אולמיפיאדה אישית

אולימפיאדה אישית: 6 טיפים למתאמן המתחיל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

האולימפיאדה החלה ומשהו קטן מגרד בכם לקום מהכורסא ולהתחיל להיכנס לכושר. אז מה באמת עושה לכם את זה? השחייה, הריצה, רכיבה על סוסים או אולי בכלל הטניס? אולי מדובר בכלל בפריטי הלבוש הצבעוניים של הספורטאים או הנעליים המדליקות? לא משנה מה הדבר שעושה לכם את זה, ראשית כל תצטרכו לבחור בפעילות ממנה אתם נהנים, אולי אפילו יותר מפעילות אחת וכך הדרך שלכם אל תוך עולם הכושר תהיה קצרה יותר. רגע לפני שהמשחקיים האולימפיים משפיעים עליכם לטובה, קבלו 6 טיפים חשובים שיסייעו לכם בנחיתה רכה ומושלמת.

 

אולמיפיאדה אישית

 

1. היזהרו ממוטיבציית יתר

כן. מייקל פלפס השחיין האגדי היה עושה את זה כאילו היה דולפין בבריכה ומהמסך הגדול זה נראה קל מהרגיל, אבל אם החלטתם לקפוץ לבריכה, כדאי שתעשו את זה בזהירות. מוטיבציית יתר מאפיינת בדרך כלל אנשים חדשים המוכנים להקריב ולעשות הכל תמורת הגוף הנחשק. אנשים אלה מוכנים לעסוק בפעילות גופנית מידי יום במשך 3 שעות – וכאן זו הטעות הגדולה.

 

שאלתם את עצמכם באמת לכמה זמן זה מחזיק? בדרך כלל לא יותר מחודש או חודשיים. בשביל שגם אתם לא תהיו בין אלה שמצליחים "לסחוב" את הפעילות הגופנית לפרק זמן קצר בלבד, חשוב שתתאימו אותה לאורח החיים שלכם. 3 פעמים בשבוע למשך 45 דקות בכל פעם יכול להתאים עם הלו"ז היומי שלכם? מצוין, אל תתייאשו ותרימו ידיים, פשוט המשיכו ותיווכחו שגם כך התוצאות לא יאחרו לבוא. זכרו שלפעמים עודף מוטיבציה יכולה לקחת אתכם למקומות אליהם לא רציתם להגיע.

 

2. היפגשו עם רופא

ממש בתחילת הפעילות מומלץ שתלכו לעשות בדיקות רפואיות כדי לבדוק את מצבכם הגופני. הבדיקה אצל רופא לפני תחילת הפעילות חשובה בכדי לוודא שמצבכם הגופני מאפשר אימון בחדר הכושר, הסטודיו או כל פעילות שתבחרו. אל תדלגו על נושא זה. על כל מקרה, תמיד טוב לדעת את מצבכם הגופני, גם זה שאינו נראה לעין.

 

 

3. נעליים

נעלי הריצה של ספורטאי האתלטיקה עושים לכם חשק? לכו ותפנקו את עצמכם בנעל חדשה. נעל חדשה תיתן את המוטיבציה ואת החשק לעשות פעילות גופנית, בדיוק כמו שאתם קונים ג'ינס חדש ואתם רק מחכים ללבוש אותו.

 

 

יחד עם זאת, אחד המאפיינים החשובים בעת בחירת נעלי הספורט הוא סוג הנעל. בזמן שהחנויות מוצפות במגוון רחב של דגמים ואפשרויות חשוב שתבחרו נעל המותאמת לסוג הפעילות אותה תבצעו. בעת הגעתכם לחנות הספורט בקשו מהמוכר, עזרה וספרו לו בדיוק מהי מטרתכם.

 

במידה ותרצו לעסוק בריצה, הליכה, טניס, כדורסל או להרים משקולות בחדר הכושר, תצטרכו להתאים נעל שתסייע לכם בנחיתה רכה בסוג הספורט אותו אתם בוחרים. חשוב לזכור: אל תקנו את הנעל רק בזכות הצבע או היופי שלה, חשוב להתאים את הנעל לסוג הפעילות ומבנה כף הרגל האישי שלכם. אל תתפשרו על זה.

 

 

4. סבלנות היא שם המשחק

ידוע שבתחילת הדרך אנחנו רוצים הכל כאן ועכשיו. חשוב לזכור שאי אפשר להגיע מ- zero to hero תוך לילה, ולכן הסבלנות היא חלק מרכזי בהתמדה ובהצלחה שלכם להפוך את תהליך האימונים לאורח חיים. הרבה סבלנות, במיוחד בשבועות הראשונים לתחילת הפעילות, זו הדרך להצליח באימונים ולראות תוצאות.

 

 

5. הדרגתיות הדרגתיות והדרגתיות

אם יש טיפ חשוב ביותר עליו היינו צריכים להתמקד, זה היה ללא ספק הטיפ הזה. דאגו לבצע את תכנית האימון שלכם בהדרגתיות לפני שאתם מעלים הילוך. זה עושה חשק לראות את כל הספורטאים האולימפיים נותנים את כל מה שיש בכל תחרות, אבל אל תשכחו, הם ספורטאים אולימפיים שהתאמנו כמה שנים טובות ואתם עדיין לא בדרך למדליית זהב.

 

 

גם אם התאמנתם בעבר אל תשכחו שמצב הגוף לא כפי שהיה ובכדי להחזירו למצבו הקודם יש לפעול בהדרגתיות. את העומסים והמשקלים תעלו אט אט לפי יכולת פיזית ולא רק לפי רצון הראש, אך לגמרי אל תרגישו שאתם קורעים את עצמכם בכל אימון, זו לא המטרה.

הדרגתיות היא המפתח לכושר גופני טוב יותר וללא פציעות מיותרות.

 

6. עשו כבוד לחימום

הדעות חלוקות בנוגע לביצוע של חימום לפני פעילות גופנית. יש הדוגלים בכך ויש הרואים בכך חלק מיותר וחסר חשיבות. בדיוק כמו שהספורטאים באולימפיאדה מתחילים בחימום הרבה לפני שהתחרות מתחילה, כדאי שגם אתם תשימו על זה את הדגש. אל תוותרו על חלק חשוב זה.

 

לחימום יש חלק נכבד בהכנת הגוף לקראת האימון ולכן מומלץ להקפיד לבצעו. גם 7-10 דקות של הליכה או רכיבה בקצב בינוני יכולים לעשות את העבודה. לחימום יש לא רק חשיבות גופנית לפעילות שתבוא אלא גם הכנה מנטאלית לכל ה-60 דקות הבאות בהם גופכם יתאמץ ויזיע.

בהצלחה!

שתפו עם חברים
את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

עקבו אחרינו

כתבות נוספות

הצטרפות לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק

מאמנים ומתאמנים, שואלים, מתייעצים, מדברים ולומדים. הצטרפו ליותר מ-13,000 חברים.