארד סטנלי אמר פעם: "מי שלא מוצא זמן היום לאימון גופני יצטרך בבוא היום למצוא זמן לטיפול במחלות שלו". זכרו תמיד כי האימון אמור להשתלב בסדר היום שלכם ולא להיפך.
מאת: שי אלנקרי

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.